Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/68396
Название: | До питання про конституційно-правове врегулювання забезпечення права на освіту в умовах сучасних кризових ситуацій |
Другие названия: | To the question of the constitutional and legal regulation of ensuring the right to education in the conditions of modern crisis situations |
Авторы: | Продан, Вікторія Іванівна |
Ключевые слова: | конституційно-правове врегулювання, конституційне право на освіту, кризові ситуації, доступ до освіти, гарантії прав, управління освітнім процесом, суспільна стабільність, громадянський потенціал, міжнародні норми, національне законодавство, constitutional and legal regulation, constitutional right to education, crisis situations, access to education, guarantees of rights, management of the educational process, social stability, civil potential, international norms, national legislation |
Дата публикации: | 2024 |
Библиографическое описание: | Продан В. І. До питання про конституційно-правове врегулювання забезпечення права на освіту в умовах сучасних кризових ситуацій/ В. І. Продан //Аналітичне-порівняльне правознавство/ редкол.: Ю. М. Бисага (голов. ред.), В. В. Заборовський, Д. М. Бєлов, С. Б. Булеца та ін.; ДВНЗ «УжНУ» – Ужгород, 2024. – №2. – С. 173-177 – Бібліогр.: с. 177 (9 назв). URL http://journal-app.uzhnu.edu.ua/article/view/303051/295055 |
Краткий осмотр (реферат): | У контексті зростаючої кількості кризових подій, таких як природні катастрофи, епідемії, терористичні атаки, збройні конфлікти та стани війни, забезпечення доступу до якісної освіти стає надзвичайно важливим для збереження стабільності суспільства та розвитку громадянського потенціалу. В межах даної наукової роботи, аналізуються міжнародні та національні правові норми, які гарантують освітні права в умовах кризових ситуацій, а також розглядаються практичні аспекти їх реалізації. Особлива увага приділяється заходам, спрямованим на забезпечення доступу до освіти для всіх верств суспільства, включаючи вразливі групи населення. Досліджуються також питання управління освітнім процесом у кризових умовах, включаючи вплив кризових ситуацій на організацію методів викладання та навчальні заклади загалом. Встановлено, з метою забезпечення належного доступу до освіти в Україні, за доцільне вбачаємо виконання та дотримання наступних аспектів:- забезпечення всебічного доступу до освіти, що передбачає не лише створення умов для заочного навчання, але й постачання якісних Інтернетпослуг, необхідних пристроїв та інфраструктури для здійснення освітнього процесу в умовах війни. Для очної форми навчання пріоритетом є реконструкція шкіл та будівництво укриттів з можливістю продовження освітнього процесу в умовах конфлікту;- надання психологічної та соціальної підтримки дітям та дорослим, які пережили війну або конфлікт, у рамках освітніх програм;- розвиток та впровадження інновацій у сфері освіти, зокрема впровадження хмарних навчальних середовищ, електронних журналів, а також акцент на розвитку навичок у сфері цифрових технологій для підготовки до майбутньої професійної діяльності;- забезпечення кібербезпеки даних для захисту особистої інформації та запобігання несанкціонованому доступу;- залучення батьків та родичів дітей до певної частини педагогічних обов’язків;- розробка спеціальних освітніх програм для українських дітей за кордоном;- співпраця з міжнародними організаціями та партнерами для забезпечення необхідних ресурсів та фінансування освітніх проєктів;- удосконалення педагогічних підходів,спрямованих на виховання толерантного та мирного суспільства.- впровадження «мирної освіти», що передбачає включення в навчальні програми вивчення історії конфліктів та воєн, розвиток на-вичок вирішення конфліктів та співпраці між країнами та культурами, а також залучення студентів до дискусій та проєктів, спрямованих на підтримку миру. In the context of an increasing number of crisis events, such as natural disasters, epidemics, terrorist attacks, armed conflicts and states of war, ensuring access to quality education becomes extremely important for maintaining the stability of society and developing civil capacity. Within the scope of this scientific work, international and national legal norms that guarantee educational rights in crisis situations are analyzed, as well as practical aspects of their implementation are considered. Special attention is paid to measures aimed at ensuring access to education for all sections of society, including vulnerable population groups. Issues of managing the educational process in crisis conditions are also studied, including the impact of crisis situations on the organization of teaching methods and educational institutions in general.It was established that, in order to ensure proper access to education in Ukraine, we consider it expedient to implement and observe the following aspects:- providing comprehensive access to education, which involves not only the creation of conditions for distance learning, but also the supply of high-quality Internet services, the necessary devices and infrastructure for the implementation of the educational process in conditions of war. For full-time education, the priority is the reconstruction of schools and the construction of shelters with the possibility of continuing the educational process in conflict conditions;- provision of psychological and social support to children and adults who survived war or conflict, within the framework of educational programs;- development and implementation of innovations in the field of education, in particular, the introduction of cloud-based learning environments, electronic journals, as well as an emphasis on the development of skills in the field of digital technologies for preparation for future professional activities;- ensuring cyber security of data to protect personal information and prevent unauthorized access;- involvement of parents and relatives of children in a certain part of pedagogical duties;- development of special educational programs for Ukrainian children abroad;- cooperation with international organizations and partners to ensure the necessary resources and financing of educational projects;- improvement of pedagogical approaches aimed at raising a tolerant and peaceful society.- the implementation of «peace education», which involves the inclusion of the study of the history of conflicts and wars in the curricula, the development of conflict resolution skills and cooperation between countries and cultures, as well as the involvement of students in discussions and projects aimed at supporting peace. |
Тип: | Text |
Тип публикации: | Стаття |
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/68396 |
ISSN: | 2788-6018 |
Располагается в коллекциях: | Аналітично-порівняльне правознавство. Вип. 2. 2024 |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
303051-Текст статті-699744-1-10-20240430.pdf | 299.23 kB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.