Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/68409
Название: Лінгвопрагматична характеристика структурних компонентів кулінарного відеорецепту
Другие названия: Linguopragmatic characterization of the structural components of a culinary video recipe
Авторы: Волощенко, Є. І.
Ключевые слова: Інтернет-комунікація, кулінарний відеоблог, відеорецепт, лінгвопрагматика, структура, Internet communication, culinary video blog, video recipe, linguistic pragmatics, structure
Дата публикации: 2024
Издательство: Видавничий дім "Гельветика"
Библиографическое описание: Волощенко, Є. І. Лінгвопрагматична характеристика структурних компонентів кулінарного відеорецепту / Є. І. Волощенко // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (голов. ред.), М. М. Палінчак, Ю. М. Бідзіля та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2024. – Вип. 35. – С. 27–31. – Бібліогр.: с. 30–31 (11 назв); рез. укр., англ. URL http://zfs-journal.uzhnu.uz.ua/archive/35/6.pdf
Серия/номер: Закарпатські філологічні студії;
Краткий осмотр (реферат): Статтю присвячено загальній характеристиці відеорецептів українськомовних кулінарних YouTube-блогів. Особливу увагу приділено структурній організації та лінгвістичному оформленню відеорецептів. Безпосереднім об’єктом дослідження є відеорецепти сучасних українськомовних кулінарних YouTube-блогів «Євген Клопотенко», «Лілія Цвіт», «Тетяна Литвинова», «Наші бесаги» та деяких інших. Дослідження спрямовано на аналіз прагматики відеорецептів. У статті проаналізовано зовнішні та внутрішні елементи структури відеорецептів. Відеорецепт – це основна інформаційна категорія відеоблогу, детальна інструкція приготування певної страви. Відеорецепт використовує усні та письмові засоби передачі інформації, які поєднуються з візуальним і аудіальним супроводженням. Головною метою створення відеорецептів є залучення потенційної аудиторії до приготування страви та демонстрація актуальних результатів. Зовнішніми елементами відеорецепта, що супроводжують пропонований блогером лінгвовізуальний твір, є заголовок, опис відео (анонс), глядацькі коментарі (факультативно). Кожен із цих елементів потребує подальшого детального лінгвістичного та комунікативно-прагматичного аналізу. Блогери обов’язково надають інформацію про перелік інгредієнтів і посилання на важливі відео, соціальні мережі тощо, яскраво оформлюють свій відеоблог. Частина відеорецептів має у своєму складі хештеги та часові розділи. Більшість із названих елементів потрібна для того, аби потенційний реципієнт міг знайти якусь необхідну для себе страву, оцінити її, не переглядаючи відеороліка. Внутрішньо відеорецепти мають також складну, але досить чітко сформовану структуру. Типовими конструктивними елементами їх є привітання, звертання до адресата, самопрезентація, характеристика авторського ставлення до роботи та аудиторії, детальні пояснення щодо приготування та подачі страв, презентація готової страви, вдячність за перегляди відео та прохання підтримувати цю діяльність через коментарі, поширення, підписки. Перспективи дослідження пов’язані з описом тактик самопрезентації блогера, лінгвістичного оформлення відеорецептів за основними вже виділеними структурними елементами, засобів впливу на аудиторію.
The article is devoted to the general characteristics of video recipes on Ukrainian-language culinary YouTube blogs. Particular attention is paid to the structural organization and linguistic design of video recipes. The direct object of the study is video recipes of modern Ukrainian-language culinary YouTube blogs such as Yevhen Klopotenko, Lilia Tsvit, Tetiana Lytvynova, Nashi Besagy, and some others. The study aims to analyze the pragmatics of video recipes. The article analyzes the external and internal elements of the video recipe structure. A video recipe is the main information category of a video blog, a detailed instruction on how to cook a certain dish. A video recipe uses verbal and written means of transmitting information, which are combined with visual and audio support. The main goal of creating video recipes is to engage the potential audience in cooking and demonstrate the actual results. The external elements of a video recipe that accompany the linguistic and visual work offered by the blogger are the title, video description (announcement), and viewer comments (optional). Each of these elements requires further detailed linguistic and communicative-pragmatic analysis. Bloggers must provide information about the list of ingredients and links to important videos, social networks, etc., and make their video blogs colorful. Some video recipes include hashtags and time sections. Most of these elements are necessary for a potential recipient to find a dish they need and evaluate it without watching the video. Internally, video recipes also have a complex, but well-defined structure. Typical structural elements include a greeting, an address to the addressee, self-presentation, a description of the author’s attitude to work and the audience, detailed explanations of cooking and serving dishes, a presentation of the finished dish, gratitude for watching the video, and a request to support this activity through comments, sharing, and subscriptions. The prospects of the study are related to the description of blogger’s self-presentation tactics, linguistic design of video recipes according to the main structural elements already identified, and means of influencing the audience.
Тип: Text
Тип публикации: Стаття
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/68409
ISSN: 2663-4899
Располагается в коллекциях:Закарпатські філологічні студії Вип. 35. 2024

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
ЛІНГВОПРАГМАТЧНА ХАРАКТЕРИСТИКА.pdf447.04 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.