Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/68466
Title: Стан реактивності бронхів у дітей, хворих на бронхіальну астму, під впливом лікування методом спелеотерапії
Other Titles: Tне influence of speleotherapy on bronchi tonus of infants suffering from bronchial asthma
Authors: Білак, Володимир Михайлович
Чонка, Я. В.
Білак, І. Д.
Keywords: діти, бронхіальна астма, тонус бронхів, сальбутамол, спелеотерапія, children, bronchial asthma, bronchi tonus, salbutamol, speleotherapia
Issue Date: 2013
Publisher: ПП Демідов А. А.
Citation: Білак, В. М. Стан реактивності бронхів у дітей, хворих на бронхіальну астму, під впливом лікування методом спелеотерапії/ В. М. Білак, Я. В. Чонка, І. Д. Білак // Проблеми клінічної педіатрії. – 2013. – № 3 (21). – С. 14–17.
Abstract: Досліджено стан реактивності бронхів у 40 дітей, хворих на бронхіальну астму, з застосуванням фармако-функціонального тесту з сальбутамолом під впливом спелеоте-рапії. Установлено зниження підвищеного тонусу бронхів та покращення бронхіальної прохід-ності на всіх рівнях бронхів у хворих із легким та середньоважким перебігом бронхіальної аст-ми під впливом спелеотерапії.
In 40 infants suffering from bronchial asthma, the bronchi tonus with application farm test of salbutamol witch were under the influence of speleotherapy was investigated. It was determined the reduction of the rise tonus of the bronchi and the increase of outer breathing function in children with light and middle severity of bronchial asthma under the treatment.
Description: https://drive.google.com/file/d/1LoVSU_hpqpI7-5NXE5BmPKtgnqxVH-7m/view?usp=sharing
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/68466
ISSN: 1998-6475
Appears in Collections:Проблеми клінічної педіатрії. Випуск 3 (21) 2013

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Тит. Пробл. клін. пед. №(21) 2013..pdf327.26 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.