Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/68535
Назва: | Особливості діяльності органів місцевого самоврядування в об’єднаних територіальних громадах в умовах воєнного стану |
Інші назви: | Peculiarities of the activities of local self-government bodies in united territorial communities under martial law |
Автори: | Баско, А. В. |
Ключові слова: | державна політика, публічне управління (адміністрування), органи місцевого самоврядування, об’єднані територіальні громади, адміністративно-правове регулювання, напрямки удосконалення, state policy, public management (administration), local self-government bodies, united territorial communities, administrative and legal regulation, areas of improvement |
Дата публікації: | 2024 |
Бібліографічний опис: | Баско А. В. Особливості діяльності органів місцевого самоврядування в об’єднаних територіальних громадах в умовах воєнного стану/ А. В. Баско //Аналітичне-порівняльне правознавство/ редкол.: Ю. М. Бисага (голов. ред.), В. В. Заборовський, Д. М. Бєлов, С. Б. Булеца та ін.; ДВНЗ «УжНУ» – Ужгород, 2024. – №2. – С. 383-390 – Бібліогр.: с. 388-390 (28 назв). URL http://journal-app.uzhnu.edu.ua/article/view/303548/295605 |
Короткий огляд (реферат): | Статтюприсв’ячено дослідженню особливостей діяльності органів місцевого самоврядування в об’єднаних територіальних громадах в умовах воєнного стану. Встановлено, що створення об’єднаних територіальних громад є одним із суттєвих кроків спрямованих на проведення політики децентралізації публічної влади, яка була започаткована майже десять років тому але на сьогодні має низку невирішених проблем до яких віднесено: формування громад за принципом рівності прав, обов’язків та відповідальності для її членів; відсутність чіткого розподілення повноважень між керівними органами об’єднаних територіальних громад та віськовими адміністраціями щодо фінансування відновлення постраждалих об’єктів інфраструктури – водо-, газо-, трубопроводів, закладів освіти та культури, медичних закладів та ін.; порядок, умови та процедури розподілу бюджетних коштів та видатків між державним бюджетом та бюджетом об’єднаних територіальних громад; залишення окремих видів податків в дохідній частині місцевих бюджетів об’єднаних територіальних громад. Визначено, що основним проблемним питанням яке має бути вирішено під час воєєних дій і в післявоєнний період це законодавче закріплення критеріїв поділу бюджетних надходжень місцевих та державного бюджету, а також порядок їх використання та контролю в тому числі громадського за їх розподіленням і використанням. Доведено, що необхідною інституційною основою децентралізації влади є укрупнення суб’єктів системи місцевого самоврядування шляхом створення об’єднаних територіальних громад, проте діяльність об’єднаних територіальних громад може бути ефективною винятково за умови забезпечення їх фінансової спроможності та фіскальної автономії. На основі вивчення польської моделі формування фінансових ресурсів місцевого самоврядування обґрунтовано необхідність зміни податкового механізму в Україні, зокрема, шляхом віднесення податку на доходи фізичних осіб до категорії місцевих податків з одночасною відмовою від практики законодавчого встановлення широкого кола пільг з його сплати, а також шляхом встановлення нормативу відрахування податку на додану вартість до місцевих бюджетів. The article is devoted to the study of the peculiarities of the activities of local self-government bodies in united territorial communities under martial law.It was established that the creation of united territorial communities is one of the essential steps aimed at the implementation of the policy of decentralization of public power, which was launched almost ten years ago, but today has a number of unresolved problems, which include: the formation of communities based on the principle of equality of rights and responsibilities and responsibility for its members; the absence of a clear division of powers between the governing bodies of the united territorial communities and village administrations regarding the financing of the restoration of damaged infrastructure facilities - water, gas, pipelines, educational and cultural institutions, medical institutions, etc.; the procedure, conditions and procedures for the distribution of budget funds and expenses between the state budget and the budget of united territorial communities; leaving certain types of taxes in the revenue part of local budgets of united territorial communities. It was determined that the main problematic issue that must be resolved during military operations and in the post-war period is the legislative consolidation of the criteria for the division of budget revenues of the local and state budget, as well as the procedure for their use and control, including the public one over their distribution and use.It has been proven that the necessary institutional basis for decentralization of power is the consolidation of the subjects of the local self-government system through the creation of united territorial communities, however, the activity of united territorial communities can be effective only under the condition of ensuring their financial capacity and fiscal autonomy. On the basis of the study of the Polish model of the formation of financial resources of local self-government, the need to change the tax mechanism in Ukraine is substantiated, in particular, by assigning the tax on the income of individuals to the category of local taxes with the simultaneous rejection of the practice of legislatively establishing a wide range of benefits from its payment, as well as by establishing a standard deduction of value added tax to local budgets. |
Тип: | Text |
Тип публікації: | Стаття |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/68535 |
ISSN: | 2788-6018 |
Розташовується у зібраннях: | 2024 / Аналітично-порівняльне правознавство. Вип. 2 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
303548-Текст статті-701226-1-10-20240509.pdf | 328.05 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.