Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/68632
Назва: | Історична пам’ять та травма в канадських графічних романах: аналіз авторських наративних засобів |
Інші назви: | Historical memory and trauma in Canadian graphic novels: an analysis of author’s narrative means |
Автори: | Калиновська, I. M. Коляда, Е. К. Калиновська, М. В. |
Ключові слова: | графічний роман, корінні народи Канади, травма, травматичний досвід, емоційний стан, вербальний засіб, невербальний засіб, graphic novel, indigenous peoples of Canada, trauma, traumatic experience, emotional state, verbal means, non-verbal means |
Дата публікації: | 2024 |
Видавництво: | Видавничий дім "Гельветика" |
Бібліографічний опис: | Калиновська, I. M. Історична пам’ять та травма в канадських графічних романах: аналіз авторських наративних засобів / I. M. Калиновська, Е. К. Коляда, М. В. Калиновська // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (голов. ред.), М. М. Палінчак, Ю. М. Бідзіля та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2024. – Вип. 35. – С. 264–268. – Бібліогр.: с. 268 (10 назв); рез. укр., англ. URL http://zfs-journal.uzhnu.uz.ua/archive/35/48.pdf |
Серія/номер: | Закарпатські філологічні студії; |
Короткий огляд (реферат): | Статтю присвячено дослідженню авторських наративних засобів формування історичної пам’яті та репрезентації травми в канадських графічних романах у контексті переосмислення канадської історії та ідентичності корінних
народів. Матеріалом дослідження слугують графічні романи «Німкій» (Nimkii), «Нахилена земля» (Tilted Ground),
«Роузі» (Rosie) графічної антології This Place: 150 Years Retold, створеної представниками корінних народів Канади.
Дослідження показує, що в графічних романах ефективно поєднано вербальні та невербальні компоненти для
створення багатошарових історичних наративів, які дозволяють читачам глибше зануритися у зображувані історичні
події колоніального минулого корінних народів Канади та зрозуміти емоційні стани персонажів. Ці графічні романи
не лише передають травматичний досвід корінних народів, висвітлюють маловідомі або замовчувані аспекти історії
Канади, але й популяризують знання про минуле, стимулюють критичне мислення, емпатію та рефлексію щодо
зображуваних історичних подій.
Проаналізовано вербальні та невербальні засоби, які використовують автори та ілюстратори для висвітлення
травматичного досвіду корінних народів Канади та формування їхньої колективної пам’яті. З-поміж вербальних
засобів зафіксовано використання фонетичних, лексичних та синтаксичних одиниць для відтворення травматичного досвіду. Невербальні засоби включають специфічну кольорову палітру, вирази обличчя та пози персонажів,
структуру панелей, шрифт, пунктуацію, які візуально підкреслюють емоційний вплив травматичних подій.
Результати дослідження підтверджують значний потенціал графічних романів як засобу для переосмислення
історії, формування колективної пам’яті та репрезентації травматичного досвіду. Це дослідження відкриває перспективи для подальшого вивчення ролі графічних романів у формуванні історичної свідомості та національної
ідентичності. The article is devoted to the study of author’s narrative means of forming historical memory and representation of trauma in Canadian graphic novels in the context of rethinking Canadian history and Indigenous peoples’ identity. The graphic novels Nimkii, Tilted Ground, and Rosie from the graphic anthology This Place: 150 Years Retold, created by representatives of the Indigenous peoples of Canada, serve as the research material. The study shows that graphic novels effectively combine verbal and non-verbal components to create multi-layered historical narratives that allow readers to immerse themselves more deeply in the depicted historical events of Canada’s Indigenous colonial past and understand the emotional states of the characters. These graphic novels not only convey the traumatic experience of Indigenous peoples, highlight little-known or silenced aspects of Canadian history, but also popularize knowledge about the past, stimulate critical thinking, empathy and reflection on the historical events depicted. Verbal and non-verbal means used by authors and illustrators to highlight the traumatic experience of Canada’s Indigenous peoples and the formation of their collective memory are analysed. Among the verbal means, phonetic, lexical and syntactic units to reproduce the traumatic experience were identified. Non-verbal means include a specific colour palette, facial expressions and postures of characters, panel structure, font, punctuation, which visually emphasize the emotional impact of traumatic events. The results of the study confirm the significant potential of graphic novels as a means of reinterpreting history, forming collective memory, and representing traumatic experiences. This study opens perspectives for further study of the role of graphic novels in the formation of historical consciousness and national identity. |
Тип: | Text |
Тип публікації: | Стаття |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/68632 |
ISSN: | 2663-4899 |
Розташовується у зібраннях: | Закарпатські філологічні студії Вип. 35. 2024 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
ІСТОРИЧНА ПАМЯТЬ ТА ТРАВМА В КАНАДСЬКИХ ГРАФІЧНИХ РОМАНАХ.pdf | 416.62 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.