Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/68644
Назва: | Особливості пейзажної лірики жінок давнього Китаю за часів династії Юань |
Інші назви: | The landscape poetry features written by ancient Chinese women during the Yuan dynasty |
Автори: | Кундій, А. С. |
Ключові слова: | пейзажна лірика, давня китайська література, жіноча поезія, Книга пісень, епоха Юань, китайський живопис, поезія гір та вод, landscape lyrics, ancient Chinese literature, women's poetry, Book of Songs, Yuan dynasty, Chinese landscape painting, shanshui poetry |
Дата публікації: | 2024 |
Видавництво: | Видавничий дім "Гельветика" |
Бібліографічний опис: | Кундій, А. С. Особливості пейзажної лірики жінок давнього Китаю за часів династії Юань / А. С. Кундій // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (голов. ред.), М. М. Палінчак, Ю. М. Бідзіля та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2024. – Вип. 35. – С. 323–327. – Бібліогр.: с. 327 (17 назв); рез. укр., англ. URL http://zfs-journal.uzhnu.uz.ua/archive/35/57.pdf |
Серія/номер: | Закарпатські філологічні студії; |
Короткий огляд (реферат): | Стаття присвячена пейзажній ліриці поетес Ґуань Дао-Шен та Чжен Юнь-Дуань, що жили за часів правління
монголів у ХІІІ–ХІV ст. Як окремий жанр, лірика «гір та вод» починає зароджуватися в період IV–V століття завдяки
поету Сьє Лін-Юню. Однак передумовами для зародження цього жанру стають канони китайської класичної лірики,
такі як «Шицзін» та «Чуські строфи». Поклоніння красі природи, відчуття себе її невідʼємною частиною – сакральні
постулати для китайського народу, саме тому, мотив накладання інтимних переживань ліричного героя на оточуючий його пейзаж – закономірність, що й характеризує цей жар китайської поезії. Так як лірика «Книги пісень»
включає в себе творчість всіх верств населення, не залежно від статі, можемо знайти багато поетичних творів,
написаних жінками, що зародженню жанру «поезії гір та вод».
Творчість доціньської поетеси Сюй Му є яскравим прикладом одного з перших зразків авторської пейзажної
лірики від імені жінки. Таким чином, можемо говорити про зародження жіночої поезії «гір та вод» з її ґендерними
особливостями. У подальшому, поетеси давнього Китаю продовжували писати поезію у цьому жанрі, що містила як
основні маркери, так і суто жіночі. Творчість Ґуань Дао-Шен є унікальним прикладом поєднання поезії та живопису
у стилі «гір та вод». У конфуціанському суспільстві жінка шляхетного походження фактично не могла займатися
творчістю, проте, створюючи свої картини та присвячуючи їм поетичні написи, Ґуань Дао-Шен не тільки наслідувала
чоловічу манеру цього жанру, але й надавала йому жіночої специфіки. Феномен лірики Чжен Юнь-Дуань полягає
в написанні віршів до картин, авторами яких вона не являється. Більше того, відміну від Ґуань Дао-Шен, поетеса
виголошує свій душевний біль, акцентуючи на долі скаліченої жінки з забинтованими ногами. Таким чином, пейзажна лірика цієї поетеси виводить на перший план питання ґендерної нерівності, чого ми не побачимо у творчості
Ґуань Дао-Шен. The article is dedicated to the landscape poetry of poetesses Guan Dao-Sheng and Zheng Yun-Duan, who lived during the Mongol rule in the 13th–14th centuries. As a separate genre, the shanshui poetry began to emerge in the 4th–5th centuries due to the poet Xie Ling-Yun. However, the foundations for the emergence of this genre were laid by the canons of Chinese classical poetry, such as the “Shijing” and “Songs of Chu”. Worshiping the beauty of nature, feeling oneself as an integral part of it are sacred postulates for the Chinese people, that is why the motif of superimposing the lyrical hero's intimate experiences on the surrounding landscape is a pattern that characterizes this fervor of Chinese poetry. Since the lyrics of the “Book of Songs” include the creativity of all strata of the population, regardless of gender, we can find many poetic works written by women, which gave birth to the genre “shanshui” poetry. The poetry of pre-qin poetess Xu Mu is a vivid example of one of the first samples of the author's landscape lyrics on behalf of a woman. Thus, we can talk about the birth of women's shanshui poetry with its gender characteristics. In the future, the poets of ancient China continued to write poetry in this genre, which contained both basic markers and purely female ones. Guan Dao-Sheng's work is a unique example of a combination of poetry and painting in the “mountains and waters” style. In the Confucian society, a woman of noble origin could not actually be creative. However, Guan Dao-Shen is an example of an artist who created paintings and dedicated poetic inscriptions to them. She did not only imitate the male manner of this genre, but also gave it a female specificity. The phenomenon of Zheng Yun-Duan's lyrics consists in writing poems for paintings, the authors of which she is not. Moreover, unlike Guan Dao-Sheng, the poet expresses her emotional pain, emphasizing the fate of the crippled woman with bandaged legs. Thus, the landscape lyrics of this poetess bring to the fore the issue of gender inequality, which we will not see in the work of Guan Dao-Shen. |
Тип: | Text |
Тип публікації: | Стаття |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/68644 |
ISSN: | 2663-4899 |
Розташовується у зібраннях: | Закарпатські філологічні студії Вип. 35. 2024 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
ОСОБЛИВОСТІ ПЕЙЗАНОЇ ЛІРИКИ ЖІНОК.pdf | 622.55 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.