Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/68649
Название: Модуси буття у світі: лікарський досвід (на матеріалі літератури і половини ХХ ст.)
Другие названия: Modes of being in the world: the doctor’s experience (based on mid-20th century literature)
Авторы: Девдюк, І. В.
Яцків, Н. Я.
Ключевые слова: модус, автентичність, образ лікаря, досвід, тема, персонаж, символ, роман, конфлікт, ідентичність, mode, authenticity, the image of a doctor, experience, theme, character, symbol, novel, conflict, identity
Дата публикации: 2024
Издательство: Видавничий дім "Гельветика"
Библиографическое описание: Девдюк, І. В. Модуси буття у світі: лікарський досвід (на матеріалі літератури і половини ХХ ст.) / І. В. Девдюк, Н. Я. Яцків // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (голов. ред.), М. М. Палінчак, Ю. М. Бідзіля та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2024. – Вип. 35. – С. 344–348. – Бібліогр.: с. 348 (10 назв); рез. укр., англ. URL http://zfs-journal.uzhnu.uz.ua/archive/35/61.pdf
Серия/номер: Закарпатські філологічні студії;
Краткий осмотр (реферат): У статті розглянуто особливості моделювання образу лікаря у прозі першої половини ХХ століття з акцентом на морально-етичній проблематиці та внутрішніх конфліктах персонажів. Актуальність теми зумовлена зростанням інтересу до гуманістичних аспектів медицини та потребою переосмислення теми лікарської практики в умовах сьогодення. Аналіз здійснено на матеріалі романів «Розмальована вуаль» В. С. Моема, «Честь» М. Могилянського, «Ніч лагідна» Ф.-С. Фіцджеральда та «Чума» А. Камю. Мета статті – визначити авторські модифікації репрезентування лікарського досвіду в аспекті вибору між автентичністю і неавтентичністю як двох модусів людського буття-у-світі. Теоретичною основою дослідження є філософська концепція Мартіна Гайдеґґера, згідно з якою автентичність є глибинним зв’язком особистості з власним Я та справжнім існуванням, у той час як неавтентичність виявляє себе в утраті цього зв’язку через зовнішні впливи чи внутрішні конфлікти. Під таким кутом зору образи Волтера Фейна («Розмальована вуаль»), Дмитра Каліна («Честь») і Діка Дайвера («Ніч лагідна») є ілюстраціями різних форм неавтентичного буття. Усі названі персонажі є професіоналами своєї справи, але через власні амбіції опиняються в полоні соціальних норм та очікувань, тож не спроможні осягнути істинні мотиви й цінності буття. Це призводить до відмови від власного Я та втрати ідентичності. На противагу їм, лікар Ріє в романі «Чума» Альбера Камю виступає уособленням автентичності у філософському розумінні. Бернард Ріє відзначається глибиною моральних переконань і ясністю принципів, що дозволяє йому залишатися вірним власній сутності навіть у надзвичайних умовах. Наведені приклади показують, що вибір між автентичністю та неавтентичністю є вирішальним у формуванні внутрішніх установок персонажів, впливаючи на їхню здатність до самопізнання та реалізації власних можливостей. У майбутніх студіях доцільним є зіставлення образів лікарів у літературах різних країн та епох, а також аналіз впливу соціокультурних і політичних аспектів сьогодення на відображення лікарської практики в художніх творах.
The article examines the features of modelling the image of the doctor in the prose of the first half of the 20th century, with a focus on moral and ethical issues and the internal conflicts of the characters. The relevance of the topic is due to the growing interest in the humanistic aspects of medicine and the need to rethink the topic of medical practice in the context of the present day. The analysis is based on the novels “The Painted Veil” by W. S. Maugham, “Honour” by M. Mohyliansky, “Tender Is the Night” by F. Scott Fitzgerald, and “The Plague” by A. Camus. The aim of the article is to identify the authors’ modifications in representing medical experience concerning the choice between authenticity and inauthenticity being as two modes of human being-in-the-world. The theoretical basis of the study is Martin Heidegger’s philosophical concept, according to which authenticity is a deep connection of the individual with their own self and true existence, while inauthenticity reveals itself in the loss of this connection due to external influences or internal conflicts. From this perspective, the characters of Walter Fane (“The Painted Veil”), Dmitry Kalin (“Honour”), and Dick Diver (“Tender Is the Night”) illustrate various forms of inauthentic being. All the mentioned characters are professionals in their field, but due to their own ambitions, they become trapped by social norms and expectations and are thus unable to grasp the true motives and values of being. This leads to a rejection of their own selves and a loss of identity. In contrast, Dr. Rieux in Albert Camus’ novel “The Plague” embodies authenticity in the philosophical sense. Bernard Rieux is characterised by the depth of his moral convictions and the clarity of his principles, which allow him to remain true to his essence even under extreme conditions. The examples provided demonstrate that the choice between authenticity and inauthenticity is crucial in shaping the internal dispositions of the characters, affecting their ability for self-discovery and the realisation of their potential. In future studies, it would be appropriate to compare the images of doctors in the literature of different countries and eras, as well as to analyse the influence of sociocultural and political aspects of the present day on the depiction of medical practice in literary works.
Тип: Text
Тип публикации: Стаття
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/68649
ISSN: 2663-4899
Располагается в коллекциях:2024 / Закарпатські філологічні студії. Випуск 35

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
МОДУСИ БУТТЯ У СВІТІ ЛІКАРСЬКИЙ ДОСВІД.pdf367.72 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.