Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/68685
Назва: | Адміністративно-правовий механізм надання публічних послуг в Україні |
Інші назви: | Administrative and legal mechanism of public service provision in Ukraine |
Автори: | Павлович-Сенета, Я. П. |
Ключові слова: | адміністративні послуги, органи державної влади, права людини, публічний інтерес, публічні послуги, соціальні послуги, центри надання адміністративних послуг, administrative services, public authorities, Human Rights, public interest, public services, social services, administrative service centers |
Дата публікації: | 2024 |
Бібліографічний опис: | Павлович-Сенета Я. П. Адміністративно-правовий механізм надання публічних послуг в Україні/ Я. П. Павлович-Сенета //Аналітичне-порівняльне правознавство/ редкол.: Ю. М. Бисага (голов. ред.), В. В. Заборовський, Д. М. Бєлов, С. Б. Булеца та ін.; ДВНЗ «УжНУ» – Ужгород, 2024. – №2. – С. 489-492 – Бібліогр.: с. 492 (9 назв). URL http://journal-app.uzhnu.edu.ua/article/view/303594/295638 |
Короткий огляд (реферат): | У статті висвітлено організаційно-правовий механізм надання публічних послуг в Україні. Зокрема, досліджено теоретико-правові підходи до поняття публічні послуги та їх відмежування від інших видів послуг, що надаються органами державної влади та місцевого самоврядування. Зазначено, що на висвітлення дефініції «публічні послуги» суттєвий вплив має наукова дисципліна, в контексті якої досліджується це явище. Встановлено, що поняття «публічні послуги» об’єднує найбільш широке розуміння різноманітних послуг, що надаються державою або місцевими органами влади громадянам та юридичним особам. Це можуть бути послуги з охорони здоров’я, надання освіти, транспортні та соціальні послуги, фінансові послуги і страхування, правоохоронні послуги та власне адміністративні послуги, а також інші послуги, спрямовані на задоволення потреб усіх членів суспільства. Разом з тим, звертається увага нате, що надання публічних послуг завжди має бути зорієнтоване на категорію «публічний інтерес», що є змінною соціальною цінністю, яка в тих чи інших політико-правових умовах відображає інтерес усієї або домінуючої частини суспільства, що визначений через законодавство та впроваджується у життя через діяльність публічної адміністрації. Встановлено прямий взаємозв’язок з іншими видами послуг, які можна отримати у сфері публічного адміністрування,зокрема державними, муніципальними, адміністративними, соціальними. Розкрито становлення інституту публічних послуг в Україні та особливості його формування. Зазначено, що сьогодні існує чимала законодавча основа для надання публічних послуг та ціла система органів, що їх надають. Одночасно зазначено, що наукове, правове, організаційне та інформаційне забезпечення системи надання публічних послуг, формування механізмів наукового та інформаційного моніторингу їх надання, постійно потребує удосконалення. The article highlights the administrative and legal mechanism of providing public services in Ukraine. In particular, the study of theoretical and legal approaches to the concept of public services and their differentiation from other types of services provided by state authorities and local governments. It is noted that the definition of “public services” is significantly influenced by the scientific discipline in the context of which this phenomenon is studied. It was established that the concept of “public services” unites the broadest understanding of various services provided by the state or local authorities to citizens and legal entities. These can be health care services, education, transportation and social services, financial services and insurance, law enforcement services and administrative services, as well as other services aimed at meeting the needs of all members of society. At the same time, attention is drawn to the fact that the provision of public services must always be oriented to the category of “public interest”, which is a variable social value that, in certain political and legal conditions, reflects the interest of the entire or dominant part of society, as determined by legislation and implemented through the activities of public administration.A direct relationship has been established with other types of services that can be obtained in the field of public administration, in particular, state, municipal, administrative, and social services. The formation of the institute of public services in Ukraine and the peculiarities of its formation are disclosed. It is noted that today there is a considerable legislative basis for the provision of public services and a whole system of bodies that provide them. At the same time, it is stated that the scientific, legal, organizational and information support of the system of providing public services, the formation of mechanisms for scientific and informational monitoring of their provision, constantly needs improvement. |
Тип: | Text |
Тип публікації: | Стаття |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/68685 |
ISSN: | 2788-6018 |
Розташовується у зібраннях: | Аналітично-порівняльне правознавство. Вип. 2. 2024 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
303594-Текст статті-701349-1-10-20240509.pdf | 311.2 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.