Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/68861
Title: | Правове регулювання застосування заходів примусу особовим складом державної прикордонної служби України під час затримання осіб, які вчинили кримінальне правопорушення |
Other Titles: | Legal regulation of the use of coercive measures by personnel of the state border service of Ukraine during the detention of persons who have committed a criminal offense |
Authors: | Ляшук, Р. М. Левицький, М. О. Вичавка, В. І. Салій, А. О. |
Keywords: | Державна прикордонна служба України, заходи примусу, юридична відповідальність, коментар, кримінально-процесуальні заходи, запобіжні заходи, особовий склад Державної прикордонної служби України, State Border Service of Ukraine, coercive measures, legal responsibility, comment, criminal procedural measures, preventive measures, personnel of the State Border Service of Ukraine |
Issue Date: | 2024 |
Citation: | Ляшук Р. М. Правове регулювання застосування заходів примусу особовим складом державної прикордонної служби України під час затримання осіб, які вчинили кримінальне правопорушення/ Р. М. Ляшук, М. О. Левицький, В. І. Вичавка, А. О. Салій//Аналітичне-порівняльне правознавство/ редкол.: Ю. М. Бисага (голов. ред.), В. В. Заборовський, Д. М. Бєлов, С. Б. Булеца та ін.; ДВНЗ «УжНУ» – Ужгород, 2024. – №2. – С. 692-698 – Бібліогр.: с. 697-698 (13 назв). URL http://journal-app.uzhnu.edu.ua/article/view/303752/295790 |
Abstract: | В умовах повномасштабного вторгнення на території України військових формувань країни агресора та активного застосування представниками складових сектору безпеки і оборони держави заходів примусу, а саме затримання уповноваженими на це особами. Нагальна потреба виникла у тлумаченні основних положень статті 208 Кримінального процесуального кодексу України, статті 21 Закону України «Про Державну прикордонну службу України». Варто зазначити, що військовослужбовець або працівник Державної прикордонної служби є уповноваженою особою на здійснення затримання особи, яка підозрюється у вчиненні злочину та не всі передбачені у законодавстві форми застосування заходів примусу особовим складом Державної прикордонної служби України розтлумачені правознавцями на цей час. Крім того окремі заходи примусу мають специфіку свого застосування до різних категорій осіб. За таких умов набувають актуальності питання тлумачення та коментування. В статті подано теоретичний огляд української законодавчої бази та здійснено тлумачення статті 208 Кримінального процесуального кодексу України та статті 21 Закону України «Про Державну прикордонну службу України» в якій закріплено питання щодо умов та меж використання і застосування заходів примусу особовим складом Державної прикордонної служби України. А також обґрунтування доцільності застосування заходів примусу особовим складом прикордонного відомства в межах чинного законодавства. З’ясовано та описано особливості застосування заходів примусу при виконанні службових обов’язків прикордонниками, при безпосередньому захисті державного кордону, особистої безпеки, безпеки інших осіб та боротьби зі злочинністю. Обов’язком держави є гарантування безпеки військової служби (створення безпечних умов військової служби), а також захист юридичних прав у разі загрози порушення та власне їх порушення. Також окреслено і відповідальність особового складу Державної прикордонної служби України за порушення встановлених меж застосування заходів примусу. In the conditions of a full-scale invasion of the territory of Ukraine by military formations of the aggressor country and the active use by representatives of the security and defense sector of the state of coercive measures, namely detention by authorized persons.There is an urgent need to interpret the main provisions of Article 208 of the Criminal Procedure Code of Ukraine, Article 21 of the Law of Ukraine “On the State Border Service of Ukraine”. It is worth noting that a military serviceman or an employee of the State Border Service is an authorized person to detain a person suspected of committing a crime, and not all forms of coercive measures by the personnel of the State Border Service of Ukraine provided for in the legislation have been interpreted by legal experts at this time. In addition, individual measures of coercion have the specifics of their application to different categories of persons. Under such conditions, the issues of interpretation and commenting become relevant.The article provides a theoretical overview of the Ukrainian legislative framework and provides an interpretation of Article 208 of the Criminal Procedure Code of Ukraine and Article 21 of the Law of Ukraine “On the State Border Service of Ukraine”, which stipulates the conditions and limits of the use and application of coercive measures by the personnel of the State Border Service of Ukraine. As well as justification of the expediency of the use of coercive measures by the personnel of the border agency within the limits of the current legislation. The peculiarities of the application of coercive measures in the performance of official duties by border guards, in the direct protection of the state border, personal safety, safety of other persons and fighting crime are clarified and described.The duty of the state is to guarantee the safety of military service (creating safe conditions for military service), as well as to protect legal rights in the event of a threat of violation and their actual violation. The responsibility of personnel of the State Border Service of Ukraine for violation of the established limits of the use of coercive measures is also outlined. |
Type: | Text |
Publication type: | Стаття |
URI: | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/68861 |
ISSN: | 2788-6018 |
Appears in Collections: | Аналітично-порівняльне правознавство. Вип. 2. 2024 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
303752-Текст статті-701736-1-10-20240510.pdf | 314.03 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.