Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/68892
Назва: Політика мультикультуралізму в освіті: теоретичні особливості та практичні вияви у Великій Британії
Інші назви: The politics of multiculturalism in education: theoretical features and practical manifestations in Great Britain
Автори: Филик, О. З.
Ключові слова: мультикультуралізм, розмаїття культури, освіта, мультикультурна освіта, Велика Британія, multiculturalism, cultural diversity, education, multicultural education, Great Britain
Дата публікації: 2021
Видавництво: Видавничий дім "Гельветика"
Бібліографічний опис: Филик, О. З. Політика мультикультуралізму в освіті: теоретичні особливості та практичні вияви у Великій Британії / О. З. Филик // Регіональні студії / редкол.: М. М. Палінчак (голов. ред.), Ю. О. Остапець, В. М. Бокоч та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2021. – Вип. 25. – С. 57–65. – Бібліогр.: с. 64–65 (33 назви); рез. укр., англ. URL http://regionalstudies.uzhnu.uz.ua/archive/25/13.pdf
Серія/номер: Регіональні студії;
Короткий огляд (реферат): У статті здійснено комплексне дослідження всеохоплюючої еволюції і чинного стану розвитку взаємозв'язку політики мультикультуралізму й освіти і феномену мультикультурної освіти, причому у теоретичній перспективі та практичному розрізі на прикладі Великої Британії. Продемонстровано (як теоретично, так і на прикладі Великої Британії), що у багатокультурних суспільствах проблеми взаємозв'язку освіти і культури типово спершу намагаються розв'язати завдяки інструментарію асиміляціонізму й антирасизму (природного процесу асиміляції етнічних і расових культур до культури домінуючого / титульного суспільства), а у разь невдачі - завдяки методам мультикультуралізму (врахуванню інтересів культурно розмаїтих етнічних та расових груп тощо із прицілом на їх можливе повноцінне поєднання у єдине багатоскладове і багатокультурне суспільство), однак вони завжди були і будуть залишатись взаємно антагоністичними. Тим не менш, на прикладі Великої Британії доведено надмірний оптимізм та значну слабкість мультикультурної освіти, що, з одного боку, є вигідно та зумовлено політично, але з іншого боку, негативно позначається соціально-економічно. Це зумовлено тим, що мультикультуралізм надмірно узагальнює проблематику головно етнічних та расових меншин в освіті, а не інклюзивності освіти водночас місцевого / титульного та немісцевого / іммігрантського населення у рамках логіки формування багатокультурного суспільства. Теоретично це співвіднесено з позицією, що жодні системи освіти не зможуть претендувати на те, щоб вчити цінностей інклюзивності та приналежності, якщо не перестануть приділяти більше уваги титульним і привілейованим групам. Практично ж це зіставлено з зауваженнями кількох британських прем'єр-міністрів й інших політиків про те, що політика мультикультуралізму, у тому числі в освіті, у Сполученому Королівстві виявилась не зовсім вдалою, а тому потребує або розширення й модифікації, або згортання за рахунок зовсім інших підходів.
The article provides a complete study of the comprehensive evolution and current state of development of the relationship between the politics of multiculturalism and education and the phenomenon of multicultural education, both in theoretical perspective as well as in practical terms on the example of Great Britain. It is demonstrated (both theoretically and by the example of Great Britain) that the problems of the relationship between education and culture in multicultural societies are typically primarily addressed through the tools of assimilationism and anti-racism (the natural process of assimilation of ethnic and racial cultures into the culture of the dominant/titular society), and in case of failure — through the methods of multiculturalism (taking into account the interests of culturally diverse ethnic and racial groups with a view to their possible full integration into a single multifaceted and multicultural society), but they have always been and will remain mutually antagonistic. However, the example of Great Britain has shown the excessive optimism and a significant weakness of multicultural education, which, on one hand, is beneficial and politically motivated, but, on the other hand, has a negative socio-economic impact. This is due to the fact that multiculturalism over-generalizes the issues of mainly ethnic and racial minorities in education, rather than the inclusiveness of education of both local/titular and non-local/immigrant population within the logic of forming a multicultural society. Theoretically, this correlates with the position that no education system will be able to claim to teach the values of inclusiveness if it does not stop paying more attention to titular and privileged groups. In practice, this is in line with the remarks of several British Prime Ministers and other politicians that the politics of multiculturalism in the United Kingdom, including in education, has not been very successful, and therefore requires either expansion and modification or limitation at the expense of other approaches.
Тип: Text
Тип публікації: Стаття
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/68892
ISSN: 2663-6115
Розташовується у зібраннях:Регіональні студії №25 2021

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
ПОЛІТИКА МУЛЬТИКУЛЬТУРАЛІЗМУ В ОСВІТІ.pdf273.93 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.