Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/69063
Назва: | Інформація як об’єкт національної безпекової політики України |
Інші назви: | Information as an object of Ukraine’s national security policy |
Автори: | Венглінський, О. О. |
Ключові слова: | інформація, інформаційна конкуренція, інформаційна інфраструктура, інформаційна війна, інформаційний захист, безпекова політика, кібербезпека, information, information competition, information infrastructure, information war, information protection, security policy, cybersecurity |
Дата публікації: | 2024 |
Бібліографічний опис: | Венглінський О. О. Інформація як об’єкт національної безпекової політики України/ О. О. Венглінський //Аналітичне-порівняльне правознавство/ редкол.: Ю. М. Бисага (голов. ред.), В. В. Заборовський, Д. М. Бєлов, С. Б. Булеца та ін.; ДВНЗ «УжНУ» – Ужгород, 2024. – №3. – С. 42-47 – Бібліогр.: с. 46-47 (12 назв). URL http://journal-app.uzhnu.edu.ua/article/view/308088/299548 |
Короткий огляд (реферат): | Звертається увага на пріоритетне значення інформації серед об’єктів національної політики безпеки України. Доводиться, що інформаційна свобода вимагає пильного державного контролю та включення інформації до переліку об’єктів національної безпекової політики. Інформаційні загрози безпеці держави розглядаються як сукупність умов і факторів, які становлять небезпеку життєво важливим інтересам держави, суспільства й особи шляхом негативного інформаційного впливу на свідомість і поведінку громадян, а також деструктивного впливу на інформаційні ресурси та інформаційно-технічну інфраструктуру.Здійснено поділ інформаційних атак на два види залежно від об’єкта впливу: 1) суто технічні інформаційні атаки, направлені на функціонуванні технічного оснащення інформаційних систем; 2) вплив на свідомість людей за допомогою передачі цільової інформації.Окреслено три основних мети інформаційної війни: контроль інформаційного простору і забезпечення захисту своєї інформації від ворожих дій; використання контролю над інформаційним простором для проведення інформаційних атак на противника; підвищення загальної ефективності збройних інформаційних функцій. Доводиться, що для запобігання зазначеним негативним наслідкам на державному рівні повинні здійснюватися наступні заходи: 1) розвиток системи постійного моніторингу та аналізу інформаційних потоків для своєчасного виявлення потенційних загроз і реагування на них; 2) запровадження програм підвищення інформаційної грамотності серед громадян з метою зменшення вразливості до інформації маніпулятивного характеру та фейкових новин; 3) співпраця з міжнародними партнерами та обмін досвідом у сфері інформаційної безпеки для підвищення ефективності заходів та вдосконалення стратегій протидії загрозам. Саме ці кроки здатні забезпечити високий рівень інформаційної безпеки, який буде сприяти стабільності, безпеці та захищеності національних інтересів. Attention is drawn to the priority value of information among the objects of the national security policy of Ukraine. It is argued that information freedom requires careful state control and inclusion of information in the list of objects of national security policy.Information threats to state security are considered as a combination of conditions and factors that pose a danger to the vital interests of the state, society, and individuals through negative informational influence on the consciousness and behavior of citizens, as well as destructive impact on information resources and information-technical infrastructure.Two types of information attacks are distinguished based on the object of influence: 1) purely technical information attacks aimed at the functioning of the technical equipment of information systems; 2) influencing people’s consciousness through the transmission of targeted information.Three main goals of information warfare are outlined: control of the information space and ensuring the protection of one’s information from enemy actions; using control over the information space to conduct information attacks on the opponent; increasing the overall effectiveness of armed information functions. It is argued that in order to prevent the above-mentioned negative consequences, the following measures should be taken at the State level: 1) development of a system of continuous monitoring and analysis of information flows for timely detection of potential threats and response to them; 2) introduction of information literacy programmes among citizens to reduce vulnerability to manipulative information and fake news; 3) cooperation with international partners and exchange of experience in the field of information security to increase the effectiveness of measures and improve strategies to counter threats. These steps can ensure a high level of information security that will contribute to stability, security and protection of national interests. |
Тип: | Text |
Тип публікації: | Стаття |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/69063 |
ISSN: | 2788-6018 |
Розташовується у зібраннях: | Аналітично-порівняльне правознавство. Вип. 3. 2024 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
308088-Текст статті-711474-1-10-20240709.pdf | 374.21 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.