Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/69097
Title: Використання ЗМІ асоціативних рядів у політичному маніпулюванні: досвід президентських виборів 2019 року
Other Titles: Media USE of associative series in political manipulation: the experience of the 2019 presidential elections
Authors: Мазьняк, Р. О.
Keywords: політичне маніпулювання, інженерія згоди, вибори, дискурс, символізм, political manipulation, consent engineering, elections, discourse, symbolism
Issue Date: 2022
Publisher: Видавничий дім "Гельветика"
Citation: Мазьняк, Р. О. Використання ЗМІ асоціативних рядів у політичному маніпулюванні: досвід президентських виборів 2019 року / Р. О. Мазьняк // Регіональні студії / редкол.: М. М. Палінчак (голов. ред.), І. М. Вегеш, Є. І. Гайданка та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2022. – Вип. 29. – С. 56–61. – Бібліогр.: с. 60–61 (11 назв); рез. укр., англ. URL http://regionalstudies.uzhnu.uz.ua/archive/29/8.pdf
Series/Report no.: Регіональні студії;
Abstract: У статті головно звертається увага на ролі засобів масової інформації у інженерії політичного маніпулювання. Акцентовано, що у сучасному світі потужні зміни інформаційних технологій вдосконалюють можливість здійснення політичного маніпулювання, створення відповідного дискурсу, фрейму чи політичного міфу. Визначено, що передвиборче політичне маніпулювання передусім пов’язане із вибором електорату, а відтак головною його метою буде зміна масової свідомості громадян. Виокремлено, що політичне маніпулювання призводить до когнітивних викривлень, що у свою чергу формує у електорату «ілюзію валідності». Доведено, що нова віртуальна реальність формується із телесеріалів, політичних ток-шоу, дебатів, будь-якого театралізованого дійства, яке через символи і смисли сягає глибин людської психіки, однак не відповідає політичній реальності. Такий контекст політичного маніпулювання дозволяє формувати мету роботи: виокремити використання методу асоціацій задля формування позитивного чи негативного образу кандидата у президенти на прикладі українських виборів 2019 року. У ході дослідження було реалізовано завдання: окреслено поняття політичне маніпулювання – засіб досягнення політичної цілі, кінцевою метою якого у контексті передвиборчих перегонів є отримання влади; визначено, що заангажовані медіа відіграють одну із ключових ролей у формуванні образу політичного лідера, зокрема через використання ними методу асоціативних рядів; здійснено порівняльний аналіз використання методу асоціацій на прикладі президентських виборів 2019 року. Доведено, що сьогодення сконструйоване таким чином, що найвагомішу частину комунікації займають сенси, адже кожне політичне звернення, гасло чи політична реклама містить у собі закодовану інформацію, наратив, який спрямовується інженерами згоди до конкретного споживача.
The article focuses on the corner of the media in the engineering of political manipulation. It is emphasized that in the modern world, powerful changes in information technology improve the possibility of political manipulation, the creation of appropriate discourse, frame or political myth. It has been determined that pre-election political manipulation is primarily related to the election of the electorate, and therefore its main goal will be to change the mass consciousness of citizens. It is pointed out that political manipulation leads to cognitive distortions, which in turn creates an "illusion of validity" in the electorate. It is proved that the new virtual reality is formed from TV series, political talk shows, debates, any theatrical action, which through symbols and meanings reaches the depths of the human psyche, but does not correspond to political reality. This context of political manipulation allows us to form the purpose of the work: to highlight the use of the method of associations to form a positive or negative image of the presidential candidate on the example of the Ukrainian elections in 2019. In the course of the research the following tasks were realized: the concept of political manipulation was outlined – a means of achieving a political goal, the ultimate goal of which in the context of the election campaign is to gain power; it is determined that the involved media play one of the key roles in shaping the image of a political leader, in particular through their use of the method of associative series; a comparative analysis of the use of the association method on the example of the 2019 presidential election. It is proved that realities are constructed in such a way that the most important part of communication is occupied by meanings, because every political appeal, slogan or political advertisement contains coded information, a narrative, which is directed by consent engineers to a specific consumer.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/69097
ISSN: 2663-6115
Appears in Collections:Регіональні студії №29 2022

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ВИКОРИСТАННЯ ЗМІ АСОЦІАТИВНИХ РЯДІВ.pdf352.96 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.