Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/69372
Title: | Культурний вимір «гострої сили» у зовнішній політиці держав: інструменти та їх застосування |
Other Titles: | The cultural dimension of «sharp power» in the foreing policy of state: tools and their appliance |
Authors: | Івасечко, О. Я. Орлов, С. Ю. |
Keywords: | гостра сила, культура, політичні маніпуляції, наратив, політична психологія, sharp power, culture, political manipulation, narrative, political psycholog |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Видавничий дім "Гельветика" |
Citation: | Івасечко, О. Я. Культурний вимір «гострої сили» у зовнішній політиці держав: інструменти та їх застосування / О. Я. Івасечко, С. Ю. Орлов // Регіональні студії / редкол.: М. М. Палінчак (голов. ред.), І. М. Вегеш, Є. І. Гайданка та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2022. – Вип. 30. – С. 155–161. – Бібліогр.: с. 160–161 (31 назва); рез. укр., англ. URL http://regionalstudies.uzhnu.uz.ua/archive/30/26.pdf |
Series/Report no.: | Регіональні студії; |
Abstract: | У статті визначено підходи щодо потрактування феномену «гостра сила» держави. Досліджено культурний
вимір «гострої сили» у зовнішньополітичній діяльності держав. Особливу увагу акцентовано на інструментах культурного виміру «гострої сили», як-от: наративізація, використання трайбалізму, інструменталізація груп населення,
пов’язане ідентифікаційними критеріями, використання меморіальної політики («політики пам’яті»), апропріація
(культурне привласнення), а також цензурування. Проаналізовано застосування цих інструментів у зовнішньополітичній практиці авторитарних держав., головно, в культурній сфері.
На прикладах Китайської Народної Республіки та дій офіційної Москви розглянуто використання інструментів
«гострої сили»: інструмент «наративізації», а також категорії «меседжів» (повідомлень) та «матриці наративів»
на прикладі використання останньою офіційною Москвою; використання та маніфестацію інструменту меморіальної політики через кейс історичного ревізіонізму «Великої Вітчизняної Війни» та введенням так званого «Марша
Бессмертного Полка» (зазначено, що сама політика пам’яті є інструментом академічної «гострої сили», проте маніфестація, що здійснюється за допомогою утворення, привласнення або альтерації матеріальних та нематеріальних
витворів мистецтва є такою, що належить до культурного домену «гострої сили»); інструменталізацію груп населення, що пов’язане з ідентифікаційними критеріями на прикладі розмиття китайських груп «(хайвей) хуажень» та
«хуацяо» (виявлено, що інструменталізація населення дозволяє уніфікувати та прив’язати суспільство, що проживає поза межами держави-комунікатора «sharp power», до неї); інструмент використання трайбалізму через призму
китайсько-ефіопських відносин; інструмент апропріації (культурного привласнення) на прикладі моделі відносин
Китайської Народної Республіки із корейським народом; інструмент цензурування у двох секторах культури – індустріях кіно та відеоігор через кейси з мультфільмом «Єті», а також через компанію Riot Games.
Зроблено висновок про те, що застосування вищезазначених технологій «гострої сили» авторитарними державами у зовнішньополітичній практиці несе суттєвий деструктивний вплив на демократичні держави. The article defines approaches to interpreting the phenomenon of "sharp power" of the state. The cultural dimension of "sharp power" in the foreign policy activity of states has been studied. Special attention is focused on the tools of the cultural dimension of "sharp power", such as: narrativization, the use of tribalism, instrumentalization of population groups, connected with identification criteria, use of memorial politics ("politics of memory"), cultural appropriation, as well as censorship. The application of these tools in the foreign policy practice of authoritarian states is analyzed, mainly in the cultural sphere. On the examples of the People's Republic of China and the actions of the official Moscow, the use of "sharp power" tools is shown: the "narrativization" tool, as well as the categories of "messages" (messages) and "narrative matrix" on the example of “narrative matrix” use by the official Moscow; the use and manifestation of the instrument of memorial politics through the case of historical revisionism of the "Great Patriotic War" and the introduction of the so-called "March of the Immortal Regiment" (it is noted that the politics of memory itself is an instrument of academic "sharp power", however, the manifestation carried out with the help of creation, appropriation or alteration of material and non-material works of art is one that belongs to the cultural domain of "sharp power"); instrumentalization of population groups, which is related to identification criteria on the example of the blurring of the Chinese groups "(haiwei) huaren" and "huaqiao" (it was found that the instrumentalization of the population allows unifying and tying society living outside the borders of the "sharp power" communicator state to it); the tool for using tribalism through the lens of Sino-Ethiopian relations; the tool of cultural appropriation on the example of the model of relations between the People's Republic of China and the Korean people; the tool of censorship in two cultural sectors – the film and video game industries through the cases of the cartoon "Yeti" and also through the Riot Games company. It was concluded that the use of the above technologies of "sharp power" by authoritarian states in foreign policy practice has a significant destructive effect on democratic states. |
Type: | Text |
Publication type: | Стаття |
URI: | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/69372 |
ISSN: | 2663-6115 |
Appears in Collections: | Регіональні студії №30 2022 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
КУЛЬТУРНИЙ ВИМІР «ГОСТРОЇ СИЛИ» У ЗОВНІШНІЙ ПОЛІТИЦІ ДЕРЖАВ.pdf | 416.17 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.