Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/69505
Название: Про соціально-правову природу адміністративного нагляду в Україні та необхідність розширення його об’єктів в умовах воєнного стану
Другие названия: About the socio-legal nature of administrative supervision in Ukraine and the need to expand its scope in the conditions of martial law
Авторы: Явтушенко, А. М.
Ключевые слова: адміністративний нагляд, кримінально-виконавчі установи закритого типу, державний примус, засуджений до позбавлення волі, об’єкти нагляду, місця позбавлення волі, порядок звільнення від покарання та його відбування, administrative supervision, state coercion, sentenced to imprisonment, objects of supervision, places of deprivation of liberty, closed-type penal institutions, the procedure for release from punishment and its serving
Дата публикации: 2024
Библиографическое описание: Явтушенко А. М. Про соціально-правову природу адміністративного нагляду в Україні та необхідність розширення його об’єктів в умовах воєнного стану/ Явтушенко А. М.//Аналітичне-порівняльне правознавство/ редкол.: Ю. М. Бисага (голов. ред.), В. В. Заборовський, Д. М. Бєлов, С. Б. Булеца та ін.; ДВНЗ «УжНУ» – Ужгород, 2024. – №3. – С. 502-505 – Бібліогр.: с. 505 (6 назв). URL http://journal-app.uzhnu.edu.ua/article/view/308809/300352
Краткий осмотр (реферат): У даній науковій статті з’ясовано соціальну сутність і правове призначення такого виду державного примусу, який застосовується на підставі рішення суду відносно осіб, звільнених з місць позбавлення волі, як адміністративний нагляд. Зокрема, встановлено, що необхідність здійснення зазначених заходів примусу обумовлена потребами забезпечення безпечних умов життєдіяльності населення тих адміністративно-територіальних одиниць (населених пунктів), куди прибувають для проживання колишні засуджені. Крім цього, визначено, що головним критерієм застосування до осіб, звільнених з кримінально-виконавчих установ закритого типу, адміністративного нагляду є їх підвищена суспільна небезпека та велика потенційна здатність щодо вчинення нових (рецидивних та інших) злочинів після звільнення. Виходячи з цього та враховуючи сучасний стан функціонування України в умовах відкритої військової агресії з боку російської федерації, доведена також необхідність розширення визначених у Законі України «Про адміністративний нагляд за особами, звільненими з місць позбавлення волі» переліку об’єктів вказаного державного примусу. До таких, зокрема, запропоновано віднести: «злочинних авторитетів», включаючи так званих «злодіїв у законі», державних зрадників, колаборантів та членів організованих злочинних формувань.Доведено, що такий підхід ґрунтується на тому, що як під час відбування визначених судом покарань, так і після звільнення від них у порядку, встановленому в чинному Кримінальному кодексі (КК) України (ст.ст. 74–87), як свідчить практика, як правило, вказані суб’єкти не припиняють своєї злочинної діяльності та впливу на суспільні відносини, у тому числі й шляхом залучення до вчинення правопорушень не тільки раніше судимих осіб, але й молоді та інших соціально вразливих категорій населення. З урахуванням отриманих результатів дослідження, констатовано, що у контексті динаміки видозміни суспільних відносин мають бути підвищені державні заходи їх охорони та захисту, включаючи й шляхом застосування адміністративного нагляду за новими категоріями осіб, які звільняються з місць позбавлення волі.
This scientific article clarifies the social essence and legal purpose of such a type of state coercion, which is applied on the basis of a court decision in relation to persons released from places of deprivation of liberty, as administrative supervision.In particular, it was established that the necessity of carrying out the said coercive measures is due to the need to ensure safe living conditions for the population of those administrative-territorial units (populations) where ex-convicts arrive to live.In addition, it was determined that the main criterion for applying administrative supervision to persons released from closed penal institutions is their increased public danger and high potential ability to commit new (recidivism and other) crimes after release.Based on this and taking into account the current state of functioning of Ukraine in the conditions of open military aggression by the Russian Federation, the need to expand the list of objects of state coercion specified in the Law of Ukraine «On Administrative Supervision of Persons Released from Places of Imprisonment» has also been proven. Among them, in particular, it is proposed to include such of them as: «criminal authorities», including so-called «thieves in law», state traitors, collaborators and members of organized criminal groups.It has been proven that this approach is based on the fact that both during the serving of punishments determined by the court and after release from them in accordance with the procedure established in the current Criminal Code (CPC) of Ukraine (Articles 74–87), as practice shows, as a rule, they do not stop their criminal activity and influence on social relations, including by involving in the commission of offenses not only previously convicted persons, but also youth and other socially vulnerable categories of the population.Taking into account the results of the research, it was established that in the context of the dynamics of changes in social relations, state measures for their protection and protection should be increased, including through the use of administrative supervision of new categories of persons released from prisons.
Тип: Text
Тип публикации: Стаття
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/69505
ISSN: 2788-6018
Располагается в коллекциях:Аналітично-порівняльне правознавство. Вип. 3. 2024

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
308809-Текст статті-713369-1-10-20240719.pdf259.28 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.