Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/69576
Назва: | Методологічні підходи до формування ціни на вітчизняних електропостачальних підприємствах |
Інші назви: | Methodological approaches to the formation of prices at domestic electric supply companies |
Автори: | Пашкуда, М. О. |
Ключові слова: | електропостачальне підприємство, ринок електричної енергії, ціноутворення, лібералізація ринку, послуга постачання електричної енергії, electricity supply company, electricity market, pricing, market liberalization, electricity supply service |
Дата публікації: | 2024 |
Видавництво: | Видавничий дім "Гельветика" |
Бібліографічний опис: | Пашкуда, М. О. Методологічні підходи до формування ціни на вітчизняних електропостачальних підприємствах / М. О. Пашкуда // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство / редкол.: М. М. Король (голов. ред.), М. М. Палінчак, Я. П. Дроздовський та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2024. – Вип. 52. – С. 131–135. – Бібліогр.: с. 134–135 (11 назв); рез. укр., англ. URL http://www.visnyk-econom.uzhnu.uz.ua/archive/52_2024ua/23.pdf |
Серія/номер: | Міжнародні економічні відносини та світове господарство; |
Короткий огляд (реферат): | У статті досліджено діючу практику ціноутворення на вітчизняних електропостачальних підприємствах. Охарактеризовано слабкі сторони комерційних пропозицій, які представлені на ринку послуг
постачання електричної енергії. Ідентифіковано конкурентні переваги комерційних пропозицій. Визначено,
складовою комерційної пропозиції є графік оплати, який може виступати як конкурентною перевагою, так і
слабкою стороною конкретної комерційної пропозиції. Установлено, підприємство має можливість збільшити дохід, шляхом купівлі електричної енергії на різних сегментах, а у випадку правильного прогнозування
ціни – придбати частину електричної енергії у виробників за форвардними контрактами. З’ясовано, найбільш доцільним є методичний підхід до формування ціни, коли за рахунок найнижчої цінової пропозиції є
змога залучити найбільшу кількість споживачів, що дозволяє підприємству збільшувати прибуток. The article examines the current practice of pricing at domestic electricity supply enterprises. The purpose of the article is to study the current practice of pricing at domestic electricity supply enterprises in the conditions of the “liberal” market model in Ukraine. The stability of the functioning of the electricity market largely depends on the efficiency of pricing at electricity supply companies. Considering this, it is extremely important to study the current practice of pricing on the example of domestic enterprises by analyzing and systematizing their commercial offers. Weaknesses of commercial offers presented on the market of electricity supply services are characterized. Competitive advantages of commercial offers are identified. It has been determined that a component of a commercial offer is a payment schedule, which can be both a competitive advantage and a weakness of a specific commercial offer. Electricity supply companies that prefer the first type of commercial offer form a portfolio of their customers using the hourly forecast provided by their consumers, with subsequent payment by the consumer of deviations of the actual consumption of electricity from the forecast, depending on the group ( group “a” or group “b”). A competitive advantage is the ability to adjust your forecasted consumption schedule, but such adjustment can be made only once a month. It has been established that the company has the opportunity to increase income by purchasing electricity in various segments, and in the case of correct price forecasting, to purchase part of the electricity from producers under forward contracts. However, the most expedient in the conditions of market liberalization is the approach of electricity supply enterprises of the second type, which, due to the lowest price offer, can attract the largest number of consumers, which, in turn, due to a constant premium to the price (supplier's margin), will allow them to increase their own profit. Thus, the electricity market presents a number of commercial offers that have significant differences in terms of pricing. However, in order to further determine the most optimal commercial offer for a specific consumer, the final cost of electricity should be calculated. |
Тип: | Text |
Тип публікації: | Стаття |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/69576 |
ISSN: | 2413-9971 |
Розташовується у зібраннях: | Науковий вісник УжНУ Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство. Випуск 52 - 2024 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
МЕТОДОЛОГІЧНІ ПІДХОДИ ДО ФОРМУВАННЯ ЦІНИ.pdf | 301.79 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.