Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/69596
Название: | Законодавчі зміни щодо формування пріоритетних напрямів наукової, науково-технічної та інноваційної діяльності |
Другие названия: | Legislative changes in the formation of priority areas of scientific, scientific, technical and innovation activities |
Авторы: | Любчич, А. М. Огієнко, І. В. Головащенко, О. С. |
Ключевые слова: | наука, дослідницька інфраструктура, фундаментальні дослідження, національний сектор наукових досліджень, Європейський дослідницький простір, science, research infrastructure, basic research, national research sector, European Research Area |
Дата публикации: | 2024 |
Библиографическое описание: | Любчич А. М. Законодавчі зміни щодо формування пріоритетних напрямів наукової, науково-технічної та інноваційної діяльності/ А. М. Любчич, І. В. Огієнко, О. С. Головащенко//Аналітичне-порівняльне правознавство/ редкол.: Ю. М. Бисага (голов. ред.), В. В. Заборовський, Д. М. Бєлов, С. Б. Булеца та ін.; ДВНЗ «УжНУ» – Ужгород, 2024. – №3. – С. 647-651 – Бібліогр.: с. 651 (10 назв). URL http://journal-app.uzhnu.edu.ua/article/view/308892/300449 |
Краткий осмотр (реферат): | У науковій роботі, яка виконана в рамках теми фундаментального дослідження «Правові механізми нової науково-дослідницької інфраструктури» (РК УкрІНТЕІ No 0121U113768), відображаються законодавчі зміни системи пріоритетних напрямів у сферах наукової, науково-технічної та інноваційної діяльності на основі проаналізованих чинних нормативно-правових актів в цій сфері (закони України «Про наукову та науково- технічну діяльність», «Про інноваційну діяльність», «Про пріоритетні напрями розвитку науки і техніки», «Про пріоритетні напрями інноваційної діяльності» тощо). В статті вказано, що враховуючи умови воєнного стану та необхідність консолідації зусиль щодо підтримання належного рівня розвитку наукової діяльності та якісного проведення наукових досліджень, забезпечення відбудови економіки та її розвитку інноваційним шляхом, неприпустимим є наявність законодавчих неузгодженостей та прогалин у зазначених сферах. В сьогоднішніх реаліях слід акцентувати увагу на необхідності та доцільності узгодження процесу формування пріоритетних напрямів науки і техніки та інноваційної діяльності з ключовими стратегічними орієнтирами ЄС у цієї сфері. Роботою визначено випадки щодо неспроможності забезпечити відповідність існуючих тем фундаментальних досліджень зазначеному законодавчо регламентованому переліку, внаслідок відсутності в ньому чітких пріоритетних напрямів, які б не мали подвійного тлумачення. Зокрема, підтримуючи реалізацію єдиної державної політики щодо формування пріоритетних напрямів наукової, науково-технічної та інноваційної діяльності, порядок якого безпосередньо повинен затверджуватися Кабінетом Міністрів України, до прийняття проєкту Закону України «Про систему пріоритетних напрямів наукової, науково-технічної та інноваційної діяльності в Україні» встановлено, що є необхідним узгодити: порядок затвердження переліку пріоритетних тематичних напрямів наукових досліджень і науково-технічних розробок; необхідність врахування інтеграції національного сектору наукових досліджень і науково-технічних (експериментальних) розробок у світовий та Європейський дослідницький простір. The scientific work, which was carried out within the framework of the topic of fundamental research “Legal mechanisms of the new research infrastructure” (Research and Development Center of UkrINTEI No 0121U113768), reflects legislative changes in the system of priority areas in the fields of scientific, scientific and technical and innovative activities on the basis of the analyzed current regulatory legal acts in this area (laws of Ukraine “On Scientific and Scientific and Technical Activities”, “On Innovative Activities”, “On Priority Areas of Development of Science and Technology”, “On Priority Areas of Innovative Activities”).The article indicates that given the conditions of martial law and the need to consolidate efforts to maintain an appropriate level of development of scientific activity and high-quality research, to ensure economic reconstruction and its development in an innovative way, it is unacceptable to have legislative inconsistencies and gaps in these areas. In today’s realities, attention should be focused on the need and expediency of harmonizing the process of forming priority areas of science and technology and innovation with the key strategic guidelines of the EU in this area.The paper identifies cases of failure to ensure that existing topics of basic research are in line with the legislatively regulated list, due to the lack of clear priority areas that would not have a double interpretation. In particular, in support of the implementation of a unified state policy on the formation of priority areas of scientific, scientific, technical and innovation activities, the procedure for which should be directly approved by the Cabinet of Ministers of Ukraine, prior to the adoption of the draft Law of Ukraine “On the System of Priority Areas of Scientific, Scientific, Technical and Innovation Activities in Ukraine”, it is established that it is necessary to agree on: the procedure for approving the list of priority thematic areas of scientific research and scientific and technical development; the need to take into account the integration of the national sector of scientific research and scientific and technical (experimental) developments into the global and European research space. |
Тип: | Text |
Тип публикации: | Стаття |
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/69596 |
ISSN: | 2788-6018 |
Располагается в коллекциях: | Аналітично-порівняльне правознавство. Вип. 3. 2024 |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
308892-Текст статті-713609-1-10-20240721.pdf | 301.37 kB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.