Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/69681
Title: Специфіка емоційного відклику на поліководове повідомлення
Other Titles: Specifics of emotional response to a polycode text message
Authors: Ківенко, І. О.
Жилін, М. В.
Keywords: емотивність, емоція, емоційність, емоційний відклик, ілюстрація, полікодове повідомлення, сприйняття, emotionality, emotion, emotiveness, emotional response, illustration, polycode message, perception
Issue Date: 2024
Publisher: Видавничий дім "Гельветика"
Citation: Ківенко, І. О. Специфіка емоційного відклику на поліководове повідомлення / І. О. Ківенко, М. В. Жилін // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (голов. ред.), М. М. Палінчак, Ю. М. Бідзіля та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2024. – Вип. 36. – С. 77–83. – Бібліогр.: с. 82–83 (12 назв); рез. укр., англ. URL http://zfs-journal.uzhnu.uz.ua/archive/36/14.pdf
Series/Report no.: Закарпатські філологічні студії;
Abstract: Автори досліджують особливості та специфіку умов формування відклику читача на полікодове текстове повідомлення. Розглядаються особливості становлення та розвитку емоційної сфери особистості, можливі джерела, що виступають надійним підґрунтям для формування почуттів та емоційного відклику на події, які автор втілює у конкретному тексті. У статті диференційовано поняття: «емоція», «емоційність» та «емотивність» й виокремлено провідну специфіку, що є важливою для кожного із аналізованих понять і, відповідно, робить їх схожими між собою, але не тотожними (синонімічними). Обґрунтовано важливість забезпечення підкріплення текстового повідомлення не лише влучними мовними конструктами, але й врахуванням відповідної наочності (зображень, фото, ілюстрацій), що сприяло б цілісному функціонуванню різних каналів сприйняття та створення емоційного відклика із долученням індивідуального досвіду особистості. Визначено провідні маркери, що зумовлюють можливість сприйняття інформації та її контексту, дозволяючи поринути у зображувані автором тексту події та всебічно сприйняти запропонований матеріал. Окрема увага приділена висвітленню загальної моделі реалізації емоційного взаємозв’язку в структурі «автор – читач» та окреслено вектори композиційних особливостей полікодового повідомлення, з урахуванням використання провідних способів, що надають текстові емоційного забарвлення. Акцентовано увагу на важливості формування читацьких умінь та долучення власного світогляду, життєвого досвіду з метою більш змістовного розуміння ідеї автора та відкривати нові «горизонти» творчості. Охарактеризовано особливості чотирьох засобів забарвлення речень й наведено приклади практичного використання їх в текстах. Результати проведеного дослідження специфіки емоційного відклику на полікодове повідомлення розширюють уявлення щодо особливостей механізмів формування емоційного компоненту, що ґрунтується в цілісності конструкту «автор – читач» та дозволяє проникнути у суть ідеї автора та опанувати певний символізм подій, що створює композиційну єдність.
The authors research the peculiarities and specifics of the conditions of formation of the reader’s response to the visual component of a polycode text message. The peculiarities of formation and development of the emotional sphere of an individual are considered as well as possible sources that serve a reliable basis for the formation of feelings and emotional response to the events embodied in a particular work by the author. The article contains analysis and offers differentiation between such notions as “emotion”, “emotionality” and “emotiveness” and highlights the leading specificity that is important for each of the analyzed concepts and, accordingly, makes them similar to each other, but not identical (synonymous). The importance of ensuring the reinforcement of the text message not only with apt language constructs, but also taking into account the appropriate visibility (images, photos, illustrations), which would contribute to the integral functioning of various channels of perception and the creation of an emotional response with the addition of individual experience of the individual, is substantiated. It also identifies the leading markers that determine the possibility of perceiving information and its context that allows a reader to plunge into the events described by the author of the text and understand the proposed material comprehensively. The common pattern of realization of the emotional into relationship in the «author – reader» structure is highlighted and the vectors of the compositional features of the polycode message are outlined, taking into account the use of leading methods that contribute to the emotional coloring of the text. Attention is focused on the importance of reading skills formation and the involvement of one’s own worldview, life experience in order to understand better the author’s idea and to discover new «horizons» of creativity. Features of four means of coloring sentences are characterized and examples of their practical use in texts are given. The results of the conducted study of the specifics of the emotional response to a polycode message expand understanding of certain peculiarities of the mechanisms of the emotional component formation, which is based on the integrity of the «author – reader» construct and allows one to get into the essence of the author’s idea and master a certain symbolism of events which creates compositional unity.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/69681
ISSN: 2663-4899
Appears in Collections:Закарпатські філологічні студії Вип. 36. 2024



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.