Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/69754
Title: Образність війни в поетичних творах: мультимодальний аспект
Other Titles: War imagery in poetic works: multimodal specific features
Authors: Давиденко, А. О.
Юхновець, Н. П.
Хайдарі, Н. І.
Keywords: мультимодальність, модус, поезія, війна, семіотична система, multimodality, mode, poetry, war, semiotic system
Issue Date: 2024
Publisher: Видавничий дім "Гельветика"
Citation: Давиденко, А. О. Образність війни в поетичних творах: мультимодальний аспект / А. О. Давиденко, Н. П. Юхновець, Н. І. Хайдарі // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (голов. ред.), М. М. Палінчак, Ю. М. Бідзіля та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2024. – Вип. 36. – С. 177–181. – Бібліогр.: с. 181 (13 назв); рез. укр., англ. URL http://zfs-journal.uzhnu.uz.ua/archive/36/32.pdf
Series/Report no.: Закарпатські філологічні студії;
Abstract: У статті досліджено мультимодальну природу поетичних творів, що описують багатопланове поняття війни. Встановлено, що у сучасній лінгвістиці мультимодальним вважається такий текст, у якому зміст розкривається шляхом поєднання декількох семіотичних систем, які нерідко переплітаються між собою. Такими системами можуть слугувати друкований текст, зображення, різноманітні графічні елементи та навіть анімації чи аудіо або відео матеріали. Інтегрованість декількох семіотичних систем та взаємодія вербального компонента з невербальними свідчать про мультимодальну природу тексту. Зміст тексту може створюватися будь-якими модусами, починаючи з розміру літер, та закінчуючи розміщенням зображень. Відтак, текст перестає бути ізольованим джерелом інформації, і постає як певний образ. Визначено, що мультимодальність поетичного твору передбачає проєктування поетичних форм на перетині різних модусів поетичного дискурсу, кожен з яких апелює до певної сенсорної системи реципієнта. У дослідженні виокремлено мультимодальні стилістичні способи, які використовують поети для зображення війни, що поєднують візуальні, слухові та символічні елементи, створюючи глибокий емоційний резонанс. Застосування таких засобів дає змогу успішно реалізувати задум автора поетичного твору. Образ війни, переданий у сучасних поетичних творах, базується на історичному, культурному та емоційному аспектах. Поетичні тексти про війну схарактеризовано як такі, яким притаманні модальні стильові риси. Мультимодальні стилістичні особливості в поетичних творах про війну представлені за допомогою таких маркерів: шрифту, кольору, пробілів, відступів між рядками, пунктуації, розміщенням зображень поряд з віршами, інтервалів між словами та форматуванням тексту. Метою використання таких способів є такі, як-от: привернення уваги читача, здійснення бажаного впливу на нього, викликання довіри, певних почуттів та емоцій, передача авторського задуму, досягнення мелодійності звучання тощо. Існування альтернативних способів вираження змісту у поетичних творах, що охоплюють тему війни, зумовлене їх прагматичною спрямованістю.
The article examines the multimodal nature of poems describing the multifaceted concept of war. It has been established that in modern linguistics, such a text is considered multimodal, in which the content is revealed by combining several semiotic systems, which are often intertwined. Such systems can serve as printed text, images, various graphic elements, and even animations or audio or video materials. The integration of several semiotic systems and the interaction of the verbal component with non-verbal ones testify to the multimodal nature of the text. Text content can be created in any mode, starting with the size of the letters and ending with the placement of images. Therefore, the text ceases to be an isolated source of information and appears as a certain image. It was determined that the multimodality of a poem involves the design of poetic forms at the intersection of different modes of poetic discourse, each of which appeals to a certain sensory system of the recipient. The study highlights multimodal stylistic techniques used by poets to depict war, combining visual, auditory, and symbolic elements, creating a deep emotional resonance. The use of such tools makes it possible to realize the author’s idea of a poem successfully. The image of war conveyed in modern poetic works is based on historical, cultural, and emotional aspects. Poetry about war is characterized as having multimodal stylistic features. Multimodal stylistic features in poetic works about the war are presented with the help of such markers: font, color, spaces, indents between lines, punctuation, placement of images next to poems, spacing between words, and text formatting. The purpose of such techniques is to attract the reader’s attention, have the desired effect on him, evoke trust, certain feelings, and emotions, convey the author’s idea, achieve a melodic sound, etc. The existence of alternative ways of expressing content in poetic works covering the theme of war is due to their pragmatic orientation.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/69754
ISSN: 2663-4899
Appears in Collections:Закарпатські філологічні студії Вип. 36. 2024

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ОБРАЗНІСТЬ ВІЙНИ В ПОЕТИЧНИ ТВОРА.pdf388.58 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.