Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/69755
Title: Крос-культурні комунікативні бар’єри та їх подолання в англомовному середовищі
Other Titles: Cross-cultural communication barriers and their overcoming in the English-speaking environment
Authors: Петухова, О. І.
Говорун, А. В.
Keywords: англомовна спільнота, комунікативний бар’єр, крос-культурна компетентність, культурна специфіка, невербальна комунікація, English-speaking community, communication barrier, cross-cultural competence, cultural specificity, non-verbal communication
Issue Date: 2024
Publisher: Видавничий дім "Гельветика"
Citation: Петухова, О. І. Крос-культурні комунікативні бар’єри та їх подолання в англомовному середовищі / О. І. Петухова, А. В. Говорун // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (голов. ред.), М. М. Палінчак, Ю. М. Бідзіля та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2024. – Вип. 36. – С. 182–186. – Бібліогр.: с. 186 (12 назв); рез. укр., англ. URL http://zfs-journal.uzhnu.uz.ua/archive/36/33.pdf
Series/Report no.: Закарпатські філологічні студії;
Abstract: Стаття спрямована на виявлення основних перешкод у процесі міжкультурної взаємодії, зумовлених культурними, мовними та соціальними відмінностями, а також на розгляд практичних підходів, які можуть сприяти підвищенню міжкультурної компетентності українських комунікантів та їхній успішній інтеграції в англомовні спільноти. Актуальність статті зумовлена такими важливими чинниками, як глобалізація та міжнародне співробітництво, а також міграційними процесами. У роботі крос-культурні комунікативні бар’єри розуміються як перешкоди, що виникають у процесі взаємодії між представниками різних культур через відмінності у мовних, поведінкових, ціннісних та емоційних аспектах спілкування. Ці бар’єри можуть проявлятися у вигляді неправильного тлумачення повідомлень, різних підходів до вирішення конфліктів, незнання або нерозуміння культурних норм і традицій, а також у труднощах з адаптацією до інших манер висловлювання або невербальних сигналів. Мета статті полягає в тому, щоб здійснити комплексний аналіз крос-культурних комунікативних бар’єрів, з якими зіштовхуються українськомовні комуніканти в англомовному середовищі, і розробити вправи для їхнього подолання. Встановлено, що ключовими видами крос-культурних комунікативних бар’єрів є лінгвістичні бар’єри, невербальні бар’єри, ціннісні та соціальні бар’єри, етноцентризм і стереотипи. У статті запропоновано низку завдань для здобувачів вищої освіти, які спрямовані на розвиток крос-культурної компетентності та вдосконалення навичок спілкування в міжнародному середовищі. Зі свого боку, крос-культурна компетентність визначається у статті як здатність ефективно взаємодіяти з представниками інших культур, розуміючи та поважаючи їхні культурні відмінності. Вона передбачає наявність знань про інші культури, навичок адаптації до різних комунікативних стилів, що сприяє відкритості до різноманітності.
The article aims to identify the main obstacles in the process of intercultural interaction caused by cultural, linguistic and social differences, as well as to consider practical approaches that can help improve the intercultural competence of Ukrainian communicators and their successful integration into English-speaking communities. The relevance of the article is due to such important factors as globalization and international cooperation, as well as migration processes. In this paper, cross-cultural communication barriers are understood as obstacles that arise in the process of interaction between representatives of different cultures due to differences in linguistic, behavioral, value, and emotional aspects of communication. These barriers can be manifested in the form of misinterpretation of messages, different approaches to conflict resolution, ignorance or misunderstanding of cultural norms and traditions, and difficulty adapting to different mannerisms or non-verbal cues. The purpose of the article is to provide a comprehensive analysis of the cross-cultural communication barriers faced by Ukrainian-speaking communicators in an English-speaking environment and to develop exercises to overcome them. It has been established that the key types of cross-cultural communication barriers are linguistic barriers, non-verbal barriers, value and social barriers, ethnocentrism and stereotypes. The article proposes a number of tasks for higher education students aimed at developing cross-cultural competence and improving communication skills in an international environment. For its part, cross-cultural competence is defined in the article as the ability to interact effectively with representatives of other cultures, understanding and respecting their cultural differences. It requires knowledge of other cultures and the ability to adapt to different communication styles, which promotes openness to diversity.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/69755
ISSN: 2663-4899
Appears in Collections:Закарпатські філологічні студії Вип. 36. 2024



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.