Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/69907
Title: Адміністративні договори: невідомі та суперечливі питання українського законодавства
Other Titles: Administrative agreements: unknown and conflicting issues of ukrainian legislation
Authors: Карабін, Тетяна Олександрівна
Keywords: адміністративний договір, предмет адміністративного договору, адміністративний орган, публічний інтерес, компетенція, administrative agreement, subject of administrative contract, administrative body, public interest, competence
Issue Date: 2024
Citation: Карабін Т. О. Адміністративні договори: невідомі та суперечливі питання українського законодавства/ Т. О. Карабін//Аналітичне-порівняльне правознавство/ редкол.: Ю. М. Бисага (голов. ред.), В. В. Заборовський, Д. М. Бєлов, С. Б. Булеца та ін.; ДВНЗ «УжНУ» – Ужгород, 2024. – №4. – С. 372-377 – Бібліогр.: с. 377 (16 назв). URL http://journal-app.uzhnu.edu.ua/article/view/311019/302321
Abstract: Вказується, зміни у підходах та принципах адміністративного права вплинули майже на усі частини цієї галузі права. І адміністративні договори у цьому питанні не є винятком. Ще донедавна вважалося, що договірний інструмент у правовідносинах притаманний переважно приватному праву, де сторони є рівними та відповідно можуть домовлятися, а досягнуті домовленості фіксувати у договорах. Публічно-правовою сферою, де сторони є рівноправними та традиційно укладаються договори, є сфера міжнародного права та міждержавних відносин. Субординаційні адміністративні відносини до таких не належали та не розглядалися як сфера можливого застосування договірних інструментів. У статті досліджено важливі питання сутності та характеристик адміністративних договорів, вимог, що до них висуваються, які є важливими у процесі напрацюванні наукових позицій для належного їх нормативного врегулювання. Встановлено, що до ознак адміністративних договорів можна віднести наступні: як мінімум одним із суб’єктів укладення адміністративного договору повинен бути суб’єктом владних повноважень; адміністративний договір ґрунтується на волеузгодженні сторін; предметом договору є взаємні права та обов’язки його учасників у публічно-правовій сфері; адміністративний договір укладається на підставі закону, проте формальна вимога до назви адміністративного договору відсутня, це може бути договір, угода, протокол, меморандум та інша назва. Також у статті обґрунтовано, що адміністративні договори за юридичними властивостями можуть бути як нормативні, так і індивідуальні. Недостатність нормативного регулювання породжує складності відмежування адміністративних договорів від інших видів. Все ж основною ознакою для відмежування адміністративних договорів від інших видів договорів є характер правовідносин, тобто предмет самого договору. Адміністративний договір є правовим актом, що визначає взаємні права та обов’язки його учасників у адміністративно-правовій сфері, тобто сфері, що регулюється нормами адміністратив-ного, а не іншими галузями права. Визначено, що за відсутності спеціального законодавства щодо адміністративних договорів, до них застосовуються загальні вимоги приватного права та вимоги адміністративного права щодо компетенції, форми, змісту та процедури. До вимог, які продиктовані положеннями адміністративного права, належать наступні: обмеженість компетенцією; письмова форма, особливості вибору договірної сторони.
It is indicated that changes in the approaches and principles of administrative law have affected almost all parts of this branch of law. And administrative contracts in this matter are no exception. Until recently, it was believed that the contractual instrument in legal relations is inherent mainly to private law, where the parties are equal and can negotiate accordingly, and the agreements reached are recorded in contracts. The sphere of public law, where parties are equal and contracts are traditionally concluded, is the sphere of international law and interstate relations. Subordinate administrative relations did not belong to such and were not considered as the scope of possible application of contractual instruments.The article examines important issues of the essence and characteristics of administrative contracts, the requirements that are put forward to them, which are important in the process of developing scientific positions for their proper regulatory regulation.It has been established that the following can be attributed to the signs of administrative contracts: at least one of the subjects of the conclusion of the administrative contract must be a subject of authority; the administrative contract is based on the agreement of the parties; the subject of the contract is the mutual rights and obligations of its participants in the public legal sphere; an administrative contract is concluded on the basis of the law, but there is no formal requirement for the name of the administrative contract, it can be a contract, agreement, protocol, memorandum or another name.The article also substantiates that administrative contracts can be both normative and individual in terms of legal properties. The insufficiency of regulatory regulation creates difficulties in distinguishing administrative contracts from other types. However, the main feature for distinguishing administrative contracts from other types of contracts is the nature of the legal relationship, that is, the subject of the contract itself. An administrative contract is a legal act that defines the mutual rights and obligations of its participants in the administrative-legal sphere, that is, the sphere regulated by the norms of the administrative, and not by other branches of law.It was determined that in the absence of special legislation on administrative contracts, the general requirements of private law and the requirements of administrative law regarding competence, form, content and procedure are applied to them. The requirements dictated by provisions of administrative law include the following: limited competence; written form, features of the choice of the contracting party.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/69907
ISSN: 2788-6018
Appears in Collections:Аналітично-порівняльне правознавство. Вип. 4. 2024

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
311019-Текст статті-718957-1-10-20240904.pdf321.5 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.