Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/69957
Title: | Спеціальні принципи адміністративних процедур |
Other Titles: | Special principles of administrative procedures |
Authors: | Петелька, О. І. |
Keywords: | права і свободи, фізичні та юридичні особи, принципи права, публічна адміністрація, класифікація, Європейський Союз, норми права, rights and freedoms, physical and legal persons, principles of law, public administration, classification, European Union, rules of law |
Issue Date: | 2024 |
Citation: | Петелька О. І. Спеціальні принципи адміністративних процедур/ О. І. Петелька //Аналітичне-порівняльне правознавство/ редкол.: Ю. М. Бисага (голов. ред.), В. В. Заборовський, Д. М. Бєлов, С. Б. Булеца та ін.; ДВНЗ «УжНУ» – Ужгород, 2024. – №4. – С. 421-426 – Бібліогр.: с. 425-426 (12 назв). URL http://journal-app.uzhnu.edu.ua/article/view/311044/302337 |
Abstract: | У статті досліджено спеціальні принципи адміністративної процедури. На підставі комплексного системного аналізу чинного законодавства та нормативних актів країнчленів Європейського Союзу (Федеративної Республіки Німеччина, Естонії, Швейцарії) проаналізовано зміст спеціальних принципів адміністративної процедури та їх визначення в чинному адміністративному законодавстві України. Зазначено, що в адміністративно-правовій науці не сформоване загальноприйняте поняття принципів адміністративно-процедурного права. Це є причиною появи дискусій щодо їхнього переліку та змісту, ролі у відповідній підгалузі адміністративного права. Тому, є нагальна необхідність дослідження базового для галузевої науки адміністративного права поняття – адміністративної процедури. Розглянуто підходи щодо класифікації спеціальних принципів адміністративної процедури та запропоновано власну класифікацію. Так як, діяльність держави спрямована на процес європейської інтеграції, це зумовило невідкладну потребу приведення правової системи до європейських вимог і стандартів. Це передбачає реформування галузі адміністративного і адміністративно-процесуального права. Виникає важливе завдання щодо переосмислення принципів взаємодії публічної адміністрації з фізичними та юридичними особами, що знаходять відображення в адміністративно-процедурній діяльності. Закріплення в Законі України «Про адміністративну процедуру» таких принципів як: верховенство права, законність, рівність учасників адміністративної процедури перед законом, публічність, ефективність, своєчасність та неупередженість, значно підвищить результативність управлінської діяльності органів і посадових осіб публічної адміністрації і дасть можливість громадянам реалізувати свої права та свободи. Водночас, відсутність спеціальних принципів адміністративної процедури не сприяє підвищенню ефективності діяльності виконавчої гілки влади, забезпеченню захисту прав і свобод. Незважаючи на безліч різних підходів щодо класифікації, доцільно умовно поділити ці принципи на дві групи: організаційні та функціональні (аксіологічні) принципи. The article examines special principles of administrative procedure. On the basis of a comprehensive system analysis of the official legislation and regulations of the member states of the European Union (Federal Republic of Germany, Estonia, Switzerland), an analysis of the changes in special principles of administration new procedures and prescribed in official administrative legislation. It is noted that in the administrative-legal science the concepts of the principles of administrative-procedural law have not been formally formed. This is the reason for the emergence of a debate about its shift and replacement, the role of the subordinate sub-division of administrative law. Therefore, there is a pressing need to investigate the concept that is basic to Galatian science of administrative law. The approaches to the classification of special principles of the administrative procedure are reviewed and the classification is based on power. The state’s activity is directed towards the process of European integration. This raised the obvious need to bring the legal system up to European standards. This transfers the reform of the law of administrative and administrative-procedural law. It has become more important to reconsider the principles of interaction between public administration and individuals and legal entities, which is reflected in administrative and procedural activities. The following principles are enshrined in the Law of Ukraine “On Administrative Procedure”: the rule of law, legality, fairness of participants in the administrative procedure before the law, publicity, efficiency, immediacy and lack of priority found the effectiveness of the management activities of public authorities and local authorities and gave the ability to citizens to exercise their rights and freedoms . At the same time, the presence of special principles of the administrative procedure does not contribute to the effectiveness of the government’s government, the security of rights and freedoms. Regardless of any different approaches to classification, it is wise to divide these principles into two groups: organizational and functional (axiological) principles. |
Type: | Text |
Publication type: | Стаття |
URI: | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/69957 |
ISSN: | 2788-6018 |
Appears in Collections: | Аналітично-порівняльне правознавство. Вип. 4. 2024 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
311044-Текст статті-719030-1-10-20240904.pdf | 265.44 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.