Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/69973
Title: | Уповноважений у справах Європейського суду з прав людини: деякі особливості посади у світлі реформування законодавства України про публічну службу |
Other Titles: | The Authorized Person in the affairs with the European Court of Human Rights: some features of the position in the light of reformation of ukrainian legislation on public service |
Authors: | Федчишин, С. А. |
Keywords: | адміністративно-правовий статус, публічне адміністрування, уповноважений у справах ЄСПЛ, Європейський суд з прав людини, суд, права, свободи, посади, публічна служба, державна служба, administrative-legal status, public administration, authorized person in the affairs with ECHR, European Court of Human Rights, court, rights, freedoms, positions, civil service, public service |
Issue Date: | 2024 |
Citation: | Федчишин С. А. Уповноважений у справах Європейського суду з прав людини: деякі особливості посади у світлі реформування законодавства України про публічну службу/ С. А. Федчишин //Аналітичне-порівняльне правознавство/ редкол.: Ю. М. Бисага (голов. ред.), В. В. Заборовський, Д. М. Бєлов, С. Б. Булеца та ін.; ДВНЗ «УжНУ» – Ужгород, 2024. – №4. – С. 451-455 – Бібліогр.: с. 455 (14 назв). URL http://journal-app.uzhnu.edu.ua/article/view/311053/302345 |
Abstract: | Стаття присвячена аналізу окремих особливостей посади Уповноваженого у справах Європейського суду з прав людини в умовах реформування законодавства України про публічну службу. Зазначається, що необхідною умовою ефективної організації та функціонування публічної служби в Україні є диференціація державних посад на політичні, адміністративні, судові та патронатні, а також чітке розмежування їх правового статусу. Підкреслюється, що посада Уповноваженого у справах Європейського суду з прав людини у чинному законодавстві України чітко не віднесена до державних посад певного типу. Водночас, проведений аналіз дозволяє стверджувати, що посаді Уповноваженого у справах Європейського суду з прав людини одночасно властиві ознаки як політичних, так і адміністративних посад (зокрема, посад державної служби). Підкреслюється, що відповідна невизначеність може негативно виплинути на ефективність публічної служби та розбудову інституційної системи, яка забезпечує представництво України в Європейському суді з прав людини під час розгляду справ про порушення Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, координацію виконання його рішень, а також інформування Комітету міністрів Ради Європи про хід виконання рішень Європейського суду з прав людини. У зв’язку з цим зроблено висновок про доцільність чіткого законодавчого віднесення посади Уповноваженого у справах Європейського суду з прав людини до державних посад певного типу, що неодмінно потребує вироблення виважених підходів до врегулювання правового статусу Уповноваженого у справах Європейського суду з прав людини, вирішення питань щодо зайняття цієї посади, реалізації повноважень за посадою та звільнення з посади тощо, що, у свою чергу, вимагає внесення змін до законів України «Про державну службу» від 10.12.2015 р. та «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини» від 23.02.2006 р. this article is dedicated to the analysis of certain features of the position of theAuthorized Person in the Affairs with European Court of Human Rights in the context of the reformation of Ukrainian legislation on public service. It is noted that a necessary condition for the effective organization and execution of public service in Ukraine is the proper differentiation of state positions into political, administrative, judicial, and patronage, as well as a clear distinction of their legal status. It is emphasized that the position of theAuthorized Person in the Affairs with European Court of Human Rights in the current legislation of Ukraine is not clearly classified as a state position of a certain type. At the same time, the analysis conducted allows for the assertion that the position of theAuthorized Person in the Affairs with European Court of Human Rights simultaneously has features of both political and administrative positions (in particular, positions of the civil service). It is emphasized that such ambiguity can negatively affect the effectiveness of the public service and the development of the institutional system that ensures the representation of Ukraine in the European Court of Human Rights during the consideration of cases concerning violations of the Convention for the Protection of Human Rights and Fundamental Freedoms, coordinates the implementation of its decisions, and informs the Committee of Ministers of the Council of Europe about the progress in implementing the decisions of the European Court of Human Rights. In this regard, a conclusion is made about the necessity of clearly classifying the position of theAuthorized Person in the Affairs with European Court of Human Rights as a state position of a certain type, which undoubtedly requires developing balanced approaches to regulating the legal status of theAuthorized Person in the Affairs with European Court of Human Rights, resolving issues related to the appointment to this position, exercising the powers of the position, and dismissal from the position, etc., which, in turn, necessitates amendments to the laws of Ukraine «On Civil Service» dated 10.12.2015 and «On the Execution of Decisions and Application of the Practice of the European Court of Human Rights» dated 23.02.2006. |
Type: | Text |
Publication type: | Стаття |
URI: | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/69973 |
ISSN: | 2788-6018 |
Appears in Collections: | Аналітично-порівняльне правознавство. Вип. 4. 2024 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
311053-Текст статті-719105-1-10-20240904.pdf | 297.78 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.