Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/70010
Название: Політична суб’єктність та десуверенізація: уроки гібридної агресії Росії проти України
Другие названия: Political subjectivity and de-sovereignization: lessons from Russia’s hybrid aggression against Ukraine
Авторы: Петренко, І. І.
Салтовський, О. І.
Федорченко, В. М.
Коршук, Р. М.
Ключевые слова: державний суверенітет, десуверенізація, політична суб’єктність держави, гібридна агресія, державна незалежність, state sovereignty, de-sovereignization, political subjectivity of the state, hybrid aggression, state independence
Дата публикации: 2023
Издательство: Видавничий дім "Гельветика"
Библиографическое описание: Петренко, І. І. Політична суб’єктність та десуверенізація: уроки гібридної агресії Росії проти України / І. І. Петренко, О. І. Салтовський, В. М. Федорченко, Р. М. Коршук // Регіональні студії: науковий збірник / редкол.: М. М. Палінчак (голов. ред.), І. М. Вегеш, Є. І. Гайданка та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2023. – Вип. 32. – С. 134–139. – Бібліогр.: с. 139 (8 назв); рез. укр., англ. URL http://regionalstudies.uzhnu.uz.ua/archive/32/21.pdf
Серия/номер: Регіональні студії;
Краткий осмотр (реферат): У статті автори аналізують вплив десуверенізації як інструменту гібридної агресії росії проти України на політичну суб’єктність останньої, а також конкретизують поняття «державний суверенітет», «десуверенізація», «політична субʼєктність», визначають взаємозв’язок між ними та розглядають їх справжню, практичну, а не теоретичну, значущість для сучасної держави. Державний суверенітет розглядається авторами як стан держави, коли його верховна влада володіє правом та реальною можливістю проводити політику в інтересах народу і держави загалом, на самостійній та незалежній основі. Десуверенізація визначається дослідниками як сукупність процесів, які прямим чи опосередкованим чином, через офіційні механізми міждержавної взаємодії чи за допомогою прихованих методів впливу, позбавляють акторів державної влади можливості використовувати всі необхідні важелі управління для реалізації політики в інтересах народу та держави на самостійній та незалежній основі. Встановлено, що десуверенізація може бути викликана об’єктивною необхідністю для держави брати участь в низці інтеграційних процесів, а також може бути викликаною низкою процесів обмеження суверенітету під впливом зовнішніх суб’єктів та акторів, діяльність яких в тій чи іншій формі може обмежувати доступ влади країни до певних важелів державного управління чи навіть диктувати умови прийняття тих, чи інших рішень. Автори пропонують визначати рівень суб’єктності держави шляхом аналізу трьох блоків: 1) самостійність та належний рівень компетенції в управлінні справами в межах своїх кордонів; 2) ефективність взаємодії з представниками верховної влади іноземних партнерів з метою взаємовигідного співробітництва, а також з метою розроблення спеціалізованих програм, спрямованих на розв’язання наявних міжнародних конфліктів або проблем; 3) участь держави у визначенні глобальних «правил гри». Звертаючись до кожного з вищенаведених блоків державної діяльності, можна проаналізувати рівень політичної суб’єктності держави у різних сферах. Там де її недостатньо для розв’язання суспільних проблем ймовірно може йтися про втрату незалежності держави внаслідок процесів десуверенізації.
In the article the authors analyze the impact of de-sovereignization as a tool of Russia's hybrid aggression against Ukraine on the latter's political subjectivity, and also specify the concepts of «state sovereignty», «de-sovereignization», «political subjectivity», determine the relationship between them and consider their real, practical, and not theoretical significance for the modern state. State sovereignty is considered by the authors as the condition of the state, when its supreme power has the right and real opportunity to conduct policy in the interests of the people and the state in general, on independent basis. It has been established that de-sovereignization can be caused by the objective need for the state to participate in a number of integration processes, and can also be caused by a number of processes of limiting sovereignty under the influence of external subjects and actors, whose activities in one way or another can limit the access of the country's authorities to certain levers of state administration or even to dictate the conditions for making certain decisions. The authors propose to determine the level of state subjectivity by analyzing three blocks: 1) independence and the appropriate level of competence in managing affairs within its borders; 2) the effectiveness of interaction with representatives of the supreme power of foreign partners for the purpose of mutually beneficial cooperation, as well as for the purpose of developing specialized programs aimed at solving existing international conflicts or problems; 3) participation of the state in determining the global «rules of the game». Turning to each of the above blocks of state activity, it is possible to analyze the level of political subjectivity of the state in various spheres. Where it is not enough to solve social problems, it may probably be about the loss of state independence as a result of de-sovereignization processes.
Тип: Text
Тип публикации: Стаття
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/70010
ISSN: 2663-6115
Располагается в коллекциях:2023 / Регіональні студії № 32

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
ПОЛІТИЧНА СУБ’ЄКТНІСТЬ ТА ДЕСУВЕРЕНІЗАЦІЯ.pdf366.79 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.