Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/70076
Title: Використання інноваційних підходів до впровадження ідей сталого розвитку в дошкільній та початковій освіті
Other Titles: Using innovative approaches to implementing sustainable development ideas in preschool and primary education
Authors: Маляр, Любов Василівна
Шикітка, Галина Миколаївна
Милян, Жанна Іванівна
Keywords: освіта для сталого розвитку, STEM-методики, дошкільна освіта, початкова освіта, цифрові технології, education for sustainable development, STEM methods, primary education, preschool education, digital technologies
Issue Date: 2025
Citation: Маляр Л. В., Шикітка Г. М., Милян Ж. І. Використання інноваційних підходів до впровадження ідей сталого розвитку в дошкільній та початковій освіті. Педагогічна академія: наукові записки – академічний електронний журнал. 2025. Вип 14.
Series/Report no.: Педагогічна академія: наукові записки – академічний електронний журнал;
Abstract: Метою дослідження є аналіз інноваційних підходів до впровадження ідей сталого розвитку в дошкільну та початкову освіту. У центрі уваги питання адаптації STEM-методик, використання цифрових технологій, інтеграції принципів інклюзивної освіти, а також розробка практичних рекомендацій для забезпечення ефективності освітнього процесу. Методи. Для досягнення поставленої мети використовувалися міждисциплінарний підхід, який поєднує педагогічні та соціологічні методи дослідження, аналіз літератури та емпіричні методи, включаючи спостереження й аналіз освітніх практик. Основна увага приділялась інтеграції сучасних цифрових технологій та методів STEM у дошкільну й початкову освіту. У результатах дослідження з’ясовано, що інтеграція принципів сталого розвитку в освітній процес стимулює формування екологічної свідомості, соціальної відповідальності й навичок критичного мислення в здобувачів дошкільної та початкової освіти. Адаптація STEM- методик сприяє розвитку дослідницьких і творчих здібностей, а також забезпечує доступ до інтерактивного навчання. Використання цифрових платформ розширює можливості для моніторингу освітнього процесу й створення інтерактивних завдань. Водночас розробка міждисциплінарних завдань забезпечує цілісний підхід до формування в здобувачів освіти розуміння принципів сталого розвитку. У висновках доведено ефективність використання інноваційних підходів у впровадженні ідей сталого розвитку. Розроблені рекомендації спрямовані на вдосконалення освітнього процесу через інтеграцію тематичних ігор, міждисциплінарних проєктів і STEM- методик. Однак результати вказують на потребу в подальшому вивченні впливу цифрових технологій на формування компетенцій сталого розвитку, а також у розробці спеціальних методик для активізації екологічної свідомості здобувачів. Подальші дослідження мають бути зосереджені на адаптації наявних освітніх інструментів до потреб здобувачів освіти дошкільного та молодшого шкільного віку.
The purpose of the study is to analyze innovative approaches to implementing sustainable development ideas in preschool and primary education. The focus of the study is on the issues of adapting STEM methodologies, using digital technologies, integrating the principles of inclusive education, and developing practical recommendations to ensure the effectiveness of the educational process. Methods: to achieve the purpose, an interdisciplinary approach was used that combines pedagogical and sociological research methods, literature analysis, and empirical methods, including observation and analysis of educational practices. The main attention was paid to the integration of modern digital technologies and STEM methods into preschool and primary education. Results: the study showed that integrating the principles of sustainable development into the educational process allows for the formation of environmental awareness, social responsibility, and critical thinking skills in children. Adapting STEM methodologies contributes to the development of research and creative abilities, and also provides children with access to interactive learning. The use of digital platforms expands the possibilities for monitoring the educational process and creating interactive tasks. At the same time, the development of interdisciplinary tasks provides a more holistic approach to forming children’s understanding of the principles of sustainable development. Conclusions: the study has proven the effectiveness of using innovative approaches in implementing sustainable development ideas. The recommendations developed are aimed at improving the educational process through the integration of thematic games, interdisciplinary projects and STEM methods. However, the study indicates the need for further study of the impact of digital technologies on the formation of sustainable development competencies, as well as the development of special methods to activate the environmental awareness of children. Further research should focus on adapting existing educational tools to the needs of preschool and younger schoolchildren.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/70076
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
_.pdf504.55 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.