Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/70162
Назва: Політичний і соціально-економічний вектори розвитку держави: сутність, розмежування та теоретичні аспекти взаємозв’язку
Інші назви: Political and socio-economic vectors of state development: essence, differentiation and theoretical aspects of the relationship
Автори: Садовий, Ю. В.
Ключові слова: держава, розвиток держави, політичний розвиток, соціально-економічний розвиток, політичні інститути, модернізація, демократія, state, state development, political development, socio-economic development, political institutions, modernization, democracy
Дата публікації: 2023
Видавництво: Видавничий дім "Гельветика"
Бібліографічний опис: Садовий, Ю. В. Політичний і соціально-економічний вектори розвитку держави: сутність, розмежування та теоретичні аспекти взаємозв’язку / Ю. В. Садовий // Регіональні студії: науковий збірник / редкол.: М. М. Палінчак (голов. ред.), І. М. Вегеш, Є. І. Гайданка та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2023. – Вип. 33. – С. 104–110. – Бібліогр.: с. 109–110 (35 назв); рез. укр., англ. URL http://regionalstudies.uzhnu.uz.ua/archive/33/16.pdf
Серія/номер: Регіональні студії;
Короткий огляд (реферат): У статті на теоретичному рівні з’ясовано сутність, а також параметри розмежування й аспекти взаємозв’язку політичного і соціально-економічного векторів розвитку держави. Це зроблено в контексті припущення, що розуміння та систематизація параметрів, чинників і наслідків політичного й соціально-економічного векторів розвитку держави мають прогностичне та світоглядне значення, оскільки можуть відігравати важливу роль у виборі моделей розвитку тих чи інших держав. Продемонстровано, що політичний (політико-інституційний) і економічний (соціально-економічний) розвиток держави можуть по-різному розмежовуватись, поєднуватись, комбінуватись та переплітатись. На цій основі виокремлено різні варіанти та підходи до наповнення змістом політичного та соціально-економічного векторів розвитку держави, а відтак і цілу палітру опцій їхньої взаємодії. Констатовано, що одні групи підходів фокусуються на первинності соціально-економічного розвитку держави, інші – на приматі політичного розвитку держави, і лише деякі – на доцільності їхньої одночасної паралелізації, але жоден з підходів не становить консолідованої й еталонної моделі державного розвитку. Основне пояснення віднайдено у тому факті, що патерни взаємозв’язку демократії (чи автократії) і ймовірного соціально-економічного розвитку доцільно вирізняти у процесуально-транзитивному та динамічному ключах. Як наслідок, динаміка взаємозв’язку різних варіантів політичного (або інституційно-політичного) та економічного (або соціально-економічного) розвитку держави може бути дуже різною і тут немає якогось єдиного шаблону чи стандарту, а натомість є залежність від контексту й вхідних умов державного розвитку. З цього слідує, що кожній окремій державі потрібно враховувати як політичні, так і соціально-економічні ресурси розвитку, а також різні інші чинники.
The article theoretically clarifies the essence, as well as the parameters of the differentiation and aspects of the relationship between political and socio-economic vectors of state development. This is done in the context of the assumption that the understanding and systematization of the parameters, factors and consequences of political and socioeconomic vectors of state development have prognostic and worldview significance, since they can play an important role in the choice of development models of certain states. The author demonstrates that political (political-institutional) and economic (socio-economic) development of state can be differentiated, combined and intertwined in different ways. On this basis, various options and approaches to filling political and socio-economic vectors of state development with various content, and thus a whole palette of options for their interaction are distinguished. The researcher states that some groups of approaches focus on the primacy of socio-economic development of state, others ones – on the primacy of political development of state, and only some of them – on the expediency of their simultaneous parallelization, but none of the approaches constitutes a consolidated and reference model of state development. The main explanation is found in the fact that patterns of the relationship between democracy (or autocracy) and probable socio-economic development should be distinguished in procedural, transitive and dynamic terms. As a result, the dynamics of the interrelationship between various options of political (or institutional-political) and economic (or socio-economic) development of state can be very different ones and there is no single template or standard here, but instead there is a dependence on the context and input conditions of state development. It follows that each separate state needs to take into account both political and socioeconomic development resources, as well as various other factors.
Тип: Text
Тип публікації: Стаття
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/70162
ISSN: 2663-6115
Розташовується у зібраннях:Регіональні студії №33 2023

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
ПОЛІТИЧНИЙ І СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ ВЕКТОРИ РОЗВИТКУ.pdf374.07 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.