Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/70301
Назва: Право на освіту в умовах правового режиму воєнного стану
Інші назви: The right to education under the conditions of martial state
Автори: Терещенко, І. О.
Ключові слова: Конституція України, право на освіту, міжнародні стандарти, рівність, дошкільна, загальна середня, професійна, фахова передвища та вища освіти, правовий режим воєнного стану, міжнародне право, гуманітарна допомога, інноваційні підходи, the Constitution of Ukraine, the right to education, international standards, equality, preschool, general secondary, professional, vocational pre-university and higher education, martial law, international law, humanitarian aid, innovative approaches
Дата публікації: 2024
Бібліографічний опис: Терещенко І. О. Право на освіту в умовах правового режиму воєнного стану/ І. О. Терещенко//Аналітичне-порівняльне правознавство/ редкол.: Ю. М. Бисага (голов. ред.), В. В. Заборовський, Д. М. Бєлов, С. Б. Булеца та ін.; ДВНЗ «УжНУ» – Ужгород, 2024. – №5. – С. 130-134 – Бібліогр.: с. 133-134 (14 назв). URL http://journal-app.uzhnu.edu.ua/article/view/312941/303969
Короткий огляд (реферат): Право на освіту є одним з фундаментальних прав людини, закріпленим у Конституції України. Однак умови війни, що відбуваються на території нашої держави, створюють значні виклики для забезпечення цього права. В даній статті ми аналізуємо проблеми, які виникають в контексті забезпечення положень статті 53 Конституції України в умовах війни та пропонуємо шляхи їх вирішення. Ця стаття висвітлює важливість забезпечення права на освіту в умовах правового режиму військового стану в Україні та пропонує практичні заходи для досягнення цієї мети. Дослідження цієї теми сприяє розвитку ефективних стратегій управління освітніми процесами в умовах війни. Забезпечення права на освіту в умовах правового режиму воєнного стану в Україні стає особливо гострою проблемою через активні бойові дії та окупацію територій. Воєнні дії супроводжуються порушенням прав людини, включаючи право на освіту, що суперечить міжнародним стандартам. Військова агресія змушує проводити евакуацію шкіл, університетів та інших освітніх закладів, що порушує навчальний процес та створює труднощі для отримання освіти. Наслідки військових дій викликають серйозні психологічні проблеми для дітей, молоді та педагогічного персоналу, що негативно впливає на їхнє навчання та працездатність. Досліджуються виклики, з якими стикається Україна у забезпеченні освітніх можливостей під час війни. Особлива увага приділяється стратегіям захисту права на освіту, включаючи роль міжнародного права, програми гуманітарної допомоги та інноваційні підходи до навчання. На основі цього аналізу надаються рекомендації щодо покращення ситуації з правом на освіту в умовах воєнного конфлікту. Проаналізовано проблеми освіти в період дії правового режиму воєнного стану, підкреслено необхідність продовження заходів для гарантування конституційного права на освіту, оскільки освіта вважається надзвичайно важливою для прогресу суспільства, адже майбутнє країни безпосередньо залежить від рівня освіченості, культури та свідомості молодого покоління.
The right to education is one of the fundamental human rights approved in the Constitution of Ukraine. However, the war conditions taking place on the territory of Ukraine create significant challenges for ensuring this right. In this article, we analyze the problems that arise in the context of ensuring the provisions of Article 53 of the Constitution of Ukraine in conditions of war and offer ways to solve them.This article highlights the importance of ensuring the right to education under martial law in Ukraine and suggests practical measures to achieve this goal. The study of this topic contributes to the development of effective strategies for managing educational processes in wartime conditions.Ensuring the right to education in the conditions of martial law in Ukraine becomes a particularly acute problem due to active hostilities and occupation of territories. Military operations are accompanied by violations of human rights, including the right to education, which is contrary to international standards. Military aggression forces the evacuation of schools, universities and other educational institutions, which disrupts the educational process and creates difficulties for obtaining an education. The results of military operations have serious psychological consequences for children, youth and teaching staff, which negatively affects their learning and work capacity.The article analyzes the problem of ensuring the right to education under martial law. The challenges faced by Ukraine in providing educational opportunities during the war are investigated. Special attention is paid to strategies for protecting the right to education, including the role of international law, humanitarian aid programs and innovative approaches to education. Based on this analysis, recommendations are provided to improve the situation with the right to education in the conditions of military conflict.The problems of education during the legal regime of martial law are analyzed, the need to continue measures to guarantee the constitutional right to education is emphasized, since education is considered extremely important for the progress of society, the future of the country directly depends on the level of education, talents, culture and consciousness of the young generation.
Тип: Text
Тип публікації: Стаття
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/70301
ISSN: 2788-6018
Розташовується у зібраннях:Аналітично-порівняльне правознавство. Вип. 5. 2024

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
312941-Текст статті-724000-1-10-20241008.pdf316.18 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.