Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/70419
Title: Штраф як вид відповідальності за вчинення антиконкурентних узгоджених дій: новели конкурентного законодавства України та огляд практики АМКУ
Other Titles: The fine as a form of liability for anti-competitive concerted actions: novelties of the competition legislation of Ukraine and review of the AMCU practice
Authors: Швидка, Т. І.
Лозова, А. А.
Keywords: штраф, відповідальність, публічні закупівлі, тендер, відкриті торги, антиконкурентні узгоджені дії, fine, liability, public procurement, tender, open tender anti-competitive concerted actions
Issue Date: 2024
Citation: Швидка Т. І. Штраф як вид відповідальності за вчинення антиконкурентних узгоджених дій: новели конкурентного законодавства України та огляд практики АМКУ/ Т. І. Швидка, А. А. Лозова//Аналітичне-порівняльне правознавство/ редкол.: Ю. М. Бисага (голов. ред.), В. В. Заборовський, Д. М. Бєлов, С. Б. Булеца та ін.; ДВНЗ «УжНУ» – Ужгород, 2024. – №5. – С. 349-355 – Бібліогр.: с. 354-355 (14 назв). URL http://journal-app.uzhnu.edu.ua/article/view/313029/304068
Abstract: Стаття присвячена аналізу положень, у тому числі новел, українського конкурентного законодавства щодо визначення розміру штрафу, що накладається за вчинення антиконкурентних узгоджених дій.У статті проаналізовані окремі положення українського законодавства, зокрема, Закону України «Про захист економічної конкуренції» та Порядку визначення розміру штрафу, що накладається за порушення законодавства про захист економічної конкуренції, затвердженого Розпорядженням АМКУ від 14 грудня 2023 року No 22-рп. У науковій роботі розглянуто наступні питання: які обставини беруться до уваги під час визначення розміру штрафу; які існують етапи визначення розміру штрафу. Проаналізовано положення конкурентного законодавства, що регламентують механізми: 1) визначення базового розміру штрафу; 2) коригування розміру штрафу з урахуванням обставин, що беруться до уваги під час визначення розміру штрафу та збільшують або зменшують розмір штрафу порівняно з базовим розміром штрафу; 3) визначення граничного розміру штрафу. Наведена практика Антимонопольного комітету України на підтвердження тез, висловлених у даній роботі.Авторками акцентовано увагу на тому, що затвердження Порядку вирішило одну з існуючих проблем правового регулювання у даній сфері, а саме –визначило чіткий алгоритм розрахування розміру штрафу за вчинення антиконкурентних узгоджених дій. Проте даним правовим актом досі необмежена свобода розсуду АМКУ при визначенні базового розміру штрафу, що має наслідком існування вірогідності спроб впливу на уповноважених представників антимонопольних органів із метою зменшення розміру призначуваних штрафних санкцій. На підставі аналізу приписів Порядку, Закону України «Про захист економічної конкуренції» та Рішень АМКУ Про порушення законодавства про захист економічної конкуренції та накладення штрафу авторками було зроблено висновок щодо недосконалості положень вищезазначеного Порядку у частині правового регламентування механізму зменшення базового розміру штрафу за наявності обставин, передбаченого ним. Вирішення даної проблеми сприятиме співпраці суб’єкта господарювання, який вчинив або погодився вчинити антиконкурентні узгоджені дії з органами Антимонопольного комітету України. Ураховуючи все вищезазначене, запропоновано внести зміни до конкурентного законодавства України, у тому числі, до Порядку визначення розміру штрафу, що накладається за порушення законодавства про захист економічної конкуренції, затвердженого Розпорядженням АМКУ від 14 грудня 2023 року No 22-рп.
The article analyzes the provisions, including novelties, of the Ukrainian competition law on determining the amount of fines imposed for anticompetitive concerted actions. The article analyzes certain provisions of Ukrainian legislation, in particular, the Law of Ukraine «On Protection of Economic Competition» and the Procedure for Determining the Amount of a Fine Imposed for Violation of the Law on Protection of Economic Competition, approved by the AMCU Order No. 22-rp dated December 14, 2023.The author analyzes the provisions of competition law regulating the mechanisms of: 1) determination of the basic amount of a fine; 2) adjustment of the amount of a fine taking into account the circumstances which are taken into account when determining the amount of a fine and increase or decrease the amount of a fine compared to the basic amount of a fine; 3) determination of the maximum amount of a fine. The author cites the practice of the Antimonopoly Committee of Ukraine to support the statements made in this paper.The authors emphasize that the Procedure has solved one of the existing problems of legal regulation in this area. However, this legal act still provides for unlimited discretion of the AMCU in determining the basic amount of the fine, which leads to the possibility of attempts to influence the authorized representatives of the antimonopoly authorities in order to reduce the amount of the imposed penalties.Based on the analysis of the provisions of the Procedure, the Law of Ukraine and the AMCU Decisions on violation of legislation on protection of economic competition and imposition of a fine, the authors conclude that the provisions of the above Procedure are imperfect in terms of legal regulation of the mechanism for reducing the basic amount of a fine in the presence of circumstances provided for by it. The solution of this problem will be facilitated by cooperation of the business entity that has committed or agreed to commit anticompetitive concerted actions with the bodies of the Antimonopoly Committee of Ukraine.In view of the above, it is proposed to amend the competition legislation of Ukraine, including the Procedure.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/70419
ISSN: 2788-6018
Appears in Collections:Аналітично-порівняльне правознавство. Вип. 5. 2024

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
313029-Текст статті-724250-1-10-20241009.pdf327.41 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.