Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/70479
Title: | Правові аспекти забезпечення державної безпеки України за допомогою штучного інтелекту з урахуванням досвіду Олімпійських ігор в Парижі 2024 року |
Other Titles: | Legal aspects of ensuring state Security of Ukraine with the help of artificial intelligence in the light of the experience of the Olympic Games in Paris 2024 |
Authors: | Діордіца, І. В. Дараган, О. В. Соловйов, А. С. |
Keywords: | державна безпека, національна безпека, штучний інтелект, інформаційна безпека, кібербезпека, розпізнання обличчя, право на приватність, state security, national security, artificial intelligence, information security, cybersecurity, face recognition, right to privacy |
Issue Date: | 2024 |
Citation: | Діордіца І. В. Правові аспекти забезпечення державної безпеки України за допомогою штучного інтелекту з урахуванням досвіду Олімпійських ігор в Парижі 2024 року/ І. В. Діордіца, О. В. Дараган, А. С. Соловйов//Аналітичне-порівняльне правознавство/ редкол.: Ю. М. Бисага (голов. ред.), В. В. Заборовський, Д. М. Бєлов, С. Б. Булеца та ін.; ДВНЗ «УжНУ» – Ужгород, 2024. – №5. – С. 479-484 – Бібліогр.: с. 483-484 (16 назв). URL http://journal-app.uzhnu.edu.ua/article/view/313100/304141 |
Abstract: | У статті автори здійснили дослідження правових аспектів забезпечення державної безпеки України за допомогою штучного інтелекту з урахуванням досвіду Олімпійських ігор в Парижі 2024 року. Актуальність дослідження обумовлена зростанням викликів щодо застосування штучного інтелекту в суспільному житті та необхідністю дотримання права на приватність. Встановлено, що після тривалих обговорень технологію розпізнавання облич за допомогою штучного інтелекту на Олімпійських іграх у Парижі не було впроваджено. Обґрунтовано, що основними напрямками удосконалення чинного в Україні нормативного регулювання щодо використання штучного інтелекту та забезпечення приватності громадян, уникнення можливих порушень прав людини, є такі: у контексті впровадження технології розпізнавання облич важливо мати детальні правила, що регулюють обсяг і застосування заходів, а також надійні гарантії проти ризику зловживань і свавілля (потреба у правових гарантіях є значно більшою, коли йдеться про використання технології розпізнавання облич в реальному часі); обробка персональних даних при застосуванні технології розпізнавання обличчя має бути виправданою та потребує високого рівня обґрунтування; використання технології розпізнавання обличчя для криміналістичної ідентифікації підозрюваного за фотографіями та відео і, відповідно, використання технології розпізнавання обличчя в реальному часі для його розшуку та арешту повинно відповідати «нагальній суспільній потребі» та враховувати характер і тяжкість правопорушення. Доведено, що визначаючи реальні загрози державній безпеці України на сучасному етапі у контексті можливого впровадження технології розпізнавання облич важливо мати детальні правила, що регулюють обсяг і застосування заходів, а також надійні гарантії проти ризику зловживань і свавілля. Невідворотна необхідність у правових гарантіях щодо реалізації та захисту приватності громадян, особливо коли йдеться про використання технології розпізнавання облич в реальному часі, висновується зі змісту Стратегії забезпечення державної безпеки. In this article, the authors research the legal aspects of ensuring the State security of Ukraine with the help of artificial intelligence, taking into account the experience of the Olympic Games in Paris in 2024. The relevance of the research is due to the growing challenges to the use of artificial intelligence in public life and the need to respect the right to privacy. It is established that after lengthy discussions, the technology of face recognition using artificial intelligence was not introduced at the Olympic Games in Paris. It is substantiated that the main areas for improving the current regulatory framework in Ukraine for the use of artificial intelligence and ensuring the privacy of citizens and avoiding possible human rights violations are as follows: in the context of the introduction of face recognition technology, it is important to have detailed rules governing the scope and application of measures, as well as reliable safeguards against the risk of abuse and arbitrariness (the need for legal safeguards is much greater when it comes to the use of real-time face recognition technology); the processing of personal data in the application of face recognition technology must be justified and require a high level of justification; the use of face recognition technology for forensic identification of suspects. It is proved that when identifying real threats to the state security of Ukraine at the present stage in the context of the possible introduction of face recognition technology, it is important to have detailed rules governing the scope and application of measures, as well as reliable guarantees against the risk of abuse and arbitrariness. The inevitable need for legal guarantees for the implementation and protection of citizens’ privacy, especially when it comes to the use of real-time face recognition technology, is derived from the content of the State Security Strategy. |
Type: | Text |
Publication type: | Стаття |
URI: | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/70479 |
ISSN: | 2788-6018 |
Appears in Collections: | Аналітично-порівняльне правознавство. Вип. 5. 2024 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
313100-Текст статті-724453-1-10-20241010.pdf | 296.84 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.