Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/70553
Title: | Нові підходи до реалізації контрольно-наглядових повноважень на ринках капіталу та організованих товарних ринках |
Other Titles: | New approaches to the implementation of supervisory powers in capital markets and organized commodity markets |
Authors: | Хандога, А. В. |
Keywords: | державний контроль, форми державного нагляду, механізми реалізації заходів державного нагляду, state control, forms of state supervision, mechanisms for implementing state supervision measures |
Issue Date: | 2024 |
Citation: | Хандога А. В. Нові підходи до реалізації контрольно-наглядових повноважень на ринках капіталу та організованих товарних ринках/ А. В. Хандога //Аналітичне-порівняльне правознавство/ редкол.: Ю. М. Бисага (голов. ред.), В. В. Заборовський, Д. М. Бєлов, С. Б. Булеца та ін.; ДВНЗ «УжНУ» – Ужгород, 2024. – №5. – С. 641-646 – Бібліогр.: с. 646 (12 назв). URL http://journal-app.uzhnu.edu.ua/article/view/313128/304166 |
Abstract: | У статті проаналізовано нові механізми та заходи впливу на суб’єктів нагляду на ринках капіталу та організованих товарних ринках. Зроблено загальну позитивну оцінку новацій щодо запровадження більш гнучких інструментів корегування стану фондових та організованих товарних ринків, розширення повноважень НКЦПФР з одночасним зміцненням юридичних гарантій прав суб’єктів нагляду. Звернено увагу на зміни щодо включення до кола суб’єктів відповідальності за цим законом фізичних осіб; більш чіткого окреслення кола суб’єктів нагляду; значного розширення прав суб’єктів нагляду з використанням найкращих практик регулювання процесуальних відносин контролюючого та підконтрольного суб’єкта; поглиблення регламентації комунікативних зв’язків між ними та процедур реалізації заходів нагляду. Приділено увагу заходам попередження правопорушень, таким як «рекомендації уповноважених на проведення інспекцій» та «запити про вжиття заходів». У статті зроблено аналіз нових форм реалізації наглядових повноважень та заходів впливу на підконтрольних суб’єктів, а також нові механізми їх реалізації, які не були раніше відомі у вітчизняній практиці. Звернено увагу на правове значення «публічного попередження»; надано правову оцінку «угодам про врегулювання наслідків вчинення порушення профільного законодавства», як альтернативі застосування заходів адміністративного примусу. За нашими висновками укладання такої угоди не може розглядатися як дискреційне повноваження НКЦПФР і є правом підконтрольного суб’єкта. Зроблено висновки про відповідність запровадження «контрольованої послуги» принципу ІOSCO. З урахуванням гарантій прав суб’єктів нагляду, закріплених у ст. 35 Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про державне регулювання ринків капіталу та організованих товарних ринків» та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення державного регулювання та нагляду на ринках капіталу та організованих товарних ринках» від 22.02.2024 р. No 3585-ІХ (далі – Закон No 3585-ІХ) [1].Визначене функціональне призначення законодавчих обмежень фінансових санкцій щодо суб’єктів нагляду- юридичних осіб, сутність яких, на нашу думку, полягає у тому, щоб не допустити його економічне знищення і руйнування економічних зв’язків на відповідному ринку. За нашими висновками зміни, запроваджені внаслідок прийняття Закону No 3585-ІХ мають позитивно вплинути на стан відносин регулятора та учасників ринку. Новації практики правового регулювання відносин регулятора та суб’єктів нагляду заслуговують на її поширення у інших подібних сферах державного контролю та нагляду. The article analyzes new mechanisms and measures of influence on supervisory entities in capital markets and organized commodity markets. A general positive assessment is given to the innovations related to the introduction of more flexible tools for adjusting the state of stock and organized commodity markets, as well as the expansion of the powers of the National Securities and Stock Market Commission (NSSMC), while simultaneously strengthening the legal guarantees of the rights of supervised entities.Attention is paid to changes regarding the inclusion of individuals as subjects of responsibility under this law, clearer delineation of the scope of supervised entities, and significant expansion of the rights of supervised entities by utilizing the best practices of regulating procedural relations between the supervisory body and the supervised entity. The article also explores the deepening regulation of communicative connections between these entities and the procedures for implementing supervisory measures.Attention is given to preventive measures for violations, such as «recommendations by inspectors» and «requests for the adoption of measures.» The article analyzes new forms of implementing supervisory powers and measures of influence on supervised entities, as well as new mechanisms for their implementation that were not previously known in domestic practice. The legal significance of «public warnings» is highlighted, and a legal evaluation of «settlement agreements regarding the consequences of violating sectoral legislation» is provided as an alternative to administrative enforcement measures. According to the authors, concluding such an agreement cannot be considered as a discretionary power of the NSSMC but rather a right of the supervised entity.Conclusions are made regarding the compliance of the introduction of «controlled services» with the IOSCO principle. Taking into account the guarantees of the rights of supervised entities, as stipulated in Article 35 of the Law of Ukraine «On Amendments to the Law of Ukraine ‘On State Regulation of Capital Markets and Organized Commodity Markets’ and Some Other Legislative Acts of Ukraine on Improving State Regulation and Supervision in Capital Markets and Organized Commodity Markets» of February 22, 2024, No. 3585-IX (hereinafter referred to as Law No. 3585-IX).The article defines the functional purpose of legislative restrictions on financial sanctions against supervised entities – legal entities, which, in the authors’ view, aim to prevent their economic destruction and the disruption of economic ties in the respective market.In conclusion, the changes introduced as a result of the adoption of Law No. 3585-IX are expected to positively impact the relationship between the regulator and market participants. The innovations in the practice of legal regulation of relations between the regulator and supervised entities deserve to be extended to other similar areas of state control and supervision. |
Type: | Text |
Publication type: | Стаття |
URI: | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/70553 |
ISSN: | 2788-6018 |
Appears in Collections: | Аналітично-порівняльне правознавство. Вип. 5. 2024 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
313128-Текст статті-724537-1-10-20241011.pdf | 328.14 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.