Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/70650
Название: Порядок відбору декларацій на повну перевірку НАЗК: новели та виклики
Другие названия: The procedure for selecting declarations for NACP’s full audit: novelties and challenges
Авторы: Пашинський, А. П.
Ключевые слова: повна перевірка декларації, автоматизована перевірка декларації, відбір декларацій для проведення повної перевірки, логічний та арифметичний контроль (ЛАК), Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК), декларування, запобігання корупції, антикорупційна політика, корупція, воєнний стан, full audit of declaration, automated audit of declaration, selection of declarations for full audit, logical and arithmetic control (LAC), National Agency on Corruption Prevention (NACP), declaring, prevention of corruption, anticorruption policy, corruption, martial law
Дата публикации: 2024
Библиографическое описание: Пашинський А. П. Порядок відбору декларацій на повну перевірку НАЗК: новели та виклики/ А. П. Пашинський //Аналітичне-порівняльне правознавство/ редкол.: Ю. М. Бисага (голов. ред.), В. В. Заборовський, Д. М. Бєлов, С. Б. Булеца та ін.; ДВНЗ «УжНУ» – Ужгород, 2024. – №5. – С. 943-949 – Бібліогр.: с. 947-949 (17 назв). URL http://journal-app.uzhnu.edu.ua/article/view/313205/304238
Краткий осмотр (реферат): Щороку до Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування подається 600–900 тис. декларацій. При цьому повною перевіркою всіх цих декларацій має опікуватись лише 27 співробітників Національного агентства з питань запобігання корупції (НАЗК). За таких умов на перший план виходить питання методології, за якою НАЗК відбирає декларації на повну перевірку. До початку повномасштабного вторгнення на територію України у вітчизняному законодавстві діяла низка норм, що визначала порядок відбору декларацій для повної перевірки. Існуюча на той момент система відбору призводила до того, що переважна більшість повних перевірок стосувалась лише дуже обмеженої кількості топ-посадовців. Вже під час воєнного стану в вересні 2023 – червні 2024 рр. система відбору декларацій на повну перевірку була суттєво змінена. Зокрема, для регулювання цих питань НАЗК прийняло три нові Порядки. Згідно з оновленим регулюванням всі подані декларації проходять комп’ютерну оцінку ризиків, після чого декларації з найнижчим ризиком направляються на автоматизовану перевірку, а декларації з найвищим ризиком – відбираються на повну перевірку за чотирма рівнями черговості. Хоча нова система відбору декларацій безумовно є значним кроком уперед, вона не позбавлена недоліків. По-перше, мова іде про необґрунтоване приховання від громадськості правил логічного та арифметичного контролю (ЛАК) – тобто критеріїв, за якими НАЗК розраховує ризик-рейтинг кожної поданої декларації. По-друге, запроваджений у листопаді 2023 року інститут автоматизованих перевірок наразі має низьку практичну цінність та в окремих випадках може навіть зашкодити ефективному відбору декларацій на повну перевірку. Для усунення цих недоліків НАЗК рекомендується розмістити правила ЛАК у публічному доступі та забезпечити можливість їх громадського обговорення, а також відмовитись від механізму автоматизованих перевірок у тому вигляді, в якому він існує зараз.
Every year, from 600 to 900 thousand declarations are submitted to the Unified State Register of Declarations of Persons Authorized to Perform State or Local Governance Functions. Meanwhile, only 27 employees of the National Agency on Corruption Prevention (NACP) are responsible for conduction the full audit of these declarations. In such circumstances, the question of methodology under which the NACP selects declarations for full audit comes to the fore. Prior to the full-scale invasion on Ukrainian territory, national legislation had several provisions that defined the procedure for selecting declarations for full audit. The selection system in place at the time resulted in most full audits being conducted only on a very limited number of top officials.During martial law, in September 2023 - June 2024 the system of selecting declarations for full audit was significantly changed. Inter alia, the NACP adopted three new Procedures to regulate these issues. According to the updated regulations, all submitted declarations undergo a computerized risk assessment, after which declarations with the lowest risk are sent for automated audit, and the declarations with the highest risk are selected for full audit according to four levels of priority. While the new system of selection is certainly a significant step forward, it is not without drawbacks. Firstly, it involves unreasonable concealment of the rules of logical and arithmetic control (LAC) from the public, i.e. the criteria by which the NACP calculates the risk rating of each submitted declaration. Secondly, the institution of automated audit introduced in November 2023 is currently of low practical value and in some cases may even hinder the effective selection of declarations for full audit. To address these shortcomings, the NACP is recommended to make the LAC rules publicly available and provide an opportunity for their public discussion, as well as to abandon the mechanism of automated audit in the form in which it currently exists.
Тип: Text
Тип публикации: Стаття
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/70650
ISSN: 2788-6018
Располагается в коллекциях:Аналітично-порівняльне правознавство. Вип. 5. 2024

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
313205-Текст статті-724759-1-10-20241012.pdf329.4 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.