Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/70830
Назва: | Роль медіа-ресурсів як інструмента пропаганди в контексті ізраїльсько-палестинського конфлікту |
Інші назви: | The role of media resources as a propaganda tool in the context of the Israeli-Palestinian conflict |
Автори: | Климчук, І. І. Бойко, В. М. |
Ключові слова: | пропаганда, ізраїльсько-палестинський конфлікт, соціальні-медіа, ХАМАС, Ізраїль, Палестина, propaganda, Israeli-Palestinian conflict, social media, Hamas, Israel, Palestine |
Дата публікації: | 2024 |
Видавництво: | Видавничий дім "Гельветика" |
Бібліографічний опис: | Климчук, І. І. Роль медіа-ресурсів як інструмента пропаганди в контексті ізраїльсько-палестинського конфлікту / І. І. Климчук, В. М. Бойко // Регіональні студії: науковий збірник / редкол.: М. М. Палінчак (голов. ред.), І. М. Вегеш, Є. І. Гайданка та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2024. – Вип. 38. – С. 187–192. – Бібліогр.: с. 192 (11 назв); рез. укр., англ. URL http://regionalstudies.uzhnu.uz.ua/archive/38/33.pdf |
Серія/номер: | Регіональні студії; |
Короткий огляд (реферат): | Пропаганда завжди відігравала важливу роль в арабо-ізраїльському конфлікті, але сьогодні її вплив посилився
завдяки розвитку інформаційних технологій та соціальних медіа. Ізраїль та угрупування ХАМАС активно використовують медіа для формування громадської думки, поширюючи дезінформацію. Це ускладнює доступ до об'єктивних
даних і перетворює пропаганду на потужний зовнішньополітичний інструмент, що виливається у свідоме маніпулювання цільовими аудиторіями у когнітивній сфері.
Мета статті полягає у визначенні ролі медіа-ресурсів як інструмента пропаганди у ізраїльсько-палестинському конфлікті 2023-2024 років та їхній вплив на міжнародну спільноту та громадську думку всередині країн.
Проаналізовано сучасні методи пропаганди ХАМАСу та Ізраїлю. Встановлено, що угрупування використовувало
соціальні медіа та тактику «живих щитів» для пропаганди, тоді як Ізраїль активно залучав ЗМІ та інфлюенсерів
для покращення свого іміджу і демонстрації ХАМАСу як терористичної організації. Водночас виявлено, що в перші
години після атак на Ізраїль, близько 90% інформації надходило від угрупування, що забезпечило йому значну
інформаційну перевагу. Досліджено, що соціальні медіа, такі як Telegram, Facebook, Instagram та TikTok, стали
основним джерелом інформаційної кампанії ХАМАСу. Також з’ясовано, що ХАМАС активно використовував ізраїльських дітей для поширення пропагандистських відео у соціальних мережах.
З іншого боку, встановлено, що Ізраїль організовував візити міжнародних журналістів до місць атак, щоб продемонструвати масштаби жорстокості ХАМАСу, а також активно висвітлював гуманітарні зусилля, такі як доставка
допомоги та транспортування палестинських дітей до ізраїльських лікарень. Це сприяло створенню позитивного
образу країни у міжнародному співтоваристві. Крім того, Ізраїль використовував соціальні мережі для поширення
відео, які висвітлювали ХАМАС як терористичну організацію. Зокрема, виявлено, що Ізраїль вдавався до підкупу
відомих інфлюенсерів для підтримки своєї позиції. Propaganda has always played an important role in the Arab-Israeli conflict, but today its influence has been amplified by the development of information technology and social media. Israel and Hamas actively use the media to shape public opinion by spreading disinformation. This complicates access to objective data and turns propaganda into a powerful foreign policy tool that deliberately manipulates target audiences in the cognitive sphere. The article aims to determine the role of media resources as a propaganda tool in the Israeli-Palestinian conflict of 2023-2024 and their impact on the international community and public opinion within countries. The author analyses modern methods of Hamas and Israeli propaganda. It is established that the group used social media and human shield tactics for propaganda, while Israel actively engaged the media and influencers to improve its image and demonstrate Hamas as a terrorist organization. At the same time, it was found that in the first hours after the attacks on Israel, about 90% of the information came from the group, which provided it with a significant information advantage. It has been shown that social media such as Telegram, Facebook, Instagram, and TikTok have become the main source of Hamas' information campaign. It was also found that Hamas actively used Israeli children to disseminate propaganda videos on social media. On the other hand, it was found that Israel organized visits by international journalists to the sites of attacks to demonstrate the extent of Hamas's brutality, and actively covered humanitarian efforts, such as the delivery of aid and the transport of Palestinian children to Israeli hospitals. This helped to create a positive image of the country in the international community. In addition, Israel has used social media to disseminate videos that portray Hamas as a terrorist organization. In particular, it was found that Israel resorted to bribing well-known influencers to support its position. |
Тип: | Text |
Тип публікації: | Стаття |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/70830 |
ISSN: | 2663-6115 |
Розташовується у зібраннях: | Регіональні студії №38 2024 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
РОЛЬ МЕДІА-РЕСУРСІВ ЯК ІНСТРУМЕНТА ПРОПАГАНДИ.pdf | 399.75 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.