Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/70961
Title: | Психоемоційне неблагополуччя у дітей як фактор ризику розвитку порушень здоров'я |
Other Titles: | Psycho-emotional distress as a risk factor for health disorders for children |
Authors: | Томей, Адріан Іванович Томей, А.М. |
Keywords: | діти, емоції, тривожність, здоров’я, children, emotions, anxiety, health |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | ТОВ "Поліграфцентр "Ліра" |
Citation: | Томей А. І. Психоемоційне неблагополуччя у дітей як фактор ризику розвитку порушень здоров'я / А. І. Томей, А. М. Томей // Проблеми клінічної педіатрії: науково-практ. журнал/ голов. ред. О. М. Горленко. – Ужгород: Поліграфцентр " Ліра" - 2019. - № 3. - С. 45-52. - Бібліогр.: с. 51-52 (11 назв). |
Abstract: | Емоції прямо впливають на фізичний стан людини. Складний набір хімічних реакцій у тілі, які спричиняють емоції, зумовлюють в організмі фізіологічні й ендокринні трансформації.
Мета дослідження. Вивчити емоційно-особистісний стан дітей старшого дошкільного віку. Матеріали та методи. Аналіз даних дослідження емоційно-особистісної сфери 11469 дітей 6-го року життя, 5546 дівчат і 5923 хлопчиків, проведеного протягом 2010 – 2019 років.
Результати досліджень. Від 17% до 28% дошкільників кожного року мають середній рівень тривожності, а приблизно 4% обстежених – високий рівень. Зазвичай, для таких дітей характерні часті відчуття тривоги, очікування небезпеки. У хлопців частіше, у 3–4% щороку, спостерігається негативний психічний стан високого ступеня (порівняно з дівчатами, у яких такий стан простежується лише у 1–2%) та негативний психічний стан середнього ступеня (від 8% до 14% у зіставленні з 6–8% у дівчат).
За методикою «Казка» емоційно-особистісний неспокій, тривога, страх спостерігається приблизно у чверті опитаних дошкільників щороку (15–21%).
Висновки. Для приблизно кожної десятої дитини старшого дошкільного віку характерні специфічні особливості емоційно-вольової сфери: підвищена емоційна лабільність, схильність до страхів, нехарактерних для даного віку (страх ровесників, болю); тривожність, неспокій, переважання неконструктив-них способів подолання фрустрируючих ситуацій. При чому ці прояви більш характерні хлопчикам, ніж дівчатам.
Діагностика стану емоційно-особистісної сфери дітей старшого дошкільного віку є необхідною умовою для визначення груп ризику щодо розвитку порушень здоров’я та своєчасного здійснення цілеспрямованих психокорекційних заходів у комплексі заходів щодо попередження психосоматичних захворювань у дитини. Emotions directly affect a person’s physical condition. The complex set of chemical reactions that causes emotions also leads to physiological and endocrine transformations in the body. The aim of the study. The study aims to examine the emotional and personal state of older preschool-age children. Materials and methods. Data exploring the emotional and personal sphere of 11,469 children of 6 years of age, including 5,546 girls and 5,923 boys, collected between 2010 and 2019, was analysed. Research results. Each year, between 17% and 28% of preschool-age children experience an average anxiety level. High levels were observed for approximately 4% of those surveyed. These children are characterized by frequent feelings of anxiety and anticipation of danger. Boys are more likely to experience a high-grade negative mental state (3-4% compared to girls with only 1-2%) and a moderate-grade negative mental state (8%-14% compared to girls with 6%-8%). The “Fairy Tale” methodology helped to discover that emotional and personal distress, anxiety, and fear are reported by about a quarter of preschool-age children surveyed each year (15%-21%). Conclusions. Approximately every tenth child of older preschool age is characterized by one or more of the following characteristics of the emotional and volitional sphere: increased emotional lability, tendency to experi-ence fears uncharacteristic in this age (fear of peers, of pain), anxiety, distress, or predominance of non-constructive ways of overcoming frustrating situations. Moreover, these manifestations are more characteristic of boys than girls. Diagnosing the state of the emotional and personal sphere of older preschool-age children is a prerequisite for determining the risk groups for the development of health disorders and the timely implementation of targeted psycho-corrective measures aimed at preventing psychosomatic diseases of children. |
Type: | Text |
Publication type: | Стаття |
URI: | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/70961 |
ISSN: | 1998-6475 |
Appears in Collections: | Проблеми клінічної педіатрії. Випуск № 3 2019 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Психоемоційне.pdf | 1.39 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.