Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/71057
Title: | Правові основи реалізації концепції «Smart City» в Україні |
Other Titles: | Legal basis for the implementation of the «Smart City» concept in Ukraine |
Authors: | Олюха, В. Г. |
Keywords: | smart-city, сталий розвиток, організаційно-господарські повноваження, комунальний сектор економіки, органи місцевого самоврядування, smart-city, sustainable development, organizational and economic powers, communal sector of the economy, local self-government bodies |
Issue Date: | 2024 |
Citation: | Олюха В. Г. Правові основи реалізації концепції «Smart City» в Україні/ В. Г. Олюха //Аналітичне-порівняльне правознавство/ редкол.: Ю. М. Бисага (голов. ред.), В. В. Заборовський, Д. М. Бєлов, С. Б. Булеца та ін.; ДВНЗ «УжНУ» – Ужгород, 2024. – №6. – С. 339-344 – Бібліогр.: с. 343-344 (9 назв). URL http://journal-app.uzhnu.edu.ua/article/view/317020/307520 |
Abstract: | Стаття присвячена розгляду правових основ концепції «Smart City» (розумне місто). Зроблені висновки, що воно є інноваційним інструментом забезпечення сталого розвитку міст та їх повоєнного відновлення. Її складові можуть визначатись залежно від стану розвитку держави, а також соціально-економічних, культурних, історичних особливостей конкретного населеного пункту. Незважаючи на важливість цієї концепції для розвитку населених пунктів відповідно до політики ЄС, в Україні концепція розумного міста «Smart Сity» на рівні Закону не врегульована. Підзаконний нормативно-правовий акт Кон-цепції розвитку цифрової економіки та суспільства України на 2018–2020 роки, затвердженої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 17 січня 2018 No 67-р., має фрагментарний та декларативний характер, оскільки в ньому відсутні вказівки на конкретні строки, заходи, ресурси, необхідні для реального втілення в життя окреслених ним напрямів, а також показників, необхідних для оцінки досягнутих результатів. Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997 No 280/97-ВР не містить норм, які б безпосередньо визначали повноваження органів місцевого самоврядування щодо запровадження концепції розумного міста у практичну площину, що потребує внесення до нього відповідних змін. Разом з тим, в сучасних умовах для практичної реалізації концепції ро-зумного міста можна спиратись на загальні положення вказаного нормативно-правового акту. Первинним актом, який має прийматись на місцевому рівні для практичної розбудови розумного міста має бути міський концептуальний проєкт реалізації «Smart Сity». Він має враховувати нагальні проблеми розвитку міста, доцільні для реалізації проєкту цифрові технології, та джерела його фінансування. Значна увага у цьому проєкті має бути приділена комунальному сектору економіки та розвитку комунальної інфраструктури. Можливим заходом для оптимізації цього процесу може бути створення кластеру до складу якого можуть входити підприємства комунального сектору, приватний бізнес, ОСББ, науково-дослідні установи. До затвердження концептуального проєкту реалізації концепції розумного міста «Smart Сity» має пройти обговорення з територіальною громадою міста, громадськими організаціями, бізнес середовищем та за наслідками обговорення у кінцевому варіанті слушні зауваження мають бути враховані. The article is devoted to the legal framework of the ‘Smart City’ concept. The author concludes that it is an innovative tool for ensuring sustainable urban development and post-war recovery. Its components may be determined depending on the state of development of the State, as well as socio-economic, cultural and historical features of a particular locality. Despite the importance of this concept for the development of human settlements in line with EU policy, the concept of a smart city is not regulated by law in Ukraine. The subordinate legal act of the Concept for the Development of the Digital Economy and Society of Ukraine for 2018–2020, approved by the Cabinet of Ministers of Ukraine on 17 January 2018, No. 67-p, is fragmentary and declarative, as it does not specify the specific timeframes, measures, resources necessary for the actual implementation of the areas outlined in it, as well as the indicators necessary to assess the results achieved. The Law of Ukraine ‘On Local Self-Government in Ukraine’ of 21.05.1997 No. 280/97-ВР does not contain provisions that would directly define the powers of local self-government bodies to implement the smart city concept in practice, which requires appropriate amendments. At the same time, in modern conditions, the general provisions of the said legal act can be relied upon for the practical implementation of the smart city concept. The primary act that should be adopted at the local level for the practical development of a smart city should be a city conceptual project for the implementation of Smart City. It should take into account the urgent problems of city development, the digital technologies appropriate for the project, and the sources of its funding. This project should pay considerable attention to the municipal sector of the economy and the development of municipal infrastructure. A possible measure to optimise this process could be the creation of a cluster that could include utility companies, private businesses, condominiums, and research institutions. Prior to the approval of the conceptual project for the implementation of the Smart City concept, the city’s territorial community, NGOs, and the business environment should be discussed, and the final version should take into account the reasonable comments. |
Type: | Text |
Publication type: | Стаття |
URI: | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/71057 |
ISSN: | 2788-6018 |
Appears in Collections: | Аналітично-порівняльне правознавство. Вип. 6 2024 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
317020-Текст статті-734344-1-10-20241206.pdf | 276.42 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.