Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/71148
Название: | Право на доступ до екологічної інформації в Україні в умовах правового режиму воєнного стану |
Другие названия: | The right to access to environmental information in Ukraine under the conditions of the legal regime of martial law |
Авторы: | Солодан, К. В. Паламарчук, А. І. |
Ключевые слова: | екологічна інформація, право на екологічну інформацію, екологічні права, воєнний стан, конституційні права, environmental information, right to environmental information, environmental rights, martial law, constitutional rights |
Дата публикации: | 2024 |
Библиографическое описание: | Солодан К. В. Право на доступ до екологічної інформації в Україні в умовах правового режиму воєнного стану/ К. В. Солодан, А. І. Паламарчук //Аналітичне-порівняльне правознавство/ редкол.: Ю. М. Бисага (голов. ред.), В. В. Заборовський, Д. М. Бєлов, С. Б. Булеца та ін.; ДВНЗ «УжНУ» – Ужгород, 2024. – №6. – С. 462-466 – Бібліогр.: с. 465-466 (13 назв). URL http://journal-app.uzhnu.edu.ua/article/view/317182/307700 |
Краткий осмотр (реферат): | Статтю присвячено дослідженню правового регулювання забезпечення права на доступ до екологічної інформації в умовах правового режиму воєнного стану на основі аналізу міжнародних та національних нормативно-правових актів. Наголошено на особливому негативному впливі воєнних дій на стан навколишнього природного середовища. Вказано на необхідність фіксації зазначених негативних наслідків та належного інформування про них громадськості. Автори констатують проблему, що полягає в одночасній необхідності захисту національної безпеки та права громадян на екологічну інформацію. Вказано, що національне законодавство закріплює не лише право громадян на доступ до екологічної інформації, а й прямо закріплює кореспондуючий йому обов’язок уповноважених суб’єктів здійснювати екологічне інформаційне забезпечення. Проаналізовано Орхуську конвенцію та закріплену нею можливість відмови у доступі до екологічної інформації з метою державної оборони чи забезпечення державної безпеки. Приділено увагу міжнародному досвіду в сфері забезпечення доступу до інформації про стан навколишнього природного середовища під час збройних конфліктів. Зроблено висновок про те, що право на доступ до екологічної інформації є складовою частиною права на безпечне довкілля, є базовим правом кожної людини, що гарантується як національним, так і міжнародним правом. Проте, в умовах правового режиму воєнного стану, стратегічна інформація, яка може включати екологічні дані, може використовуватися противником. Це вимагає обережного підходу до того, яка інформація може бути надана громадськості, і як забезпечити безпеку, не обмежуючи права на екологічну прозорість. Хоча діючий Указ Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» не передбачає конкретно визначеного обмеження права на екологічну інформацію в особливий період, держава постає перед необхідністю балансувати між необхідністю забезпечувати національну безпеку та екологічні права людини, збереженням довкілля та ефективністю дій, спрямованих на зменшення негативних наслідків війни для навколишнього природного середовища. The article is devoted to the study of legal regulation of the right to access to environmental information under the legal regime of martial law based on the analysis of international and national legal acts.The authors emphasise the particular negative impact of military operations on the condition of the environment. The authors point out the need to record these negative consequences and properly inform the public about them. The authors state the problem of the simultaneous need to protect national security and the right of citizens to environmental information. It is noted that national legislation not only enshrines the right of citizens to have access to environmental information, but also directly establishes the corresponding obligation of authorised entities to provide environmental information. The article analyses the Aarhus Convention and the possibility of denying access to environmental information for the purposes of national defence or state security.Attention is paid to international experience in ensuring access to information on the condition of the environment during armed conflicts.The authors conclude that the right to access to environmental information is an integral part of the right to a safe environment and is a basic right of every person guaranteed by both national and international law. However, under the legal regime of martial law, strategic information, which may include environmental data, can be used by the enemy. This requires a cautious approach to what information can be made available to the public and how to ensure security without limiting the right to environmental transparency. Although the current Decree of the President of Ukraine ‘On the Implementation of Martial Law in Ukraine’ does not provide for any specific restrictions on the right to environmental information during a special period, the state faces the need to balance the necessity to ensure national security and environmental human rights, preserve the environment and take effective actions to reduce the negative environmental impact of the war. |
Тип: | Text |
Тип публикации: | Стаття |
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/71148 |
ISSN: | 2788-6018 |
Располагается в коллекциях: | Аналітично-порівняльне правознавство. Вип. 6 2024 |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
317182-Текст статті-734777-1-10-20241209.pdf | 268.93 kB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.