Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/71158
Название: «Дія» як інструмент розвитку інформаційної сфери в Україні: правове регулювання в умовах воєнного стану
Другие названия: «Diia» as a tool for the development of the information sphere in Ukraine: legal regulation in the conditions of martial law
Авторы: Бліхар, М. М.
Мельник, Ю. С.
Ключевые слова: застосунок «Дія», інформаційна сфера, інформаційна безпека, правове регулювання, правовий режим воєнного стану, держава, «Diia» application, information sphere, information security, legal regulation, legal regime of martial law, state
Дата публикации: 2024
Библиографическое описание: Бліхар М. М. «Дія» як інструмент розвитку інформаційної сфери в Україні: правове регулювання в умовах воєнного стану/ М. М. Бліхар, Ю. С. Мельник //Аналітичне-порівняльне правознавство/ редкол.: Ю. М. Бисага (голов. ред.), В. В. Заборовський, Д. М. Бєлов, С. Б. Булеца та ін.; ДВНЗ «УжНУ» – Ужгород, 2024. – №6. – С. 503-508 – Бібліогр.: с. 507-508 (14 назв). URL http://journal-app.uzhnu.edu.ua/article/view/317207/307726
Краткий осмотр (реферат): Вказується, станом на сьогодні, інформація, як складний феномен, відіграє важливу роль у нашому буденному житті. У сучасних реаліях інформаційна сфера – це не тільки середовище обігу інформації, але й сприятливий простір для реалізації прав, свобод та інтересів людини. У статті обґрунтовано, що правовий режим воєнного стану в Україні потребує особливого підходу до законодавчого регулювання інформаційної сфери з метою забезпечення національної безпеки. Використання застосунку «Дія» у складних умовах має ключове значення для координації дій управлінських структур, військових підрозділів та інших суб’єктів, діяльність яких сприяє зміцненню обороноздатності держави. Правове регулювання досліджуваного явища повинне передбачати чіткі процедури, відповідальність та обмеження з метою запобігання порушення інформаційних прав і основоположних свобод людини та громадянина. Відтак, констатується доцільність врахування того, що з метою прискорення діджиталізації Україна також повинна активно співпрацювати з міжнародними експертами та орієнтуватися на досвід цифрових країн. Тільки тоді «Дія» стане справді потужним інструментом розвитку інформаційної сфери України. Для захисту національних інтересів необхідно зважати на всі ризики, які виникають в процесу цифрової трансформації. Чимало питань, пов’язаних з наданням електронних послуг, потребують детального вивчення та пошуку шляхів вирішення. Врешті решт, з кожним днемУкраїна, як демократична, соціальна та правова держава, прагне бути на крок ближче до цілковитого задоволення важливих потреб своїх громадян, включаючи інформаційні. Навіть під час дії правового режиму воєнного стану, коли інформація стала психологічною зброєю, органи державної влади продовжують працювати над ідеєю утвердження діджитал-суспільства. Очевидним є той факт, що будь-яке інформаційне явище чи процес потребує чіткого законодавчого регулювання. Саме тому, виникнення Порталу «Дія», як інструменту надання електронних послуг, викликало не тільки радість, але й збентеження серед мас. Зважаючи на це, питання правового підґрунтя розвитку вказаного веб-порталу залишається актуальним, особливо в умовах війни.
It is indicated that, as of today, information, as a complex phenomenon, plays an important role in our everyday life. In modern realities, the information sphere is not only an environment for the circulation of information, but also a favorable space for the realization of human rights, freedoms and interests.The article substantiates that the legal regime of martial law in Ukraine requires a special approach to the legislative regulation of the information sphere in order to ensure national security. The use of the «Diia» application in difficult conditions is of key importance for coordinating the actions of management structures, military units and other entities whose activities contribute to strengthening the state’s defence capabilities. The legal regulation of the studied phenomenon should provide for clear procedures, responsibilities and restrictions in order to prevent the violation of informational rights and fundamental freedoms of a person and a citizen. Therefore, the expediency of taking into account the fact that in order to speed up digitalization, Ukraine should also actively cooperate with international experts and focus on the experience of digital countries. Only then «Diia» will become a truly powerful tool for the development of the information sphere of Ukraine. To protect national interests, it is necessary to take into account all the risks that arise in the process of digital transformation. Many issues related to the provision of electronic services require detailed study and the search for solutions. After all, every day Ukraine, as a democratic, social and legal state, strives to be one step closer to fully satisfying the important needs of its citizens, including informational ones. Even during the legal regime of martial law, when information has become a psychological weapon, state authorities continue to work on the idea of establishing a digital society. It is obvious that any informational phenomenon or process needs clear legislative regulation. That is why the emergence of the Diia Portal as a tool for providing electronic services caused not only joy, but also confusion among the masses. Considering this, the question of the legal basis for the development of the specified web portal remains relevant, especially in the conditions of war.
Тип: Text
Тип публикации: Стаття
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/71158
ISSN: 2788-6018
Располагается в коллекциях:Аналітично-порівняльне правознавство. Вип. 6 2024

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
317207-Текст статті-734839-1-10-20241209.pdf357.9 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.