Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/71160
Название: Правові тенденції сучасного розвитку освіти в Україні
Другие названия: Legal trends of modern education development in Ukraine
Авторы: Бліхар, М. М.
Матвієнко, Я. В.
Ключевые слова: освіта, правові тенденції, адміністративно-правове регулювання, євроінтеграція, правові відносини, education, legal trends, administrative and legal regulation, European integration, legal relations
Дата публикации: 2024
Библиографическое описание: Бліхар М. М. Правові тенденції сучасного розвитку освіти в Україні/ М. М. Бліхар, Я. В. Матвієнко //Аналітичне-порівняльне правознавство/ редкол.: Ю. М. Бисага (голов. ред.), В. В. Заборовський, Д. М. Бєлов, С. Б. Булеца та ін.; ДВНЗ «УжНУ» – Ужгород, 2024. – №6. – С. 509-514 – Бібліогр.: с. 513-514 (14 назв). URL http://journal-app.uzhnu.edu.ua/article/view/317210/307729
Краткий осмотр (реферат): Вказується, освіта будь-якої країни є відображенням найголовніших її цивілізаційно-культурних ознак та особливостей, забезпечує поєднання національних традицій з релевантними інноваціями – як виробленими всередині неї, так і запозиченими ззовні. Основним завданням національної системи освіти є всебічний розвиток людини, як особистості й найбільшої цінності суспільства. Адміністративно-правове регулювання в галузі освіти в Україні є ключовим аспектом загального правового регулювання в цій царині. У сучасних умовах адміністративно-правове регулювання у сфері освіти стикається з різноманітними викликами, серед яких швидкі технологічні зміни, соціокультурні й економічні трансформації, що вимагає постійного удосконалення правових механізмів та врахування позитивних і негативних аспектів і тенденцій розвитку освітньої галузі. Постійне оновлення й адаптація правових норм і механізмів адміністративного регулювання є ключовими для забезпечення ефективної сучасної освітньої системи, яка відповідає потребам суспільства і сприяє сталому розвитку країни. Головна мета цього регулювання – забезпечити формування й реалізацію ефективної державної освітньої політики для прогресивного розвитку особистості, суспільства, нації й держави, а також захисту національних інтересів України. На основі вищезазначеного, стверджується, що адміністративно-правове регулювання являє собою цілеспрямований вплив на суспільні відносини у сфері діяльності органів державної влади. Цей вплив здійснюється за допомогою методів та заходів владно-розпорядчого характеру, визначених у нормах адміністративного права. Відзначається, що кожна країна має власну модель управління та фінансування освіти, з притаманними їй перевагами та недоліками. Модель України наразі знаходиться в процесі реформування, шукаючи баланс між централізованим та децентралізованим підходами. Досвід європейських країн може стати цінним джерелом знань та прикладів для розробки ефективної стратегії управління освітою, яка відповідатиме потребам та особливостям нашої країни. Обґрунтовано, що система освіти має відкритий характер, що означає можливість вільного вибору напряму навчання відповідно до індивідуальних здібностей та інтересів громадян.
It is indicated that the education of any country is a reflection of its most important civilizational and cultural features and characteristics, provides a combination of national traditions with relevant innovations - both developed within it and borrowed from outside. The main task of the national education system is the comprehensive development of a person as an individual and the greatest value of society.Administrative and legal regulation in the field of education in Ukraine is a key aspect of general legal regulation in this area. In modern conditions, administrative and legal regulation in the field of education faces a variety of challenges, including rapid technological changes, socio-cultural and economic transformations, which require constant improvement of legal mechanisms and consideration of positive and negative aspects and trends in the development of the educational sector. Constant updating and adaptation of legal norms and mechanisms of administrative regulation are key to ensuring an effective modern education system that meets the needs of society and contributes to the sustainable development of the country. The main goal of this regulation is to ensure the formation and implementation of an effective state educational policy for the progressive development of the individual, society, nation and state, as well as the protection of the national interests of Ukraine. On the basis of the above, it is claimed that administrative and legal regulation represents a purposeful influence on social relations in the sphere of activity of state authorities. This influence is carried out with the help of methods and measures of a power-administrative nature, defined in the norms of administrative law. It is noted that each country has its own model of education management and financing, with its own advantages and disadvantages. Ukraine’s model is currently in the process of reforming, seeking a balance between centralized and decentralized approaches. The experience of European countries can become a valuable source of knowledge and examples for the development of an effective education management strategy that will meet the needs and characteristics of our country. It is substantiated that the education system has an open nature, which means the possibility of freely choosing the direction of study in accordance with the individual abilities and interests of citizens.
Тип: Text
Тип публикации: Стаття
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/71160
ISSN: 2788-6018
Располагается в коллекциях:Аналітично-порівняльне правознавство. Вип. 6 2024

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
317210-Текст статті-734848-1-10-20241209.pdf298.64 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.