Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/71178
Title: | Порівняльна характеристика психологічних властивостей особистості у дітей з нормальним та порушеним слухом |
Other Titles: | Тhе comparisonal description of psychological properties of children with normal and hearing impairments |
Authors: | Шумна, Т. Є. Сіньковська, Н. О. Shoomna, Т.Е. Sinkovskay, N. А. |
Keywords: | здорові діти, діти з порушенням слуху, психосоматичні захворювання, індивідуально-типологічні властивості особистості, disabled childen, children with hearing impairments, psychosornatic diseases, individual typological properties |
Issue Date: | 2003 |
Publisher: | УжНУ |
Citation: | Шумна, Т. Є. Порівняльна характеристика психологічних властивостей особистості у дітей з нормальним та порушеним слухом / Т. Є. Шумна, Н. О. Сіньковська // Науковий вісник Ужгородського університету : серія: Медицина / відп. ред. В.І. Русин. – Ужгород : УжНУ, 2003. – Вип. 21. – С. 280-285. – Бібліогр.: с. 284-285 (32 назви). – Рез. англ. |
Abstract: | The Stadyind of individual typological properties in 96 children with hearing impairrnents and 140 healthy children aged from 7 to 16 years out on the basis psychological test of Dembo-Rubinsheyn, of questionnaires of temperament structure of Eysenk and accentuations of character of Leonhard-Schmieschek are studied. There were describer of Personality Peculiarities in children and to find out connection with basis defect for correction of various individual typological properties for prediction and prevention of developrnent psychosomatic diseases. |
Description: | https://drive.google.com/file/d/1gdIHCUNleCPFoP4CVfgayNs2h3BPA3qR/view?usp=sharing |
Type: | Text |
Publication type: | Стаття |
URI: | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/71178 |
Appears in Collections: | Медицина. Вип. 21 – 2003 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
тит мед 21 03.pdf | 751.77 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.