Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/71195
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorКухта, Марія Іванівна-
dc.contributor.authorМаляр, Любов Василівна-
dc.contributor.authorШикітка, Галина Миколаївна-
dc.date.accessioned2025-03-03T10:48:01Z-
dc.date.available2025-03-03T10:48:01Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationКухта М.І., Маляр Л.В., Шикітка Г.М. Поезія Марійки Підгірянки як школа педагогічної майстерності з виховання дітей дошкільного і молодшого шкільного віку. «Вісник науки та освіти». Серія (Педагогіка). №1(31). Київ, 2025. С.1368-1369uk
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/71195-
dc.description.abstractСтаття присвячена творчій спадщині Марійки Підгірянки – дитячої письменниці й педагогині в одній особі, чия педагогічна діяльність прислужилася справі розбудови національного шкільництва на західних територіях України. Проаналізовано низку праць літературних критиків та наукових психолого-педагогічних розвідок, в яких поезія для дітей поціновується як своєрідна система дидактичних методів навчання і засобів розвитку та виховання, змодельованих у змісті художніх творів для найменших слухачів і читачів – дітей дошкільного і молодшого шкільного віку. На прикладі доступних для найменших читачів сюжетів і зрозумілих персонажів авторка відкриває неосяжний світ природи, суспільства, взаємин і навчає сприймати його різноманіття, розуміти й оцінювати, емоційно реагувати та діяти. З’ясовано, що педагогічна творчість Марійки Підгірянки є зразком новаторського підходу до проблем розвитку, навчання, виховання та соціалізації дітей, що хронологічно співпав із зародженням у світовій педагогіці реформаторської течії під назвою «Нове виховання», яка не втратила актуальності до нашого часу, а окремі ідеї продовжують втілюватися в Новій українській школі в процесі реформування національної системи освіти. Підкреслено, що контекстуальне вивчення і використання дитячої поезії Марійки Підгірянки в сучасному освітньому процесі слугує школою педагогічної майстерності для вихователів закладів дошкільної освіти і вчителів початкової школи, адже висловлені нею погляди та ідеї співзвучні реаліям сьогодення, які реалізуються в змісті реформування національної системи освіти. На основі апробації творів Марійки Підгірянки в процесі професійної підготовки студентів – майбутніх вихователів – авторами даної статті сформульовано висновки: дитяча література загалом і поетичне слово зокрема є ефективним засобом формування специфічних педагогічних умінь, спрямованих на образне сприйняття складних для дітей світоглядних понять; водночас результатом використання дитячої поезії у вихованні дошкільнят і молодших школярів є не лише формування інтелектуальної особистості, але й розвиток творчих здібностей дітей, актуалізація індивідуального морального досвіду та орієнтація на естетичне сприймання навколишнього світу в усіх його проявах.uk
dc.language.isoukuk
dc.subjectдитяча поезія, Марійка Підгірянка, педагогічна майстерність, виховання, розвиток, соціалізація, професійна підготовка, вихователь закладу дошкільної освіти, вчитель початкових класів, дошкільний вік, молодший шкільний вік.uk
dc.titleПоезія Марійки Підгірянки як школа педагогічної майстерності з виховання дітей дошкільного і молодшого шкільного віку.uk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
321-596-PB.pdf16.82 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.