Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/71195
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Кухта, Марія Іванівна | - |
dc.contributor.author | Маляр, Любов Василівна | - |
dc.contributor.author | Шикітка, Галина Миколаївна | - |
dc.date.accessioned | 2025-03-03T10:48:01Z | - |
dc.date.available | 2025-03-03T10:48:01Z | - |
dc.date.issued | 2025 | - |
dc.identifier.citation | Кухта М.І., Маляр Л.В., Шикітка Г.М. Поезія Марійки Підгірянки як школа педагогічної майстерності з виховання дітей дошкільного і молодшого шкільного віку. «Вісник науки та освіти». Серія (Педагогіка). №1(31). Київ, 2025. С.1368-1369 | uk |
dc.identifier.uri | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/71195 | - |
dc.description.abstract | Стаття присвячена творчій спадщині Марійки Підгірянки – дитячої письменниці й педагогині в одній особі, чия педагогічна діяльність прислужилася справі розбудови національного шкільництва на західних територіях України. Проаналізовано низку праць літературних критиків та наукових психолого-педагогічних розвідок, в яких поезія для дітей поціновується як своєрідна система дидактичних методів навчання і засобів розвитку та виховання, змодельованих у змісті художніх творів для найменших слухачів і читачів – дітей дошкільного і молодшого шкільного віку. На прикладі доступних для найменших читачів сюжетів і зрозумілих персонажів авторка відкриває неосяжний світ природи, суспільства, взаємин і навчає сприймати його різноманіття, розуміти й оцінювати, емоційно реагувати та діяти. З’ясовано, що педагогічна творчість Марійки Підгірянки є зразком новаторського підходу до проблем розвитку, навчання, виховання та соціалізації дітей, що хронологічно співпав із зародженням у світовій педагогіці реформаторської течії під назвою «Нове виховання», яка не втратила актуальності до нашого часу, а окремі ідеї продовжують втілюватися в Новій українській школі в процесі реформування національної системи освіти. Підкреслено, що контекстуальне вивчення і використання дитячої поезії Марійки Підгірянки в сучасному освітньому процесі слугує школою педагогічної майстерності для вихователів закладів дошкільної освіти і вчителів початкової школи, адже висловлені нею погляди та ідеї співзвучні реаліям сьогодення, які реалізуються в змісті реформування національної системи освіти. На основі апробації творів Марійки Підгірянки в процесі професійної підготовки студентів – майбутніх вихователів – авторами даної статті сформульовано висновки: дитяча література загалом і поетичне слово зокрема є ефективним засобом формування специфічних педагогічних умінь, спрямованих на образне сприйняття складних для дітей світоглядних понять; водночас результатом використання дитячої поезії у вихованні дошкільнят і молодших школярів є не лише формування інтелектуальної особистості, але й розвиток творчих здібностей дітей, актуалізація індивідуального морального досвіду та орієнтація на естетичне сприймання навколишнього світу в усіх його проявах. | uk |
dc.language.iso | uk | uk |
dc.subject | дитяча поезія, Марійка Підгірянка, педагогічна майстерність, виховання, розвиток, соціалізація, професійна підготовка, вихователь закладу дошкільної освіти, вчитель початкових класів, дошкільний вік, молодший шкільний вік. | uk |
dc.title | Поезія Марійки Підгірянки як школа педагогічної майстерності з виховання дітей дошкільного і молодшого шкільного віку. | uk |
dc.type | Text | uk |
dc.pubType | Стаття | uk |
Розташовується у зібраннях: | Наукові публікації кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
321-596-PB.pdf | 16.82 MB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.