Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/71211
Title: Концепт категорії академічної доброчесності у вищій освіті
Authors: Опольська, М.В.
Попадич, О.О.
Попадич, Б.Т.
Петухова, Т.А.
Keywords: академічна доброчесність, вища освіта, плагіат, етичні принципи, критичне мислення, академічне письмо, етичний кодекс
Issue Date: Feb-2025
Citation: Опольська М.В., Попадич О.О., Попадич Б.Т., Петухова Т.А. Концепт категорії академічної доброчесності у вищій освіті. «Наука і техніка сьогодні» (Серія «Педагогіка», Серія «Право», Серія «Економіка», Серія «Фізико-математичні науки», Серія «Техніка»)»: журнал. 2025. № 2(43) 2025. С. 833-841.
Abstract: Академічна доброчесність є фундаментальним принципом вищої освіти, що визначає етичні та професійні стандарти навчального процесу. Вона охоплює принципи чесності, відповідальності, справедливості, поваги до інтелектуальної власності та відкритості у наукових дослідженнях. Дотримання цих норм сприяє підвищенню якості освіти, формуванню компетентних фахівців та забезпеченню суспільної довіри до академічних інституцій. Ключовим аспектом академічної доброчесності є запобігання порушенням, таким як плагіат, фабрикація даних, фальсифікація результатів досліджень та порушення норм авторського права. Викладачі, студенти та адміністрація повинні спільно працювати над створенням культури чесності, впроваджуючи ефективні механізми виявлення та запобігання академічним порушенням. Зокрема, застосування сучасних технологій, таких як системи перевірки текстів на плагіат, сприяє зміцненню академічної етики. Важливою складовою академічної доброчесності є розвиток критичного мислення та академічного письма у студентів. Освітній процес має включати навчання правильному використанню джерел, цитуванню, написанню наукових робіт та дотриманню норм дослідницької етики. Формування цих навичок сприяє не № 2(43) 2025 5 834 лише особистісному розвитку студента, а й покращенню загального рівня наукових досліджень. На рівні інституцій важливу роль відіграє політика щодо академічної доброчесності, яка включає розробку етичних кодексів, освітніх програм та санкцій за порушення норм чесності. Запровадження прозорих процедур оцінювання та механізмів реагування на недоброчесні практики допомагає забезпечити справедливість та рівність можливостей для всіх учасників освітнього процесу. Таким чином, академічна доброчесність є необ- хідною умовою якісної вищої освіти. Вона формує культуру відповідальності та чесності, що має довгостроковий позитивний вплив на суспільство, науку та професійне середовище. Створення системи підтримки академічної добро- чесності є стратегічним завданням для сучасних університетів та освітніх установ.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/71211
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Наука_і_техніка_2_43_2025 pdf.pdf2.83 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.