Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/71255
Назва: | Ефективність освітніх технологій навчання хімії в сучасній українській школі |
Інші назви: | EFFICIENCY OF EDUCATIONAL TECHNOLOGIES FOR TEACHING CHEMISTRY IN THE MODERN UKRAINIAN SCHOOL |
Автори: | Сливка, Михайло Васильович Лабатій, Т. В. Бестріцька, В. О. Король, Наталія Іванівна Цанько, М. Ю. Стерчо, Іванна Петрівна Мільович, Степан Степанович Кривов’яз, Андрій Олександрович Онисько, Михайло Юрійович |
Ключові слова: | навчання хімії в ЗЗСО, інноваційні технології, STEM освіта, «Інтелект України», ефективність навчання, study of chemistry in ISE, innovative technologies, STEM education, "Intellect of Ukraine", effectiveness of education |
Дата публікації: | 2024 |
Видавництво: | ДВНЗ "УжНУ" |
Бібліографічний опис: | Сливка М. В. Ефективність освітніх технологій навчання хімії в сучасній українській школі / М. В. Сливка, Т. В. Лабатій, В. О. Бестріцька [та ін.] // Науковий вісник Ужгородського університету : серія: Хімія; збірник наук. праць / голов. ред. І.Є. Барчій. – Ужгород, 2024. – Вип. 1 (51). – С. 64–69. – Бібліогр.: с. 67–69 (17 назв). – рез. укр., англ. |
Короткий огляд (реферат): | Розвиток і якість освіти в державі є ефективним індикатором стану її суспільного
розвитку. Ланка середньої освіти займає ключову роль в підготовці професійних кадрів високої
кваліфікації, тому моніторинг ефективності навчання природничих наук, зокрема хімії, є
надзвичайно актуальним і дозволяє критично проаналізувати якість реформування середньої
школи, яка активно запроваджується в Україні останніми роками. В роботі досліджено і
проаналізовано ефективність навчання хімії за традиційною програмою рівня стандарту та за
альтернативною науково-освітньою програмою «Інтелект України», яка широко впроваджує
інноваційні технології навчання в поєднанні з елементами STEM освіти. Об’єктом дослідження
вибрані 7-9 класи ЗЗСО Закарпатської області, які працюють виключно за традиційною
програмою навчання хімії, виключно за програмою науково-освітнього проєкту «Інтелект
України» та ЗЗСО, які працюють за комбінованою схемою (наявні класи, які навчаються за
різними програмами). Експериментальні дані вказують, що за такими показниками як
коефіцієнт якості знань та ступінь навченості учнів, класи, які навчаються за програмою
науково-освітнього проєкту «Інтелект України» мають вищі навчальні досягнення на 10-15%,
що вказує на більш високу ефективність засвоєння хімії учнями 7-9 класів. The development and quality of education in the country is an effective indicator of the state of its social development. Secondary education plays a key role in the training of highly qualified professional personnel, therefore, monitoring the effectiveness of teaching natural sciences, in particular chemistry, is extremely relevant and allows for a critical analysis of the quality of secondary school reform, which has been actively implemented in Ukraine in recent years. The work investigated and analyzed the effectiveness of teaching chemistry according to the traditional program of the standard level and according to the alternative scientific and educational program "Intellect of Ukraine", which widely implements innovative learning technologies in combination with elements of STEM education. The object of the study was selected 7-9 classes of secondary schools of the Transcarpathian region, which work exclusively according to the traditional program of teaching chemistry, exclusively according to the program of the scientific and educational project "Intellect of Ukraine" and secondary schools, which work according to a combined scheme (available classes, which study according to different programs ). Experimental data indicate that according to indicators such as the coefficient of the quality of knowledge and the degree of education of students, the classes that study according to the program of the scientific and educational project "Intellect of Ukraine" are 10-15% higher, which indicates a higher efficiency of learning chemistry by students 7- 9 classes. |
Тип: | Text |
Тип публікації: | Стаття |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/71255 |
ISSN: | 2414-0260 |
Розташовується у зібраннях: | Науковий вісник УжНУ Серія Хімія Вип.1 (51) 2024 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
ЕФЕКТИВНІСТЬ ОСВІТНІХ.pdf | 771.72 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.