Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/71394
Назва: Деякі аспекти дослідження проблеми ризиків в управлінні інституціональними перетвореннями в галузі освіти: досвід США
Інші назви: Some aspects of researching the problem risks in institutional management transformations in the field of education: US experience
Автори: Козубовська, Ірина Василівна
Козубовський, Ростислав Володимирович
Смук, Оксана Тарасівна
Ключові слова: освіта, інституціональні перетворення, управління, ризики, досвід США, education, institutional transformations, management, risks, US experience
Дата публікації: 2024
Видавництво: УжНУ
Бібліографічний опис: Козубовська, І. В. Деякі аспекти дослідження проблеми ризиків в управлінні інституціональними перетвореннями в галузі освіти: досвід США / І. В. Козубовська, Р. В. Козубовський, О. Т. Смук // Науковий вісник Ужгородського університету : збірник наукових праць; серія : Педагогіка. Соціальна робота / голов. ред. О. Бартош. – Ужгород: ДВНЗ "УжНУ", 2024. –Вип. 2 (55). – С. 33–37. – рез. укр., англ. – Бібліогр.: с. 36 (6 назв)
Серія/номер: Педагогіка. Соціальна робота;
Короткий огляд (реферат): Стаття присвячена аналізу американського досвіду врахування потенційних ризиків в управлінні інституціональними перетвореннями. Мета статті – розкрити деякі аспекти досвіду США в урахуванні ризиків в управлінні інституціональними перетвореннями в освіті. Застосовано теоретичні методи дослідження (вивчення наукової літератури, аналіз, систематизація, порівняння, конкретизація, узагальнення інформації). Здійснення трансформацій в освітній галузі (інституціональних перетворень) зв’язано з виникненням певних ризиків. До потенційних факторів ризику, з якими будь -яка організація, включаючи й ЗВО, зіштовхується постійно або тимчасово, відносяться: загрози від стихійних лих таких, як урагани, пожежі від грозових блискавок, повені та ін.; збої й відмови в р оботі обслуговуючих систем типу переривань і відключень енергії, неспрацьовування захисту, відмов устаткування та ін.; зловмисні дії типу саботажу, тероризму, дій комп’ютерне шахрайство; так званий людський фактор, тобто помилки через недбалість працівникі в, відсутності або недоліку в них необхідних знань і вмінь. З урахуванням особливостей освітніх організацій пропонується розділити всі потенційні ризики й пов’язані з ними необхідні інституціональні перетворення на чотири основні категорії: стратегічні риз ики, фінансові, законодавчі й операційні. Стратегічні ризиики передбачають довгострокові загрози, які можуть вплинути на успішну діяльність вищого навчального закладу. Фінансові ризики передбачають можливість втрати матеріальних засобів та інших активів. З аконодавчі ризики передбачають неналежне виконанням державних законів і інструкцій, а також місцевих постанов при здійсненні інституціональних перетворень. Операційні ризики передбачають помилкові дії окремих людей, випадки шахрайства у вузівському середовищі. Репутація вищого навчального закладу, його імідж і престиж мають велике значення для успішного функціонування ЗВО. ЗВО повинні брати участь в оцінці своєї схильності до ризиків і мати повне уявлення про всі категорії ризиків, з якими вони можуть зустр ітися. Проаналізовані можливі підходи до оцінки ризиків, які пропонуються американськими вченими. Підкреслюється доцільність використання американського досвіду в Україні, де сьогодні відбуваються суттєві інституціональні перетворення в галузі освіти.
The article is devoted to the analysis of the American accounting experience potential risks in the management of institutional transformations. Goal articles - to reveal some aspects of the US experience in taking into account risks in management institutional transformations in education. Theoretica research methods applied: study of scientific literature, analysis, systematization, comparison, specification, generalization of information. The implementation of transformations in the educational sector (of institutional transformations) is associated with the emergence of certain risks. There is set of potential risk factors with which any organization, including higher educational institutions, collides permanently or temporarily, including: threats from natural disasters such as hurricanes, fires from thunderstorms lightning, floods, etc.; failures and failures in the operation of service systems of the type interruptions and power outages, protection failure, failures equipment, etc.; malicious actions such as sabotage, terrorism, computer actions fraud; the so-called human factor, that is, errors due to negligence employees, their lack or lack of necessary knowledge and skills. Taking into account the peculiarities of educational organizations, it is suggested to divide all potential risks and the necessary institutional transformations associated with them into four main categories: strategic risks, financial, legislative, etc operating rooms Strategic risks involve long-term threats that can to influence the successful activity of a higher educational institution. Financial risks foresee the possibility of loss of material means and other assets. Legislative risks involve improper implementation of state laws and instructions, as well as local regulations when implementing institutional ones transformations Operational risks involve erroneous actions of individuals, cases of fraud in the university environment. In addition, one more is known a category of risk that is very important for educational institutions is the risk of losing reputation The reputation of the higher educational institution, its image and prestige have of great importance for the successful functioning of higher education institutions. Higher education institutions should participate in the evaluation of their propensity to risks and have a complete understanding of all the categories of risks they may face to meet The article analyzes some possible approaches to risk assessment, which are offered by American scientists. Expediency is emphasized the use of American experience in Ukraine, where they are taking place today significant institutional transformations in the field of education.
Тип: Text
Тип публікації: Стаття
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/71394
ISSN: 2524-0609
Розташовується у зібраннях:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 2 (55) - 2024

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
ДЕЯКІ АСПЕКТИ ДОСЛІДЖЕННЯ ПРОБЛЕМИ РИЗИКІВ.pdf301.88 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.