Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/71449
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorПопик, Мар'яна Михайлівна-
dc.contributor.authorШулла, Роман Степанович-
dc.contributor.authorКолісник, Галина Миколаївна-
dc.date.accessioned2025-03-10T09:30:30Z-
dc.date.available2025-03-10T09:30:30Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationШулла Р. С. Концепція маржинального прибутку як інструменту інформаційної підтримки управлінських рішень та стимулювання персоналу підприємств готельного бізнесу / Р. С. Шулла, Г. М. Колісник, М. М. Попик // Вісник Сумського національного аграрного університету. Серія «Економіка і менеджмент». Випуск 1 (91), 2022. – С. 10-20-
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/71449-
dc.description.abstractУ статті досліджується можливість впровадження на підприємствах готельно-ресторанного бізнесу концепції маржинального прибутку в якості інструменту інформаційно-аналітичного забезпечення прийняття управлінських рішень, оцінки діяльності та стимулювання керівного персоналу підприємств сфери готельно-ресторанного бізнесу. Проаналізовано структуру технологічного процесу виробництва послуг розміщення на підприємствах готельно-ресторанного бізнесу. Обґрунтовано, що структура матеріального трансформаційного процесу готелю має визначальний вплив на його організаційну побудову. Виявлено, що найбільш доцільною калькуляційною одиницею для послуги розміщення є показник «ліжко-днів», диференційований в розрізі окремих позицій номерного фонду готелю. Обґрунтовано, що з точки зору стимулювання ефективної роботи менеджменту нижчих ієрархічних рівнів дивізіональна організаційна структура і сформовані на її основі центри прибутку/ інвестицій дивізіонального рівня мають беззаперечну перевагу над функціональною організаційною структурою, оскільки менеджер дивізіону отримує повноваження впливати на весь комплекс монетарних показників (функціональні витрати та доходи), які формують інтегральний результат діяльності у формі прибутку. Доведено, що формування змінної складової оплати праці менеджменту центрів відповідальності 2-го ієрархічного рівня на основі показника дивізіонального маржинального прибутку за мінусом контрольованих постійних та дискреційних витрат дозволяє оптимальним чином ув’язати ефективність їх роботи з рівнем їх монетарної винагороди. Висвітлено недоліки концепції валового та операційного прибутку в якості критеріїв прийняття управлінських рішень, інструментів оцінки діяльності та стимулювання управлінського персоналу, які полягають у наявності в структурі розрахунку зазначених показників не релевантних та неконтрольованих статей витрат.-
dc.description.abstractThe article explores the possibility of introducing the concept of profit margin at the enterprises of the hotel and restaurant business as a tool for information and analytical support for making managerial decisions, evaluating activities and stimulating the management personnel of enterprises in the sphere of hotel and restaurant business. The structure of the technological process of production of accommodation services at the enterprises of hotel and restaurant business is analyzed. It is substantiated that the structure of the material transformation process of the hotel has a decisive influence on its organizational structure. It has been established that the most appropriate calculation unit for the accommodation service is the “bed-days” indicator, differentiated in the context of individual positions of the hotel room stock. It is substantiated that from the point of view of stimulating the effective work of the management of the lower hierarchical levels, the divisional organizational structure and divisional-level profit/investment centers formed on its basis have an undeniable advantage over the functional organizational structure, since the division manager receives the authority to influence the entire range of monetary indicators (functional expenses and income), which form the integral result of activity in the form of profit. It is proved that the formation of a variable component of remuneration for the management of responsibility centers of the 2nd hierarchical level based on the indicator of divisional profit margin minus controlled fixed and discretionary costs makes it possible to optimally link the efficiency of their work with the level of their monetary remuneration. There are highlighted the shortcomings of the concept of gross and operating profit as criteria for making managerial decisions, tools for evaluating activities and stimulating managerial personnel, which consist in the presence in the calculation structure of these indicators of irrelevant and uncontrolled items of expenditure.-
dc.language.isoukuk
dc.publisherВісник Сумського національного аграрного університету. Серія «Економіка і менеджмент».uk
dc.subjectоцінка діяльності та стимулювання управлінського персоналу-
dc.subjectмаржинальний прибуток-
dc.subjectпостійні та дискреційні витрати-
dc.subjectцентр прибутку-
dc.subjectсистема цілей-
dc.subjectдивізіональна організаційна структура-
dc.subjectevaluation of activities and incentives for management personnel-
dc.subjectprofit margin-
dc.subjectfixed and discretionary expenses-
dc.subjectprofit center-
dc.subjectsystem of goals-
dc.subjectdivisional organizational structure-
dc.titleКонцепція маржинального прибутку як інструменту інформаційної підтримки управлінських рішень та стимулювання персоналу підприємств готельного бізнесуuk
dc.title.alternativeThe concept of profit margin as a tool of information support for management decisions and stimulation of personnel of enterprises of hotel business-
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри туристичної інфраструктури та сервісу

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
255-Текст статті-307-1-10-20221129.pdf500.79 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.