Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/71549
Назва: Застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою в період дії воєнного стану
Інші назви: Application of a preventive measure in the form of detention during the period of martial law
Автори: Дяченко, Е. В.
Ключові слова: тримання під вартою, воєнний стан, кримінальне провадження, запобіжний захід, detention, martial law, criminal proceedings, preventive measure
Дата публікації: 2024
Бібліографічний опис: Дяченко Е. В. Застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою в період дії воєнного стану/ Е. В. Дяченко //Аналітичне-порівняльне правознавство/ редкол.: Ю. М. Бисага (голов. ред.), В. В. Заборовський, Д. М. Бєлов, С. Б. Булеца та ін.; ДВНЗ «УжНУ» – Ужгород, 2024. – №6. – С. 810-815 – Бібліогр.: с. 815 (15 назв). URL http://journal-app.uzhnu.edu.ua/article/view/317541/308053
Короткий огляд (реферат): Стаття присвячена дослідженню проблематики застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою з урахуванням змін до КПК України в умовах воєнного стану. В статті висвітлено, які саме зміни відбулися в Кримінальному процесуальному кодексі України щодо застосування запобіжних заходів у вигляді тримання під вартою в умовах воєнного стану, а також зроблені висновки щодо ефективності цих змін та рекомендації щодо подальшого їх удосконалення. Проаналізовано законодавчі зміни щодо «делегування» окремих повноважень слідчого судді керівнику органу прокуратури, що є винятком із загальних правил обрання запобіжних заходів, які встановлені національним законодавством. Встановлено, що законодавець відступив від окремих зобов’язань за Міжнародним пактом про громадянські і політичні права та Європейською конвенцією з прав людини фактично делегувавши деякі повноваження слідчих суддів, суду керівникам органів прокуратури. Запропоновано: 1) внести зміни в ст. 615 КПК України: поміняти порядок продовження строку дії ухвали про тримання під вартою, на те, щоб керівники органів прокуратури мали право продовжувати строк дії ухвали слідчого судді про тримання під вартою виключно до осіб, котрі підозрюються за вчинення злочинів, передбачених Розділом І КК України, а також злочинів, вчинених на територіях введення бойових дій; 2) внести зміни до ст. 8 КПК України: надати право слідчому судді або суду оцінювати наявні ризики, визначені ст. 177 КПК України та право на власний розсуд, який повинен ґрунтуватися на основах доведеності цих ризиків, визначати вид того чи іншого запобіжного заходу для військовослужбовців. Розглянуті в статті питання не вичерпують проблем КПК України в частині, що стосується порядку застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою в період дії воєнного стану. Проте запропоновані зміни дозволять одразу привести вітчизняне законодавство, що стосується порядку застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою в період дії воєнного стану у відповідність до європейських стандартів захисту прав людини у царині кримінального судочинства.
The article is devoted to the study of the issues related to the application of a preventive measure in the form of detention with due regard for the amendments to the CPC of Ukraine under martial law. The article highlights what changes have occurred in the Criminal Procedure Code of Ukraine regarding the application of preventive measures in the form of detention under martial law, and also draws conclusions about the effectiveness of these changes and recommendations for their further improvement. The author analyzes the legislative changes regarding the “delegation” of certain powers of the investigating judge to the head of the prosecutor’s office, which is an exception to the general rules for choosing preventive measures established by national legislation. The author establishes that the legislator has retreated from certain obligations under the International Covenant on Civil and Political Rights and the European Convention on Human Rights by actually delegating some powers of investigating judges and the court to the heads of prosecution bodies. It is proposed to: 1) to amend Art. 615 of the CPC of Ukraine: to change the procedure for extending the term of validity of the detention order so that the heads of prosecutor’s offices have the right to extend the term of validity of the investigating judge’s detention order only for persons suspected of committing crimes under Section I of the Criminal Code of Ukraine, as well as crimes committed in the territories of military operations; 2) to amend Art. 8 of the CPC of Ukraine: to grant the investigating judge or court the right to assess the existing risks defined in Article 177 of the CPC of Ukraine and the right to determine the type of preventive measure for military personnel at their own discretion, which should be based on the basis of proof of these risks.The issues discussed in this article do not exhaust the problems of the CPC of Ukraine in terms of the procedure for applying a preventive measure in the form of detention during martial law. However, the proposed amendments will immediately bring the national legislation on the procedure for applying a preventive measure in the form of detention during martial law in line with the European standards of human rights protection in the field of criminal justice.
Тип: Text
Тип публікації: Стаття
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/71549
ISSN: 2788-6018
Розташовується у зібраннях:Аналітично-порівняльне правознавство. Вип. 6 2024

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
317541-Текст статті-735656-1-10-20241212.pdf335.86 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.