Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/71804
Назва: Підвищення рівня доброчесності як завдання національно-патріотичного виховання військовослужбовців Збройних Сил України
Інші назви: Raising the level of integrity as a task of national-patriotic education of the Armed Forces of Ukraine
Автори: Карабін, Тетяна Олександрівна
Бєлов, Дмитро Миколайович
Ключові слова: доброчесність, доброчесна поведінка, військові посадові особи, Збройні Сили України, військовослужбовці, національно-патріотичне виховання, соціально-ціннісні потреби, правові цінності, офіцери запасу, integrity, virtuous behavior, military officials, Armed Forces of Ukraine, servicemen, national-patriotic education, social and value needs, legal values, reserve officers
Дата публікації: 2024
Бібліографічний опис: Карабін Т. О. Підвищення рівня доброчесності як завдання національно-патріотичного виховання військовослужбовців Збройних Сил України/ Т. О. Карабін, Д. М. Бєлов //Аналітичне-порівняльне правознавство/ редкол.: Ю. М. Бисага (голов. ред.), В. В. Заборовський, Д. М. Бєлов, С. Б. Булеца та ін.; ДВНЗ «УжНУ» – Ужгород, 2024. – №6. – С. 968-973 – Бібліогр.: с. 972-973 (11 назв). URL http://journal-app.uzhnu.edu.ua/article/view/317665/308155
Короткий огляд (реферат): Мета статті – охарактеризувати підвищення рівня доброчесності як завдання національно-патріотичного виховання військовослужбовців Збройних Сил України. З’ясовано, що у Законі України «Про запобігання корупції» категорія доброчесності не визначається, хоча неодноразово згадується, а в інших правових актах надмірна лаконічність законодавця не дає змоги усвідомити всі важливі аспекти цього феномену. Це породжує різні розуміння сутності доброчесності у численних кодексах доброчесної поведінки, в яких означена категорія постає як набір довільно обраних характеристик. Обґрунтовано, що з огляду на основну конституційну функцію Збройних Сил України – оборону України, захист її суверенітету, територіальної цілісності і недоторканності – доброчесність військовослужбовців як правова категорія носить загальносоціальний, а не внутрішньовідомчий характер. Це потребує уніфікації розуміння вказаної дефініції з тим, щоб уникнути її довільного тлумачення суб’єктами правозастосування. Визначено, що підвищення рівня доброчесності як завдання національно-патріотичного виховання військовослужбовців Збройних Сил України уявляє собою здійснення комплексу організаційних, правових, педагогічних, психологічних та інших заходів, спрямованих на усвідомлення персоналом цього військового формування пріоритету інтересів людини, суспільства і держави над приватними інтересами. Виконання цього завдання в умовах правового режиму воєнного стану ускладнюється внаслідок комплектування військових частин в процесі призову за мобілізацією особами, як мають значні відмінності цінностей, мотивів, способів поведінки. Для уніфікації існуючих вимог доцільно закріпити поняття доброчесності на законодавчому рівні (у Законі України «Про запобігання корупції»), оскільки довільне тлумачення цієї категорії сприяє відмінностям правозастосовної практики. Потребує змін Кодекс доброчесної поведінки та професійної етики військових посадових осіб, державних службовців та інших осіб, уповноважених на виконання функцій держави, в Міністерстві оборони України та Збройних Силах України, в якому має бути посилена загальносоціальна складова доброчесності. Також виховання доброчесності як завдання національно-патріотичного виховання має знайти своє відображення у Законі України «Про основні засади державної політики у сфері утвердження української національної та громадянської ідентичності», оскільки виконання інших завдань вказаного виду виховання не уявляється можливим без активних дій суб’єктів правовідносин для втілення у своїй професійній діяльності інтересів людини, суспільства і держави.
The purpose of this article is to characterize the enhancement of integrity as a task of national-patriotic education of the Armed Forces of Ukraine’s military personnel.It is found that the Law of Ukraine «On Prevention of Corruption» does not explicitly define the category of integrity, despite its frequent mention. This oversight, coupled with the brevity of other relevant legal acts, has led to varying interpretations of the concept. As a result, numerous integrity codes present inconsistent and often arbitrary definitions of integrity.Given the Armed Forces of Ukraine’s primary constitutional function of defending the country’s sovereignty and territorial integrity, the integrity of its personnel should be viewed as a matter of public interest rather than merely an internal military concern. This necessitates a unified understanding of integrity to prevent arbitrary interpretations by law enforcement agencies.Elevating integrity as a key component of national-patriotic education for Ukrainian military personnel requires a comprehensive approach. This involves implementing a range of organizational, legal, pedagogical, psychological, and other measures aimed at instilling in personnel a strong sense of duty to the nation, society, and the individual. This task is particularly challenging under martial law, as military units often consist of individuals with diverse values, motivations, and behavioral patterns.To address the issue of inconsistent interpretations, it is advisable to codify the concept of integrity in the Law of Ukraine «On Prevention of Corruption.» Additionally, the Code of Good Conduct and Professional Ethics for Military Officials, Civil Servants and Other Persons Authorized to Perform State Functions in the Ministry of Defense of Ukraine and the Armed Forces of Ukraine should be amended to emphasize the societal dimension of integrity. Furthermore, the Law of Ukraine «On the Basic Principles of State Policy in the Sphere of Strengthening Ukrainian National and Civil Identity» should explicitly include integrity education as a crucial component of national-patriotic education.
Тип: Text
Тип публікації: Стаття
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/71804
ISSN: 2788-6018
Розташовується у зібраннях:Аналітично-порівняльне правознавство. Вип. 6 2024

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
317665-Текст статті-736014-1-10-20241213.pdf273.44 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.