Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/71832
Title: | Корпоративна культура закладу вищої освіти як фактор здійснення споживчої політики |
Other Titles: | Corporate culture of a higher education institution as a factor of consumer policy realisation |
Authors: | Старицька, О. О. |
Keywords: | корпоративна культура, заклади вищої освіти, споживча політика, суб’єкти освітньої споживчої політики, форми корпоративної культури, форми прояву освітньої споживчої політики, corporate culture, higher education institutions, consumer policy, the subjects of educational consumer policy, forms of corporate culture, forms of expression of an educational consumer policy |
Issue Date: | 2025 |
Citation: | Старицька О. О. Корпоративна культура закладу вищої освіти як фактор здійснення споживчої політики/ О. О. Старицька //Аналітичне-порівняльне правознавство/ редкол.: Ю. М. Бисага (голов. ред.), В. В. Заборовський, Д. М. Бєлов, С. Б. Булеца та ін.; ДВНЗ «УжНУ» – Ужгород, 2025. – №1. – С. 65-70 – Бібліогр.: с. 69-70 (11 назв). URL http://journal-app.uzhnu.edu.ua/article/view/323253/313521 |
Abstract: | У процесі підготовки статті автором акцентовано увагу, що освіта є однією із сфер формування та реалізації споживчої політики держави, де найбільш суттєвими факторами, що впливають на стан її втілення є суб’єктний склад, нормативна база та система гарантій. До суб’єктів пропонується віднести здобувачів вищої освіти, науково-педагогічних працівників та адміністративно-управлінську ланку закладу вищої освіти, уповноважені у галузі освіти органи державної влади. Що ж до нормативного підґрунтя освітньої споживчої політики, то воно складається із національної та міжнародної законодавчої бази та внутрішнього документального забезпечення закладу вищої освіти. Встановлено, що на реалізацію споживчої політики в освітній сфері суттєвий вплив здійснює корпоративна культура учасників освітнього процесу закладів освіти. Саме тому було розглянуто плюралізм наукових інтерпретацій щодо розуміння як корпоративної культури загалом, так і корпоративної культури закладів вищої освіти зокрема, де було запропоновано власні авторські позиції щодо зазначених категорій. Доведено, що корпоративна культура у закладах вищої освіти має зовнішні форми (культура спілкування; профорієнтаційна робота; підтримка соціальних проектів; імідж закладу вищої освіти) та внутрішні (корпоративне керівництво; імідж викладача; етикет студентів). Також автором було визначено форми прояву споживчої політики держави через форми здійснення корпоративної культури у закладах вищої освіти, до яких віднесено: мову (термінологію), звичаї, традиції, ритуали, принципи діяльності, систему цінностей, ідеологію, стратегії розвитку закладу, моральний клімат в освітньому колективі, розповсюджені шаблони мислення, спільні ментальні моделі, що керують сприйняттям, мисленням і мовою, яка використовується науково-педагогічними працівниками, колективні значення і символи, які включають ідеї, почуття і образи, внутрішню нормативну базу. Для більш ґрунтовного осмислення зазначених форм прояву споживчої політики в контексті корпоративної культури, підготовлено аргументовані висновки та пропозиції. In the process of writing the article, the author focuses on the fact that education is one of the areas of formation and implementation of the state consumer policy, where one of the main factors that influence on the status of its implementation it is its subject composition, regulatory component and the systemof guarantees. Therefore, it is suggested that the subjects include higher education students, research and teaching staff, and the administrative, management component of a higher education institution and state bodies responsible for education. As for the regulatory framework for educational consumer policy, it consists of the national and international legislative framework and internal documentation of higher education institutions. It has been established that the implementation of the consumer policy in the educational sphere is influenced by the corporate culture that is carried out by the relevant educational institutions. That is why the author examines the pluralism of scientific interpretations of both corporate culture in general and corporate culture of higher education institutions in particular, and offers his own author’s positions on these categories. It was also found that corporate culture in higher education institutions has an external form of manifestation (culture of communication; career guidance; support for social projects; image of a higher education institution) and an internal one (corporate management; image of a teacher; student etiquette). The author also identified the factors of manifestation of consumer policy through corporate culture in higher education institutions. In particular, such factors include: language (terminology), used and established customs, traditions, rituals, approved principles, a system of values, ideology, development strategies of the institution, moral climate in the educational team, common patterns of thinking, common mental models that guide perception, thinking and language used by academic staff, collective meanings and symbols that include ideas, feelings and harms, internal regulatory framework. For more thorough understanding of these forms of consumer policy in the context of corporate culture, the author has prepared reasoned conclusions and proposals. |
Type: | Text |
Publication type: | Стаття |
URI: | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/71832 |
ISSN: | 2788-6018 |
Appears in Collections: | Аналітично-порівняльне правознавство. Вип. 1 2025 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
323253-Текст статті-749331-1-10-20250219.pdf | 289.81 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.