Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/71862
Title: Техніко-технологічні аспекти прийняття та реалізації локальних нормативно-правових актів місцевого самоврядування
Other Titles: Technico-legal aspects of the adoption and implementation of local normative-legal acts of local self-government
Authors: Ковач, Я. В.
Keywords: муніципальна нормотворчість, нормативно-правові акти місцевого самоврядування, стадії процесу вироблення нормативно-правових актів місцевого самоврядування, municipal lawmaking, normative-legal acts of local self-government, stages of the process of developing normative-legal acts of local self-government
Issue Date: 2025
Citation: Ковач Я. В. Техніко-технологічні аспекти прийняття та реалізації локальних нормативно-правових актів місцевого самоврядування/ Я. В. Ковач //Аналітичне-порівняльне правознавство/ редкол.: Ю. М. Бисага (голов. ред.), В. В. Заборовський, Д. М. Бєлов, С. Б. Булеца та ін.; ДВНЗ «УжНУ» – Ужгород, 2025. – №1. – С. 103-107 – Бібліогр.: с. 107 (6 назв). URL http://journal-app.uzhnu.edu.ua/article/view/323392/313617
Abstract: Стаття присвячена розгляду проблемних питань, пов’язаних із правовим регулюванням процесу вироблення нормативно-правових актів місцевого самоврядування в Україні. Проаналізовано ключові етапи процесу, включаючи підготовку проєктів актів, їх узгодження та публікацію, а також взаємодію з органами виконавчої влади та громадськістю. За результатами вивчення проблемних питань до основних недоліків законодавчого регулювання можна віднести прогалини, відсутність єдиних правил та вимог до процесу та проєктів актів, а також розмаїття регламентних норм у сфері муніципальної нормотворчості. У статті надаються рекомендації щодо удосконалення проце-дур, спрямованих на підвищення якості та оперативності прийняття нормативно-правових актів на місцевому рівні. Додержання вимог до проєктів локальних нормативно-правових актів місцевого самоврядування, а також слідування правилам, загальним та спеціальним принципам при розробці локальних нормативно-правових актів місцевого самоврядування передбачає врахування особливостей та потреб соціально-економічного розвитку конкретної громади, окремого регіону, а також спрямоване на врахування інтересів різних прошарків населення відповідної адміністративно-територіальної одиниці. Відсутність єдиних нормопроєктувальних правил та вимог до порядку здійснення процесу вироблення нормативно-правових актів місцевого самоврядування, а також документального оформлення проєктів відповідних актів спричиняє порушення вимог нормотворчої діяльності в цілому. Зазначене не лише не сприяє виробленню якісних та ефективних нормативно-правових актів місцевого самоврядування, а й унеможливлює чи значно зменшує реальні можливості ефективного та своєчасного вирішення питань місцевого значення територіальними громадами безпосередньо або через органи та посадових осіб місцевого самоврядування. В умовах євроінтеграційних процесів першочергового значення набувають питання, пов’язані із розробленням та прийняттям науково обґрунтованих, виважених правових рішень. Йдеться, насамперед, про здійснення нормотворчої діяльності спеціально уповноваженими суб’єктами в межах компетенції та у встановлених процедурно-процесуальних формах. Ураховуючи взяті Україною зобов’язання щодо формування правової соціальної демократичної держави, що передбачає покладення в основу організації та діяльності органів публічної влади принципу верховенства права, тобто пріоритету прав і свобод людини і громадянина, будь-яке рішення (органу державної влади чи місцевого самоврядування) повинно не просто передбачати досягнення заздалегідь визначеної цілі, а бути спрямоване на забезпечення ефективності правового регулювання загалом.
This article is dedicated to the consideration of problematic issues related to the legal regulation of the process of developing normative-legal acts of local self-government in Ukraine. The key stages of the process are analyzed, including the preparation of draft acts, their coordination, and publication, as well as the interaction with executive authorities and the public. Based on the study of problematic issues, the main drawbacks of the legislative regulation include gaps, the absence of unified rules and requirements for the process and draft acts, as well as the diversity of regulatory norms in the field of municipal lawmaking. The article provides recommendations for improving procedures aimed at enhancing the quality and efficiency of the adoption of normative-legal acts at the local level. Adherence to the requirements for the drafts of local normative-legal acts of local self-government, as well as compliance with general and specific principles during the development of these acts, involves taking into account the features and needs of the socio-economic development of a specific community or region, as well as addressing the interests of different segments of the population of the relevant administrative-territorial unit. The absence of unified rule-drafting guidelines and requirements for the procedure of developing normative-legal acts of local self-government, as well as the documentation of the draft acts, leads to violations of the requirements of the law-making process as a whole. This not only hinders the creation of high-quality and effective normative-legal acts of local self-government, but also significantly reduces the real opportunities for the effective and timely resolution of local issues by territorial communities, either directly or through local self-government bodies and officials.In the conditions of the European integration processes, issues related to the development and adoption of scientifically based, balanced legal decisions acquire primary importance. It is, first of all, about the implementation of rule-making activities by specially authorized entities within the limits of competence and in the established procedural and procedural forms. aking into account Ukraine’s commitment to the formation of a legal social democratic state, which provides for the establishment of the principle of the rule of law as the basis of the organization and activities of public authorities, hat is, the priority of the rights and freedoms of a person and a citizen, any decision (of a state authority or local self-government body) should not simply provide for the achievement of a predetermined goal, but be aimed at ensuring the effectiveness of legal regulation in general.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/71862
ISSN: 2788-6018
Appears in Collections:Аналітично-порівняльне правознавство. Вип. 1 2025

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
323392-Текст статті-749680-1-10-20250221.pdf281.93 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.