Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/72212
Назва: Виділ як приклад конфлікту у праві
Інші назви: Allocation as an example of a conflict in law
Автори: Єфімов, О. М.
Брожко, Н. І.
Ключові слова: соціальний конфлікт, податковий конфлікт, реорганізація, припинення юридичної особи, виділ, social conflict, tax conflict, reorganization, termination of a legal entity, allocation
Дата публікації: 2025
Бібліографічний опис: Єфімов О. М. Виділ як приклад конфлікту у праві / О. М. Єфімов, Н. І. Брожко // Аналітично-порівняльне правознавство / редкол.: Ю. М. Бисага (голов. ред.), В. В. Заборовський, Д. М. Бєлов, С. Б. Булеца та ін.; ДВНЗ «УжНУ» – Ужгород, 2025. – №1. – С. 437-442 – Бібліогр.: с. 441-442 (7 назв). URL http://journal-app.uzhnu.edu.ua/article/view/323880/313998
Короткий огляд (реферат): Стаття присвячена дослідженню податкових конфліктів як суспільного явища, причин їх виникнення та шляхів усунення. Як приклад податкового конфлікту досліджено застосування у податковому законодавстві України поняття «виділення як спосіб реорганізації юридичної особи» та відповідних податкових наслідків такої процедури. Виявлено розбіжність вживання даного поняття з поняттям «виділ», як спосіб створення юридичної особи. Ця розбіжність виявлена як на лінгвістичному, так і на юридичному рівні. На підставі цього запропоновано внести відповідні зміни до Податкового кодексу, спрямовані на гармонізацію цивільного та податкового законодавства. Податкові конфлікти в основі свого виникнення мають як об’єктивні причини (концептуальне протистояння публічного та приватного інтересу та недосконалість законодавства, яке у більшій чи меншій мірі завжди притаманне системам так званого писаного права), так і причини суб’єктивного характеру (неправомірна поведінка контролюючого органу чи його посадової особи, неправомірна поведінка самого платника податків, викликана його індивідуальними особливостями). Наявність податкового конфлікту не є виключно негативним явищем, оскільки його існування не завжди приводить до розірвання відносин чи не завжди навіть шкодить їм, а з іншого боку, конфлікти у найкращій формі держави не затушовуються, не сковуються примусово, а доходять до відкритої боротьби і тим самим знаходять своє вирішення. І це вирішення має бути ефективним та прийнятним для усіх сторін конфлікту. Воно може виражатися як у формуванні правозастосовної практики у процедурах адміністративного вирішення податкових спорів на стадії заперечень та оскарження та у процесі судового спору, так і у внесенні змін до законодавства задля усунення колізій і прогалин у ньому. При цьому другий шлях вирішення конфліктів у праві є більш оптимальним, оскільки усуває саму причину конфлікту, а не його наслідки. Так, зміни закону з одного боку дозволяють зрозуміти, який із способів тлумачення його до зміни був найближчим до його духу, а з іншого дозволяють звести його дух і букву до спільного знаменника.
The article is devoted to the investigation of tax conflicts as a social phenomenon, the causes of their occurrence and ways of elimination. As an example of a tax conflict, the application in the tax legislation of Ukraine of the concept of «separation as a way of reorganization of a legal entity» and the corresponding tax consequences of such a procedure is investigated. Differences in the application of this concept and the notion of «allocation» as a way of creating a legal entity are revealed. This disagreement has been discovered both at the linguistic and legal level. Based on this, it is proposed to amend the Tax Code aimed at harmonizing civil and tax legislation. Tax conflicts have both objective causes (conceptual confrontation between public and private interests and imperfect legislation, which to a greater or lesser extent is always inherent in systems of so-called written law) and subjective causes (misconduct of the controlling authority or its official, misconduct of the taxpayer itself caused by its individual characteristics).The existence of a tax conflict is not exclusively negative, as its existence does not always lead to the severance of relations or even harm them, but on the other hand, conflicts in the best form of the state are not obscured, not restrained by force, but come to an open struggle and thus find their solution. And this solution must be effective and acceptable to all parties to the conflict. It can be expressed both in the formation of law enforcement practice in the procedures for administrative resolution of tax disputes at the stage of objections and appeals and in the process of litigation, and in amending legislation to eliminate conflicts and gaps in it. At the same time, the second way of resolving conflicts in law is more optimal, since it eliminates the very cause of the conflict, not its consequences. Thus, changes to the law, on the one hand, allow us to understand which of the ways of interpreting it before the change was closest to its spirit, and on the other hand, allow us to bring its spirit and letter to a common denominator.
Тип: Text
Тип публікації: Стаття
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/72212
ISSN: 2788-6018
Розташовується у зібраннях:Аналітично-порівняльне правознавство. Вип. 1 2025

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
323880-Текст статті-750823-1-10-20250226.pdf317.3 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.