Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/72249
Title: Теоретико-правові та прикладні аспекти застосування адміністративних договорів у сфері охорони культурної спадщини місцевими органами публічної адміністрації
Other Titles: Theoretical, legal and applied aspects of the application of administrative agreements in the field of cultural heritage protection by local public administration bodies
Authors: Писаренко, О. В.
Keywords: адміністративний договір, місцеві органи публічної адміністрації, орган охорони культурної спадщини, охоронний договір, об’єкт культурної спадщини, невиконання місцевим органом публічної адміністрації умов охоронного договору, administrative agreement, local public administration bodies, cultural heritage protection body, protection agreement, cultural heritage object, failure of the local public administration body to fulfill the terms of the protection agreement
Issue Date: 2025
Citation: Писаренко О. В. Теоретико-правові та прикладні аспекти застосування адміністративних договорів у сфері охорони культурної спадщини місцевими органами публічної адміністрації / О. В. Писаренко // Аналітично-порівняльне правознавство / редкол.: Ю. М. Бисага (голов. ред.), В. В. Заборовський, Д. М. Бєлов, С. Б. Булеца та ін.; ДВНЗ «УжНУ» – Ужгород, 2025. – №1. – С. 507-511 – Бібліогр.: с. 510-511 (18 назв). URL http://journal-app.uzhnu.edu.ua/article/view/323904/314016
Abstract: В науковій статті авторка провела наукове дослідження теоретико-правових та прикладних аспектів застосування адміністративних договорів у сфері охорони культурної спадщини. У науковій статті вказано, що до відання місцевих рад та місцевих державних адміністрації віднесені питання забезпечення охорони пам’яток історії та культури, збереження та використання культурного надбання, організація їх охорони, реставрації та використання, в тому числі через укладання адміністративних договорів. У сфері охорони культурної спадщини укладаються такі адміністративні договори за участю місцевих органів публічної адміністрації як охоронні договори на пам’ятки культурної спадщини, на щойно виявлені об’єкти культурної спадщини чи їх частини. Обов’язковою стороною таких договорів є місцеві органи публічної адміністрації, фізичні чи юридичні особи як власники пам’яток, щойно виявлених об’єктів культурної спадщини чи їх частин, а також місцевий орган публічної адміністрації, в тому числі вищого рівня як суб’єкт забезпечення охорони пам’яток культурної спадщини. Істотною умовою адміністративних договорів, що укладаються у цій сфері є забезпечення власниками збереження пам’яток, щойно виявлених об’єктів культурної спадщини чи їх частин. У адміністративно-правовій доктрині правова природа охоронного договору на пам’ятки культурної спадщини визначається по різному – він визначається як договір, що має подвійну правову природу (приватно-правову та публічно-правову), як цивільний договір, якому властиві окремі ознаки адміністративного договору, як адміністративний договір, яким визначаються взаємні права та обов’язки його учасників у публічно-правовій сфері. Така дискусія викликана відсутністю прямого визначення у законодавстві охоронного договору як адміністративного, однак у судовій практиці такі договори визначаються як адміністративні, в тому числі у зв’язку із тим, що укладання такого договору відбувається замість видання індивідуального акта органу охорони культурної спадщини у випадках, визначених законом про охорону культурної спадщини. Найчастіше у судовій практиці у спорах, пов’язаних із застосуванням місцевими органами публічної адміністрації охоронних договорів як договорів у сфері охорони культурної спадщини, вирішуються питання щодо невиконання місцевим органом публічної адміністрації умов охоронного договору та неукладення охоронного договору.
In the scientific article, the author conducted a scientific study of the theoretical, legal and applied aspects of the application of administrative contracts in the field of cultural heritage protection. The scientific article indicates that the responsibility of local councils and local state administrations includes issues of ensuring the protection of historical and cultural monuments, the preservation and use of cultural heritage, the organization of their protection, restoration and use, including through the conclusion of administrative contracts. In the field of cultural heritage protection, such administrative contracts are concluded with the participation of local public administration bodies as protection contracts for cultural heritage monuments, for newly discovered cultural heritage objects or their parts. The obligatory parties to such contracts are local public administration bodies, individuals or legal entities as owners of monuments, newly discovered cultural heritage objects or their parts, as well as a local public administration body, including a higher level as a subject of ensuring the protection of cultural heritage monuments. An essential condition of administrative agreements concluded in this area is to ensure the preservation of monuments, newly discovered cultural heritage objects or their parts by the owners. In the administrative-legal doctrine, the legal nature of a protection agreement for cultural heritage monuments is defined differently - it is defined as an agreement that has a dual legal nature (private law and public law), as a civil agreement that is characterized by certain features of an administrative agreement, as an administrative agreement that determines the mutual rights and obligations of its participants in the public law sphere. Such a discussion is caused by the lack of a direct definition in the legislation of a protection agreement as administrative, however, in judicial practice such agreements are defined as administrative, including due to the fact that the conclusion of such an agreement occurs instead of the issuance of an individual act of the cultural heritage protection body in cases specified by the law on the protection of cultural heritage. Most often, in judicial practice, in disputes related to the application of protection contracts by local public administration bodies as contracts in the field of cultural heritage protection, issues are resolved regarding the failure of the local public administration body to fulfill the terms of the protection contract and the failure to conclude a protection contract.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/72249
ISSN: 2788-6018
Appears in Collections:Аналітично-порівняльне правознавство. Вип. 1 2025

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
323904-Текст статті-750899-1-10-20250226.pdf260.61 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.