Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/72476
Назва: Роль міжнародних організацій у розробці правового регулювання інституту автономних суден
Інші назви: The role of international organizations in developing the legal framework for Maritime Autonomous Surface Ships
Автори: Веремчук, В. С.
Ключові слова: автономне судно, міжнародно-правове регулювання, м’яке міжнародне право, міжнародна організація, Міжнародна морська організація, Міжнародний морський комітет, Міжнародна асоціація класифікаційних товариств, Maritime Autonomous Surface Ship, international legal regulation, soft international law; international organization, International Maritime Organization, Committee Maritime International, International Association of Classification Societies
Дата публікації: 2025
Бібліографічний опис: Веремчук В. С. Роль міжнародних організацій у розробці правового регулювання інституту автономних суден / В. С. Веремчук // Аналітично-порівняльне правознавство / редкол.: Ю. М. Бисага (голов. ред.), В. В. Заборовський, Д. М. Бєлов, С. Б. Булеца та ін.; ДВНЗ «УжНУ» – Ужгород, 2025. – №1. – С. 843-847 – Бібліогр.: с. 847 (20 назв). URL http://journal-app.uzhnu.edu.ua/article/view/324046/314123
Короткий огляд (реферат): Стаття присвячена з’ясуванню ролі міжнародних організацій у процесі розробки правового регулювання інституту автономних суден (Maritime Autonomous Surface Ships, MASS), які не потребують наявності екіпажу на борту під час здійснення плавання в умовах технологічних змін у морській галузі. Акцент зроблено на діяльності ключових організацій, таких як Міжнародна морська організація (ІМО), Міжнародний морський комітет (CMI) та Міжнародна асоціація класифікаційних товариств (IACS), які займають провідні позиції у розвитку морської галузі та міжнародного морського права. Особливої уваги приділено дослідженню актів, прийнятих цими організаціями, які мають характер м’якого міжнародного права, що сприяють розвитку гармонізованих підходів до регулювання автономних суден на міжнародному рівні. Міжнародна морська організація (ІМО) розглядається як головний координатор розробки міжнародно-правового регулювання інституту автономних суден з метою їх безпечного та ефективного використання у світовому торговельному мореплавстві, що включає питання відповідності автономних суден сучасним вимогам безпеки мореплавства, технологічної безпеки автоматизованих систем, визначення статусу оператора дистанційного керування у його співвідношенні зі статусом «класичного» капітана судна. Роль Міжнародного морського комітету полягає (CMI) полягає у проведенні досліджень шляхом опитування національних асоціацій морського права стосовно відповідності автономних суден вимогам національного морського права та підготовки рекомендацій щодо розробки вдосконалення міжнародно-правового статусу автономних суден, їхнього управління та відповідальності у випадку інцидентів. Ці рекомендації спрямовані на стимулювання держав та комерційних суб’єктів до уніфікації правового регулювання у сфері автономного судноплавства.Міжнародна асоціація класифікаційних товариств (IACS) здійснює розробку правового регулювання технічних вимог до проектування та будівництва автономних суден з урахуванням вимог кібербезпеки автоматизованих систем та забезпечення безперебійного зв’язку із автономним судном.
The article examines the role of international organizations in the process of developing legal regulations for the institution of Maritime Autonomous Surface Ships (MASS), which do not require the presence of a crew onboard during navigation under the conditions of technological changes in the maritime industry. The focus is on the activities of key organizations, such as the International Maritime Organization (IMO), the Committee Maritime International (CMI), and the International Association of Classification Societies (IACS), which hold leading positions in the development of the maritime industry and international maritime law. Particular attention is given to analyzing the instruments adopted by these organizations, which fall under the category of soft international law, fostering the development of harmonized approaches to the regulation of autonomous ships at the international level.The International Maritime Organization (IMO) is regarded as the primary coordinator in developing international legal regulations for autonomous ships to ensure their safe and efficient use in global maritime trade. This includes addressing the compliance of autonomous ships with contemporary maritime safety requirements, the technological security of automated systems, and defining the status of the remote operator in comparison to the role of the traditional captain of a seagoing vessel.The role of the Committee Maritime International (CMI) involves conducting research by surveying national maritime law associations regarding the compliance of autonomous ships with the requirements of national maritime law and preparing recommendations for enhancing the international legal status of autonomous ships, their management, and liability in case of incidents. These recommendations aim to encourage states and commercial entities to unify the legal regulation of autonomous navigation.The International Association of Classification Societies (IACS) develops legal regulations for the technical requirements of designing and constructing autonomous ships, taking into account the cybersecurity requirements of automated systems and ensuring uninterrupted communication with the autonomous vessel.
Тип: Text
Тип публікації: Стаття
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/72476
ISSN: 2788-6018
Розташовується у зібраннях:Аналітично-порівняльне правознавство. Вип. 1 2025

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
324046-Текст статті-751322-1-10-20250228.pdf286.67 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.