Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/72586
Title: | Репрезентація концепту WAR в англійській мові та мовленні |
Other Titles: | Representation of the concept WAR in the English language and speech |
Authors: | Савранчук, І. П. Тхор, Н. М. |
Keywords: | концепт, когнітивна лінгвістика, когнітивно-дискурсивний аналіз, фреймовий аналіз, метафоричні моделі, concept, cognitive linguistics, cognitive-discursive analysis, frame analysis, metaphorical models |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Видавничий дім "Гельветика" |
Citation: | Савранчук, І. П. Репрезентація концепту WAR в англійській мові та мовленні / І. П. Савранчук, Н. М. Тхор // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (голов. ред.), М. М. Палінчак, Ю. М. Бідзіля та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2024. – Вип. 37. – С. 115–118. – Бібліогр.: с. 118 (9 назв); рез. укр., англ. URL http://zfs-journal.uzhnu.uz.ua/archive/37/15.pdf |
Series/Report no.: | Закарпатські філологічні студії; |
Abstract: | Стаття присвячена дослідженню концепту WAR в англійській мові та мовленні, що є актуальним не лише
в межах сучасної когнітивної парадигми, а і у контексті сучасних глобалізаційних процесів, міжкультурної комунікації та викликів сучасності, таких як інформаційні війни, геополітичні конфлікти та вплив масмедійної риторики на
суспільну свідомість. Концепт WAR розглядається як багатовимірний когнітивно-семантичний феномен, який відображає як традиційні уявлення про війну, так і сучасні інтерпретації цього поняття в різних дискурсивних контекстах.
Метою дослідження є виявлення особливостей репрезентації концепту WAR, аналіз його мовних, семантичних
і прагматичних характеристик, а також встановлення зв’язків між мовними засобами вираження концепту та культурними, соціальними й ідеологічними чинниками, які впливають на його формування. У дослідженні використано
комплексну методику: когнітивно-дискурсивний аналіз для вивчення способів концептуалізації WAR у текстах різних жанрів і дискурсів (публіцистичного, політичного, художнього); метод фреймового аналізу для моделювання
структурної організації концепту та визначення його ключових компонентів; компонентний аналіз для ідентифікації
базових семантичних ознак концепту; аналіз метафоричних моделей, таких як WAR IS A GAME, WAR IS A FIRE,
і WAR IS A DISEASE, які відображають такі концептуальні ознаки: стратегічність, руйнівність і згубність цього явища.
Результати проведеного дослідження демонструють гнучкість і багатогранність концепту WAR, його адаптацію до
різних дискурсивних умов та ключову роль у формуванні культурних, соціальних і мовних уявлень про конфлікти
й боротьбу. Дослідження сприяє не лише поглибленню розуміння когнітивно-семантичної специфіки англійської
мови, але й розвитку міжкультурного діалогу, що є особливо важливим у сучасному мультикультурному світі. The article is devoted to the study of the concept WAR in the English language and speech, which is relevant not only within the framework of the modern cognitive paradigm, but also in the context of modern globalization processes, intercultural communication and challenges of modernity, such as information wars, geopolitical conflicts and the influence of mass media rhetoric on public consciousness. The concept WAR is considered as a multidimensional cognitive-semantic phenomenon that reflects both traditional ideas about war and modern interpretations of this concept in various discursive contexts. The aim of the study is to identify the features of the representation of the concept WAR, analyze its linguistic, semantic and pragmatic characteristics, as well as establish connections between the linguistic means of expressing the concept and the cultural, social and ideological factors that influence its formation. The study used a comprehensive methodology: cognitive-discursive analysis to study the ways of conceptualizing WAR in texts of various genres and discourses (publicist, political, artistic); the frame analysis method to model the structural organization of the concept and determine its key components; component analysis to identify the basic semantic features of the concept; analysis of metaphorical models, such as WAR IS A GAME, WAR IS A FIRE, and WAR IS A DISEASE, which reflect the following conceptual features: strategicity, destructiveness, and perniciousness of this phenomenon. The results of the study demonstrate the flexibility and versatility of the given concept, its adaptation to various discursive conditions, and its key role in the formation of cultural, social, and linguistic representations of conflicts and struggle. The study contributes not only to a deeper understanding of the cognitive-semantic specificity of the English language, but also to the development of intercultural dialogue, which is especially important in the modern multicultural world. |
Type: | Text |
Publication type: | Стаття |
URI: | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/72586 |
ISSN: | 2663-4899 |
Appears in Collections: | Закарпатські філологічні студії Вип. 37. 2024 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
РЕПРЕЗЕНТАЦІЯ КОНЦЕПТУ WAR В АНГЛІЙСЬКІЙ МОВІ.pdf | 430.31 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.